Best Kept Secret 2024

Iemand al iets kunnen afleiden aan de volgorde van artiesten op het line-up deel van de app? Of aan de volgorde van je favorieten. Bij die laatste worden de headliners onderaan geplaatst zo lijkt het.
 
Dat mag zeker. Al denk ik dat ze dan inmiddels ook wel bekend gemaakt zouden zijn. Misschien Misty Fields dan?
 
  • Leuk
Waarderingen: wil
Dat mag zeker. Al denk ik dat ze dan inmiddels ook wel bekend gemaakt zouden zijn. Misschien Misty Fields dan?
Zou dan nog steeds kunnen. Wellicht zitten ze bij de laatste paar namen.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik een van de weinigen die BKS er niet aantrekkelijker op vindt worden door de combinatie van ticketprijs icm weinig echt aansprekende namen. Ik denk dat een festival niet alleen maar aansprekende namen nodig heeft om uit te verkopen maar wel iets. "Vroeger" zag je artic Monkeys, lcd soundsystem, Elbow, Editors, Radiohead, Arcade Fire, Sigurd Ros, Portishead, Interpol, Damian Rice op de affiches van de afgelopen jaren voorbij komen. En die naam of namen, waarvoor ik naar een festival kom mis ik nu al een paar jaar. Alsof ze meer naar de niche van de muziekindustrie willen gaan. Minder commercieel, meer arthouse. Minder grote bands in een te kleine tent, meer kleine bands op een te groot podium. Alsof kunst belangrijker is dan verdienmodel, en dat juist geld verdienen de bedoeling is want anders omt er ook geen volgende editie. Is dit dan toch de hand van het management van het festival of boekt men bands uit een andere vijver dan Live Nation?

Langer verhaal, nog langer: ik vind dus €134 in verhouding tot aanbod te duur worden, zeker vergeleken met PP, Werchter en Live is Live
 
  • Leuk
Waarderingen: fred alweer..
Ben ik een van de weinigen die BKS er niet aantrekkelijker op vindt worden door de combinatie van ticketprijs icm weinig echt aansprekende namen. Ik denk dat een festival niet alleen maar aansprekende namen nodig heeft om uit te verkopen maar wel iets. "Vroeger" zag je artic Monkeys, lcd soundsystem, Elbow, Editors, Radiohead, Arcade Fire, Sigurd Ros, Portishead, Interpol, Damian Rice op de affiches van de afgelopen jaren voorbij komen. En die naam of namen, waarvoor ik naar een festival kom mis ik nu al een paar jaar. Alsof ze meer naar de niche van de muziekindustrie willen gaan. Minder commercieel, meer arthouse. Minder grote bands in een te kleine tent, meer kleine bands op een te groot podium. Alsof kunst belangrijker is dan verdienmodel, en dat juist geld verdienen de bedoeling is want anders omt er ook geen volgende editie. Is dit dan toch de hand van het management van het festival of boekt men bands uit een andere vijver dan Live Nation?

Langer verhaal, nog langer: ik vind dus €134 in verhouding tot aanbod te duur worden, zeker vergeleken met PP, Werchter en Live is Live
Helemaal mee eens … ooit was ik zoo blij dat de 1e affiche van BKS verscheen. Ik kon het bijna niet geloven dat al die bands in 1 weekend op hetzelfde strand stonden. Nu denk ik elk jaar meer en meer, neen … dit valt niet meer in mijn straatje … Wij passen.
 
Mwah, English Teacher verbleekte compleet bij de energie die SPRINTS live weet te ontketenen.

Overigens wel heel goed English Teacher.

Maar misschien nog een beetje overweldigd dat Karla Chubb haar microfoon tegen mijn mond drukte om met haar mee te schreeuwen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Martijn76
Het is duur, maar ze boeken nu niet per se minder commercieel, ik denk juist het tegenovergestelde. Of vind je DJVT, Goldband en Disclosure arthouse?
Ik vind DJVT en goldband niet passend op BKS. Ik denk ook dat zij niet de acts zijn die dit festival uitverkopen.
Disclosure is daarentegen wel een interessante naam, maar geen €134 waard.

Kijk eens naar Live /s live bij Antwerpen daar krijg je op dag 1 The National en Ben Howard voor een prijs die snel 30% voordeliger is. Beide zouden heel goed op BKS staan in mijn beleving.
Waar het me omgaat dat ik bands mis die spannend, bijzonder en bekender zijn. Sigur Ros, Alt J, Ben Howard, Lana del Rey, BoyGenius zie je niet elke dag of elk jaar in de benelux. Daarentegen krijg je veel bands die niemand iets zegt, tenzij je de gehele Spotify playlist afspeelt.
 
Ik vind DJVT en goldband niet passend op BKS. Ik denk ook dat zij niet de acts zijn die dit festival uitverkopen.
Disclosure is daarentegen wel een interessante naam, maar geen €134 waard.

Kijk eens naar Live /s live bij Antwerpen daar krijg je op dag 1 The National en Ben Howard voor een prijs die snel 30% voordeliger is. Beide zouden heel goed op BKS staan in mijn beleving.
Waar het me omgaat dat ik bands mis die spannend, bijzonder en bekender zijn. Sigur Ros, Alt J, Ben Howard, Lana del Rey, BoyGenius zie je niet elke dag of elk jaar in de benelux. Daarentegen krijg je veel bands die niemand iets zegt, tenzij je de gehele Spotify playlist afspeelt.
Volgensmij zou BKS die namen heel graag boeken, maar het is geen snoepwinkel he. Je hebt te maken met allerlei dingen: tourplannen, kosten, beschikbaarheid etc.

en uhh, bands die "niemand" iets zeggen? Da's de kracht van BKS nu net.
 
Volgensmij zou BKS die namen heel graag boeken, maar het is geen snoepwinkel he. Je hebt te maken met allerlei dingen: tourplannen, kosten, beschikbaarheid etc.

en uhh, bands die "niemand" iets zeggen? Da's de kracht van BKS nu net.
Ze vragen wel de prijs van een snoepwinkel :).

En ik vind de onbekendere bands niet de kracht van BKS. Want op dat gebied worden ze echt wel overtreft door festivals zoals LGW of Roadburn. Het heeft toch altijd die combinatie gehad. Die ene headliner die andere festivals nou nooit wilde boeken, maar BKS dat toch deed (Pulp had dit jaar zoiets moeten zijn). En dan altijd redelijke sterke subs waarmee allemaal wel wat platen van in onze platenkast hebben staan (Portishead, Beach House, Interpol, James Blake, Bloc Party, The Mars Volta, The Raonteurs, Big Thief, Bellle & Sebastian, Angus & Julia Stone etc.)

Daar mist duidelijk iets op dat gebied. En hoewel de kleinere namen best ok'ish zijn, die zijn ook wel eens beter geweest. Laten we elkaar geen mietje noemen, we kunnen wel stellen dat BKS de afgelopen jaren wel veranderd is. En dat dit voor de pure liefhebber van BKS sinds dag 1 dit niet helemaal super uitpakt.

Ik ga dit jaar BKS ook alleen doen, de andere met wie ik vorige jaren ging vinden het te duur voor wat ze krijgen. En ik kan ze eerlijk gezegd geen ongelijk geven. Het is dat BKS voor mij dicht bij huis is. Maar had de reistijd wat meer geweest dan had ik het ook nog wel een paar keer meer overwogen.
 
Ik ook. Steeds meer onder de indruk van die band. Sterker nog: vind het zowat het beste wat er uit Engeland is overgewaaid op gitaarpop gebied sinds de Arctic Monkeys.
Zijn op plaat erg leuk maar vond het op Glastonbury twee jaar geleden niet heel bijzonder. Een wel aardige liveset maar niet meer dan dat.

Maar goed, da's ook alweer twee jaar terug.
 
Ze vragen wel de prijs van een snoepwinkel :).

En ik vind de onbekendere bands niet de kracht van BKS. Want op dat gebied worden ze echt wel overtreft door festivals zoals LGW of Roadburn. Het heeft toch altijd die combinatie gehad. Die ene headliner die andere festivals nou nooit wilde boeken, maar BKS dat toch deed (Pulp had dit jaar zoiets moeten zijn). En dan altijd redelijke sterke subs waarmee allemaal wel wat platen van in onze platenkast hebben staan (Portishead, Beach House, Interpol, James Blake, Bloc Party, The Mars Volta, The Raonteurs, Big Thief, Bellle & Sebastian, Angus & Julia Stone etc.)

Daar mist duidelijk iets op dat gebied. En hoewel de kleinere namen best ok'ish zijn, die zijn ook wel eens beter geweest. Laten we elkaar geen mietje noemen, we kunnen wel stellen dat BKS de afgelopen jaren wel veranderd is. En dat dit voor de pure liefhebber van BKS sinds dag 1 dit niet helemaal super uitpakt.

Ik ga dit jaar BKS ook alleen doen, de andere met wie ik vorige jaren ging vinden het te duur voor wat ze krijgen. En ik kan ze eerlijk gezegd geen ongelijk geven. Het is dat BKS voor mij dicht bij huis is. Maar had de reistijd wat meer geweest dan had ik het ook nog wel een paar keer meer overwogen.
Oh je mag mij gerust mietje noemen, maar ik heb het idee dat je het op een minder gunstige manier bedoelt.
Headliners zijn beduidend minder dan het was. Als dit ook volgend jaar weer zo is dan denk ik ook dat het een vaste wijziging in beleid is. Ik hou het nu nog op pech en verkeerd gokken. (Hoop ik als team half vol)

Dat gezegd hebbende was bijvoorbeeld vorig jaar voor mij echt wel een van de topjaren met hele goede en spannende boekingen van bands die iknog niet echt goed kende. Nee BKS is geen festival zoals LGW. Maar dat is echt voor een selecte groep fijnproevers interessant. BKS is nog steeds geen feestmassafestival maar ergens daartussenin. Ik hoop ook dat ze dat blijven en de randjes van allerlei muziekstromen op blijven zoeken.

misschien is er te veel concurrentie op indiegebied Op dit moment. Je ziet nu weer de urbanstromingen terugkomen op BKS nadat Woohah vakkundig om zeep is geholpen. BKS boekt al jaren die lekkere rare hyperpop/indie bandjes. In de volle breedte van muziek komt er altijd van alles voorbij. Gitaar, heavy, folk, lage landen, wave, punk, etc..

en ja ik mis dit jaar ook het rijtje bands dat jij noemt. Ik hoop echt dat er in de laatste namen wat bij staat uit die lijst, James Blake, Future Islands bijvoorbeeld moeten nog wel mogelijk zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs
Zijn op plaat erg leuk maar vond het op Glastonbury twee jaar geleden niet heel bijzonder. Een wel aardige liveset maar niet meer dan dat.

Maar goed, da's ook alweer twee jaar terug.
Ik heb ze nog niet live kunnen zien dus daar kan ik niet over oordelen, maar deze recensie doet me vermoeden dat ze daarin gegroeid zijn.

 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje
Karla Chubb gister in Antwerpen: “Fuck Bruge!” Waren niet echt onder de indruk van het publiek daar😛

Ben benieuwd trouwens wat de Antwerpen recensie zegt: volgens mij waren de rollen daar omgedraaid als ik ook het publiek mag geloven.
 

Users who are viewing this thread