Best Kept Secret 2025

Ik zag ze een paar maanden voor BKS in de Tolhuistuin en dat was, met aandachtig publiek, al een stuk fijner dan op BKS. Ik geloof er wel in dat het live nog een heel stuk beter kan worden. Wel liever over twee of drie jaar terug op BKS dan gelijk volgend jaar.

Klopt dat de vrijdag een moeilijke dag is doordat iedereen nog aan het bijkletsen is, maar ze deden hunzelf ook geen plezier door met 0 overtuiging of lol te spelen. Het was zonnebril op, nummertjes spelen, en weer door. En het was prima, maar het is niet echt blijven hangen. Idem voor The Mysterines trouwens, dat was ook te braaf.

Verder begint het wel echt nodig te worden dat er iets aan de etiquette op het festival gedaan wordt. Elk jaar wordt het publiek asocialer en men praat eigenlijk overal doorheen. Ik mis nu toch wel een beetje het rustige publiek en ook het rustige terrein nu op elke hoek een bass staan te dreunen. Maar misschien moet ik dan gewoon een keertje Misty Fields meepakken.

Elk jaar wordt het publiek asocialer en men praat eigenlijk overal doorheen. Ik mis nu toch wel een beetje het rustige publiek en ook het rustige terrein nu op elke hoek een bass staan te dreunen. Maar misschien moet ik dan gewoon een keertje Misty Fields meepakken.

Misty Fields ga je vrijwel hetzelfde tegenkomen. Behalve die bass en snuifduiven, maar op MF zijn het veelal dronken toestanden. Wel kleinschaliger. Op zich wel gezellig, maar ik weet niet of je dat zoekt.
Ik kan je Haldern vlak over de grens in Duitsland wel aanbevelen. Prachtige locaties voor shows, altijd wel een prima programma en vooral veel liefhebbers.

Wat kan dit betekenen voor bks? Vaak wel wat overlap?
inderdaad en best veel overlap. Kijk maar naar de namen van de lineup Primavera Porto in 2024; Amyl and the sniffers, Justice, Pj Harvey, Billy Woods, Royel Otis en zoveel meer kwamen op beide festivals dit jaar.

Misty Fields ga je vrijwel hetzelfde tegenkomen. Behalve die bass en snuifduiven, maar op MF zijn het veelal dronken toestanden. Wel kleinschaliger. Op zich wel gezellig, maar ik weet niet of je dat zoekt.
Ik kan je Haldern vlak over de grens in Duitsland wel aanbevelen. Prachtige locaties voor shows, altijd wel een prima programma en vooral veel liefhebbers.
Inderdaad moet je ook daar uitgaan van praters. Helemaal vooraan valt het me vaak mee, maar publiek is combi van liefhebbers met veelgekleurde schema’s en vriendengroepen die meer voor de gezelligheid komen. Met focus op post punk wel relatief weinig rustige nummers waar de praters de muziek overstemmen. Maar een concert of festival vinden zonder praters is laatste tijd helaas lastig.

• Leuk
Waarderingen: koekebakker
Valt vooral ook af te leiden wat er van de Primavera Barcelona lineup zeer waarschijnlijk NIET naar BKS komt, namelijk alles dat in Porto op de zaterdag staat.
Klopt. En de acts die op zondag staan moeten dan tussen de twee Primavera's verleid worden om tussendoor naar BKS te komen wat ook niet zo gunstig is. Grootste kans dus de acts die op de vrijdag staan lijkt me.

De zondag is wel een eerste keer, met een dag met alleen elektronische muziek
Ja daar ga je vermoedelijk dus niet heel veel aan missen voor BKS. Wat dat betreft wel prima, want alleen de namen op zaterdag hoef je uit te sluiten.

Ja daar ga je vermoedelijk dus niet heel veel aan missen voor BKS. Wat dat betreft wel prima, want alleen de namen op zaterdag hoef je uit te sluiten.
Vooral interessant ook om te kijken wat er op de donderdag staat. Vorig jaar hadden we 4/5 (Militarie Gun al dan niet meetellend) namen van de donderdag en 1 (Justice) van de vrijdag van Primavera Porto.

Inmiddels gezien dat er een elektronische zondag is dit jaar, daar zullen dan natuurlijk wel meer acts tussen zitten die alleen maar een USB-stick of een laptop nodig hebben en dus wel makkelijk heen en weer kunnen vliegen.

Ik mis nu toch wel een beetje het rustige publiek
Dit is ook wel deels nostalgie denk ik. De vrijdagmiddagborrel bij English Teacher was erg, maar die bij Klangstof in 2015 herinner ik me als zo mogelijk nog erger. In 2016 was de THREE vaak niet te doen, o.a. Julien Baker kon ik amper verstaan over het gelul heen.

Ben benieuwd of er een extra podia bij komt. Waar geëxperimenteerd mag worden. Een mix van artists in resident en optredens zou tof zijn. Of een podia die door het Stroomhuis word geprogrammeerd.

Dit is ook wel deels nostalgie denk ik. De vrijdagmiddagborrel bij English Teacher was erg, maar die bij Klangstof in 2015 herinner ik me als zo mogelijk nog erger. In 2016 was de THREE vaak niet te doen, o.a. Julien Baker kon ik amper verstaan over het gelul heen.
Ik denk deels nostalgie en ook deels dat mijn eerste editie 2017 was en er toen enorm veel Radiohead fans waren en dat zijn volgens mij over het algemeen best rustige mensen.

English Teacher was op Pukkelpop dit jaar wel sterk hoor. Goede band, goede frontvrouw en werd wel goed in de muziek gezogen. Ook best veel interactie met het publiek gemaakt herinner ik me. Met maar 1 album kan de setlist ook niet echt een verrassing zijn denk ik.

Weinig praters, wel een heel klein maar dedicated publiek op het kleinste podium van het festival.

• Leuk
Waarderingen: gretz en Matthijs

Users who are viewing this thread