Best Kept Secret 2024

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
136
115
Ik heb alles eens bekeken en ik ga zelfs keuzestress hebben... :)

Vrijdag
+ Texoprint - La Femme - St Vincent - Minyo Crudsaders - Snõõper - Ki/ki en Sofia Kourtesis
- Chasity Belt - Manequin Pussy - Katy kirby - Omar Apollo

Zaterdag
+ Slowdive - Tjade - Altin Gün - Etran de l'Air - Mildlife - Tramhaus - Vince Staples
- The Mary Wallopers - Mula B - Ratboys - Grace Cummings

Zondag
+ Floating points - Justice - PJ Harvey - Amyl & the Sniffers - Tamino - The Haunted Youth - Warhaus
- Slow Pulp - Billy Woods - The Indien

Alles daartussen wil ik gerust wel een checken...

Laat de lente maar komen!
 

breadant

Campingartiest
7 feb 2023
77
112
Ik ben er het hele weekend, dus de dagindeling zegt me niet zoveel. Ik wacht geduldig op het blokkenschema. Dan pas kun je werkelijk inschatten wat die dagindeling waard is.
 
  • Leuk
Waarderingen: wil en Tumbleweedovski

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
154
105
Iemand al iets kunnen afleiden aan de volgorde van artiesten op het line-up deel van de app? Of aan de volgorde van je favorieten. Bij die laatste worden de headliners onderaan geplaatst zo lijkt het.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Dat mag zeker. Al denk ik dat ze dan inmiddels ook wel bekend gemaakt zouden zijn. Misschien Misty Fields dan?
 
  • Leuk
Waarderingen: wil

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Dat mag zeker. Al denk ik dat ze dan inmiddels ook wel bekend gemaakt zouden zijn. Misschien Misty Fields dan?
Zou dan nog steeds kunnen. Wellicht zitten ze bij de laatste paar namen.
 
Laatst bewerkt:

dimitri90

Nieuw lid
24 feb 2014
4
1
Ben ik een van de weinigen die BKS er niet aantrekkelijker op vindt worden door de combinatie van ticketprijs icm weinig echt aansprekende namen. Ik denk dat een festival niet alleen maar aansprekende namen nodig heeft om uit te verkopen maar wel iets. "Vroeger" zag je artic Monkeys, lcd soundsystem, Elbow, Editors, Radiohead, Arcade Fire, Sigurd Ros, Portishead, Interpol, Damian Rice op de affiches van de afgelopen jaren voorbij komen. En die naam of namen, waarvoor ik naar een festival kom mis ik nu al een paar jaar. Alsof ze meer naar de niche van de muziekindustrie willen gaan. Minder commercieel, meer arthouse. Minder grote bands in een te kleine tent, meer kleine bands op een te groot podium. Alsof kunst belangrijker is dan verdienmodel, en dat juist geld verdienen de bedoeling is want anders omt er ook geen volgende editie. Is dit dan toch de hand van het management van het festival of boekt men bands uit een andere vijver dan Live Nation?

Langer verhaal, nog langer: ik vind dus €134 in verhouding tot aanbod te duur worden, zeker vergeleken met PP, Werchter en Live is Live
 
  • Leuk
Waarderingen: fred alweer..

coolstom

Playlistbediener
8 jan 2019
32
10
Ben ik een van de weinigen die BKS er niet aantrekkelijker op vindt worden door de combinatie van ticketprijs icm weinig echt aansprekende namen. Ik denk dat een festival niet alleen maar aansprekende namen nodig heeft om uit te verkopen maar wel iets. "Vroeger" zag je artic Monkeys, lcd soundsystem, Elbow, Editors, Radiohead, Arcade Fire, Sigurd Ros, Portishead, Interpol, Damian Rice op de affiches van de afgelopen jaren voorbij komen. En die naam of namen, waarvoor ik naar een festival kom mis ik nu al een paar jaar. Alsof ze meer naar de niche van de muziekindustrie willen gaan. Minder commercieel, meer arthouse. Minder grote bands in een te kleine tent, meer kleine bands op een te groot podium. Alsof kunst belangrijker is dan verdienmodel, en dat juist geld verdienen de bedoeling is want anders omt er ook geen volgende editie. Is dit dan toch de hand van het management van het festival of boekt men bands uit een andere vijver dan Live Nation?

Langer verhaal, nog langer: ik vind dus €134 in verhouding tot aanbod te duur worden, zeker vergeleken met PP, Werchter en Live is Live
Helemaal mee eens … ooit was ik zoo blij dat de 1e affiche van BKS verscheen. Ik kon het bijna niet geloven dat al die bands in 1 weekend op hetzelfde strand stonden. Nu denk ik elk jaar meer en meer, neen … dit valt niet meer in mijn straatje … Wij passen.
 

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
110
105
Mwah, English Teacher verbleekte compleet bij de energie die SPRINTS live weet te ontketenen.

Overigens wel heel goed English Teacher.

Maar misschien nog een beetje overweldigd dat Karla Chubb haar microfoon tegen mijn mond drukte om met haar mee te schreeuwen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Martijn76

dimitri90

Nieuw lid
24 feb 2014
4
1
Het is duur, maar ze boeken nu niet per se minder commercieel, ik denk juist het tegenovergestelde. Of vind je DJVT, Goldband en Disclosure arthouse?
Ik vind DJVT en goldband niet passend op BKS. Ik denk ook dat zij niet de acts zijn die dit festival uitverkopen.
Disclosure is daarentegen wel een interessante naam, maar geen €134 waard.

Kijk eens naar Live /s live bij Antwerpen daar krijg je op dag 1 The National en Ben Howard voor een prijs die snel 30% voordeliger is. Beide zouden heel goed op BKS staan in mijn beleving.
Waar het me omgaat dat ik bands mis die spannend, bijzonder en bekender zijn. Sigur Ros, Alt J, Ben Howard, Lana del Rey, BoyGenius zie je niet elke dag of elk jaar in de benelux. Daarentegen krijg je veel bands die niemand iets zegt, tenzij je de gehele Spotify playlist afspeelt.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.697
Ik vind DJVT en goldband niet passend op BKS. Ik denk ook dat zij niet de acts zijn die dit festival uitverkopen.
Disclosure is daarentegen wel een interessante naam, maar geen €134 waard.

Kijk eens naar Live /s live bij Antwerpen daar krijg je op dag 1 The National en Ben Howard voor een prijs die snel 30% voordeliger is. Beide zouden heel goed op BKS staan in mijn beleving.
Waar het me omgaat dat ik bands mis die spannend, bijzonder en bekender zijn. Sigur Ros, Alt J, Ben Howard, Lana del Rey, BoyGenius zie je niet elke dag of elk jaar in de benelux. Daarentegen krijg je veel bands die niemand iets zegt, tenzij je de gehele Spotify playlist afspeelt.
Volgensmij zou BKS die namen heel graag boeken, maar het is geen snoepwinkel he. Je hebt te maken met allerlei dingen: tourplannen, kosten, beschikbaarheid etc.

en uhh, bands die "niemand" iets zeggen? Da's de kracht van BKS nu net.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Volgensmij zou BKS die namen heel graag boeken, maar het is geen snoepwinkel he. Je hebt te maken met allerlei dingen: tourplannen, kosten, beschikbaarheid etc.

en uhh, bands die "niemand" iets zeggen? Da's de kracht van BKS nu net.
Ze vragen wel de prijs van een snoepwinkel :).

En ik vind de onbekendere bands niet de kracht van BKS. Want op dat gebied worden ze echt wel overtreft door festivals zoals LGW of Roadburn. Het heeft toch altijd die combinatie gehad. Die ene headliner die andere festivals nou nooit wilde boeken, maar BKS dat toch deed (Pulp had dit jaar zoiets moeten zijn). En dan altijd redelijke sterke subs waarmee allemaal wel wat platen van in onze platenkast hebben staan (Portishead, Beach House, Interpol, James Blake, Bloc Party, The Mars Volta, The Raonteurs, Big Thief, Bellle & Sebastian, Angus & Julia Stone etc.)

Daar mist duidelijk iets op dat gebied. En hoewel de kleinere namen best ok'ish zijn, die zijn ook wel eens beter geweest. Laten we elkaar geen mietje noemen, we kunnen wel stellen dat BKS de afgelopen jaren wel veranderd is. En dat dit voor de pure liefhebber van BKS sinds dag 1 dit niet helemaal super uitpakt.

Ik ga dit jaar BKS ook alleen doen, de andere met wie ik vorige jaren ging vinden het te duur voor wat ze krijgen. En ik kan ze eerlijk gezegd geen ongelijk geven. Het is dat BKS voor mij dicht bij huis is. Maar had de reistijd wat meer geweest dan had ik het ook nog wel een paar keer meer overwogen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.126
Ik ook. Steeds meer onder de indruk van die band. Sterker nog: vind het zowat het beste wat er uit Engeland is overgewaaid op gitaarpop gebied sinds de Arctic Monkeys.
Zijn op plaat erg leuk maar vond het op Glastonbury twee jaar geleden niet heel bijzonder. Een wel aardige liveset maar niet meer dan dat.

Maar goed, da's ook alweer twee jaar terug.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken