Best Kept Secret 2024

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
301
303
Ze vragen wel de prijs van een snoepwinkel :).

En ik vind de onbekendere bands niet de kracht van BKS. Want op dat gebied worden ze echt wel overtreft door festivals zoals LGW of Roadburn. Het heeft toch altijd die combinatie gehad. Die ene headliner die andere festivals nou nooit wilde boeken, maar BKS dat toch deed (Pulp had dit jaar zoiets moeten zijn). En dan altijd redelijke sterke subs waarmee allemaal wel wat platen van in onze platenkast hebben staan (Portishead, Beach House, Interpol, James Blake, Bloc Party, The Mars Volta, The Raonteurs, Big Thief, Bellle & Sebastian, Angus & Julia Stone etc.)

Daar mist duidelijk iets op dat gebied. En hoewel de kleinere namen best ok'ish zijn, die zijn ook wel eens beter geweest. Laten we elkaar geen mietje noemen, we kunnen wel stellen dat BKS de afgelopen jaren wel veranderd is. En dat dit voor de pure liefhebber van BKS sinds dag 1 dit niet helemaal super uitpakt.

Ik ga dit jaar BKS ook alleen doen, de andere met wie ik vorige jaren ging vinden het te duur voor wat ze krijgen. En ik kan ze eerlijk gezegd geen ongelijk geven. Het is dat BKS voor mij dicht bij huis is. Maar had de reistijd wat meer geweest dan had ik het ook nog wel een paar keer meer overwogen.
Oh je mag mij gerust mietje noemen, maar ik heb het idee dat je het op een minder gunstige manier bedoelt.
Headliners zijn beduidend minder dan het was. Als dit ook volgend jaar weer zo is dan denk ik ook dat het een vaste wijziging in beleid is. Ik hou het nu nog op pech en verkeerd gokken. (Hoop ik als team half vol)

Dat gezegd hebbende was bijvoorbeeld vorig jaar voor mij echt wel een van de topjaren met hele goede en spannende boekingen van bands die iknog niet echt goed kende. Nee BKS is geen festival zoals LGW. Maar dat is echt voor een selecte groep fijnproevers interessant. BKS is nog steeds geen feestmassafestival maar ergens daartussenin. Ik hoop ook dat ze dat blijven en de randjes van allerlei muziekstromen op blijven zoeken.

misschien is er te veel concurrentie op indiegebied Op dit moment. Je ziet nu weer de urbanstromingen terugkomen op BKS nadat Woohah vakkundig om zeep is geholpen. BKS boekt al jaren die lekkere rare hyperpop/indie bandjes. In de volle breedte van muziek komt er altijd van alles voorbij. Gitaar, heavy, folk, lage landen, wave, punk, etc..

en ja ik mis dit jaar ook het rijtje bands dat jij noemt. Ik hoop echt dat er in de laatste namen wat bij staat uit die lijst, James Blake, Future Islands bijvoorbeeld moeten nog wel mogelijk zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
520
469
Zijn op plaat erg leuk maar vond het op Glastonbury twee jaar geleden niet heel bijzonder. Een wel aardige liveset maar niet meer dan dat.

Maar goed, da's ook alweer twee jaar terug.
Ik heb ze nog niet live kunnen zien dus daar kan ik niet over oordelen, maar deze recensie doet me vermoeden dat ze daarin gegroeid zijn.

 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
110
105
Karla Chubb gister in Antwerpen: “Fuck Bruge!” Waren niet echt onder de indruk van het publiek daar😛

Ben benieuwd trouwens wat de Antwerpen recensie zegt: volgens mij waren de rollen daar omgedraaid als ik ook het publiek mag geloven.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
Karla Chubb gister in Antwerpen: “Fuck Bruge!” Waren niet echt onder de indruk van het publiek daar😛

Ben benieuwd trouwens wat de Antwerpen recensie zegt: volgens mij waren de rollen daar omgedraaid als ik ook het publiek mag geloven.
Karla is een vrouw naar mijn hart.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
520
469
Oh je mag mij gerust mietje noemen, maar ik heb het idee dat je het op een minder gunstige manier bedoelt.
Headliners zijn beduidend minder dan het was. Als dit ook volgend jaar weer zo is dan denk ik ook dat het een vaste wijziging in beleid is. Ik hou het nu nog op pech en verkeerd gokken. (Hoop ik als team half vol)

Dat gezegd hebbende was bijvoorbeeld vorig jaar voor mij echt wel een van de topjaren met hele goede en spannende boekingen van bands die iknog niet echt goed kende. Nee BKS is geen festival zoals LGW. Maar dat is echt voor een selecte groep fijnproevers interessant. BKS is nog steeds geen feestmassafestival maar ergens daartussenin. Ik hoop ook dat ze dat blijven en de randjes van allerlei muziekstromen op blijven zoeken.

