Ze vragen wel de prijs van een snoepwinkel
.
En ik vind de onbekendere bands niet de kracht van BKS. Want op dat gebied worden ze echt wel overtreft door festivals zoals LGW of Roadburn. Het heeft toch altijd die combinatie gehad. Die ene headliner die andere festivals nou nooit wilde boeken, maar BKS dat toch deed (Pulp had dit jaar zoiets moeten zijn). En dan altijd redelijke sterke subs waarmee allemaal wel wat platen van in onze platenkast hebben staan (Portishead, Beach House, Interpol, James Blake, Bloc Party, The Mars Volta, The Raonteurs, Big Thief, Bellle & Sebastian, Angus & Julia Stone etc.)
Daar mist duidelijk iets op dat gebied. En hoewel de kleinere namen best ok'ish zijn, die zijn ook wel eens beter geweest. Laten we elkaar geen mietje noemen, we kunnen wel stellen dat BKS de afgelopen jaren wel veranderd is. En dat dit voor de pure liefhebber van BKS sinds dag 1 dit niet helemaal super uitpakt.
Ik ga dit jaar BKS ook alleen doen, de andere met wie ik vorige jaren ging vinden het te duur voor wat ze krijgen. En ik kan ze eerlijk gezegd geen ongelijk geven. Het is dat BKS voor mij dicht bij huis is. Maar had de reistijd wat meer geweest dan had ik het ook nog wel een paar keer meer overwogen.