misschien is er te veel concurrentie op indiegebied Op dit moment. Je ziet nu weer de urbanstromingen terugkomen op BKS nadat Woohah vakkundig om zeep is geholpen. BKS boekt al jaren die lekkere rare hyperpop/indie bandjes. In de volle breedte van muziek komt er altijd van alles voorbij. Gitaar, heavy, folk, lage landen, wave, punk, etc..

en ja ik mis dit jaar ook het rijtje bands dat jij noemt. Ik hoop echt dat er in de laatste namen wat bij staat uit die lijst, James Blake, Future Islands bijvoorbeeld moeten nog wel mogelijk zijn.
Ben ook geneigd om de line-up aan de bovenkant niet als een andere koers te zien. Maurits gaf aan dat het boeken van dance headliners ook te maken had met het misgrijpen van indie headliners zoals The National, net als de vorige editie. Waarom zou je hem daarin niet geloven? Net onder de headliners hadden er inderdaad ook namen kunnen staan als Bikini Kill, Blonde Redhead, Yo La Tengo, Mount Kimbie, Dinosaur jr en Lambchop. Die zouden de poster net wat meer (indie) gewicht kunnen geven. Het lijkt wel een bewuste keuze om niet voor dat soort acts te gaan. Wellicht zijn die relatief duur en trekken ze voor dat geld te weinig publiek.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Zou het nog gaan gebeuren deze week? Heb wel zin in een paar nieuwe namen.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
606
446
Dus hoe heeft Spoorpark Live Massive Attack kunnen boeken en BKS niet? Had Massive Attack geen zin om eerder te beginnen met de tour? Ik kan zelf geen andere reden bedenken.
Het is voor mij een doorslag, tenzij er een waanzinnige naam komt, geen ticket voor BKS te gaan kopen dit jaar.

Die maand ook al kaartjes voor de Pet Shop Boys en Smashing Pumpkins met Interpol. Ik maak mijn eigen BKS wel op die manier.
 

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
154
105
Dus hoe heeft Spoorpark Live Massive Attack kunnen boeken en BKS niet? Had Massive Attack geen zin om eerder te beginnen met de tour? Ik kan zelf geen andere reden bedenken.
Ze staan het BKS weekend op Northside. Dus met eerder beginnen kan het niet te maken hebben lijkt me.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
520
469
Zou het nog gaan gebeuren deze week? Heb wel zin in een paar nieuwe namen.
Had verwacht dat die nieuwe namen ( die ze zelf vorige week aankondigden op de social media) zouden worden aangekondigd met de dagindeling. Misschien krijgen we alleen nog de food line-up.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
606
446
Ze staan het BKS weekend op Northside. Dus met eerder beginnen kan het niet te maken hebben lijkt me.
Ze doen hun tour met de trein, wellicht dat dat ook meespeelt. Puur logistiek gezien, zeg maar. Spoorpark is 5 minuten lopen vanaf station Tilburg en BKS is niet te doen vanaf welk treinstation dan ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Ze staan het BKS weekend op Northside. Dus met eerder beginnen kan het niet te maken hebben lijkt me.
In het schema van Massive Attack zou alleen de zondag passen, en dan stonden al Justice en PJ Harvey geboekt. En ook dan was het de vraag of ze met de trein op tijd in Oslo kunnen zijn….
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
In het schema van Massive Attack zou alleen de zondag passen, en dan stonden al Justice en PJ Harvey geboekt. En ook dan was het de vraag of ze met de trein op tijd in Oslo kunnen zijn….
De vraag is natuurlijk of Massive Attack beschikbaar was voor PJ Harvey en Justice dat waren. Op het moment dat MA pakweg een jaar (of langer) geleden geboekt werd door Northside, is BKS er misschien niet voor gegaan.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
520
469
In het schema van Massive Attack zou alleen de zondag passen, en dan stonden al Justice en PJ Harvey geboekt. En ook dan was het de vraag of ze met de trein op tijd in Oslo kunnen zijn….
Als de keuze was PJ Harvey/Justice of Massive Attack dan kan ik wel begrijpen dat ze voor het eerste hebben gekozen.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.458
1.604
PJ Harvey kan je toch even makkelijk voor Massive Attack zetten in de Two?Of denk ik nu te simplistisch.
Ik kan me goed voorstellen dat dat te duur zou worden met drie headlinerwaardige namen. Weet niet wat een Justice vraagt, maar had die toch graag ingeruild voor Massive Attack. Dat dagticket had ik dan nu al wel aangeschaft.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Ik kan me goed voorstellen dat dat te duur zou worden met drie headlinerwaardige namen. Weet niet wat een Justice vraagt, maar had die toch graag ingeruild voor Massive Attack. Dat dagticket had ik dan nu al wel aangeschaft.
Idem hier. Instant.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken