Best Kept Secret 2024

Ik heb de indruk dat het voordeel van FKP Scorpio de laatste jaren wat verdwenen is. Radiohead hebben ze destijds samen met een paar festivals binnengehaald. Northside zat toen bijvoorbeeld ook nog bij FKP Scorpio. Maar van dat gezamenlijk inkopen zie je nu niet zoveel meer. Zie bijvoorbeeld Live /s Live dat ook bij Scorpio zit, dat catering en podium heeft gedeeld met BKS, maar waar nauwelijks overlap in de programmering zit.

Wat Mojo bovendien steeds meer lijkt te doen is om zaalboekingen te combineren met een festivalboeking het jaar daarna. Ik weet niet of het echt zo werkt, maar het lijkt erop dat Friendly Fire er bij bijvoorbeeld the Smile en the National veel moeilijker tussenkomt, omdat Mojo de zaalboeking ook heeft gedaan.
Dat is het grote voordeel van Mojo. Die kunnen bands boeken op heel veel plekken en festivals en dat is natuurlijk interessant voor een band.
 
Blur was weer een ander verhaal. Die zaten vorig jaar gewoon in het rooster van Friendly Fire. Maar vanwege de Primavera's paste BKS niet in het tourschema. En vervolgens zette Friendly Fire ze in de Ziggo neer. Maurits heeft toen in een van de interviews ook toegegeven dat ze Blur geprobeerd hebben maar dat het uiteindelijk niet paste.

Rond Pulp is het denk ik eerder de vraag of prijs en aantal bezoekers dat voor Pulp zou komen passen.
Tsja maar dan wordt je dus een 13 in een dozijn festival en geef je toe aan de wansmaak in plaats van mensen muzikaal opvoeden. Juist wel Pulp durven boeken is juist het lef wat je mist in NL. We hebben steeds onze mond vol over cultuur, en geven hoge kortingen. Maar was is het nut daarvan als je vervolgens geen cultuur maar mainstream bied?
 
  • Leuk
Waarderingen: gesp, noid en mattman
Tsja maar dan wordt je dus een 13 in een dozijn festival en geef je toe aan de wansmaak in plaats van mensen muzikaal opvoeden. Juist wel Pulp durven boeken is juist het lef wat je mist in NL. We hebben steeds onze mond vol over cultuur, en geven hoge kortingen. Maar was is het nut daarvan als je vervolgens geen cultuur maar mainstream bied?
Ik begrijp je gevoel en hoop ook dat BKS dat festival weer gaat worden maar ben bang dat er onder aan de streep gewoon ordinair geld verdiend moet gaan worden en dan is Pulp misschien een te groot financieel risico .
 
Ik begrijp je gevoel en hoop ook dat BKS dat festival weer gaat worden maar ben bang dat er onder aan de streep gewoon ordinair geld verdiend moet gaan worden en dan is Pulp misschien een te groot financieel risico .
Vraag me af of zo’n Justice echt zoveel meer mensen naar de Beekse Bergen trekt dan. Zo’n grote naam is dat nu ook weer niet toch? Of onderschat ik dat (want had die ook eerder in de Two verwacht als je me een jaar geleden vertelde dat BKS die zou boeken).
 
Laatst bewerkt:
Dat is het grote voordeel van Mojo. Die kunnen bands boeken op heel veel plekken en festivals en dat is natuurlijk interessant voor een band.
Tja, en wat doe je dan als Mojo - je boekt op Lowlands 3 headliners die je al twee jaar overal geboekt hebt…. Dan moet Friendly Fire er gewoon beter zijn best voor doen
 
Vraag me af of zo’n Justice echt zoveel meer mensen naar de Beekse Bergen trekt dan. Zo’n grote naam is dat nu ook weer niet toch? Of onderschat ik dat (want had die ook eerder in de Two verwacht als je me een jaar geleden vertelde dat BKS die zou boeken).
Ik vind Justice een echte BKS naam. Niet standaard, redelijk exclusief en passend bij het festival. Probleem zit meer bij de andere headliners.

In combinatie met PJ Harvey zal het best aardig verkopen.
 
Tja, en wat doe je dan als Mojo - je boekt op Lowlands 3 headliners die je al twee jaar overal geboekt hebt…. Dan moet Friendly Fire er gewoon beter zijn best voor doen
Het maakt bijna niet meer uit wat Lowlands en in mindere mate DTRH boekt want het verkoopt toch wel uit. Daar wordt je lui van en waarom zou je dan nog dure, risicovolle headliners boeken?
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude
Volgens Jos in de Festileaks podcast krijgen we dit jaar een grotere en betere Casbah!
Goed nieuws dit! Ik was al team halfvol en dit maakt mijn zin in de komende editie alleen maar groter. Ik snap de discussie over de (ONE) headliners, het zijn voor mij alle drie geen must sees, maar aan de andere kant heb ik ze ook alle drie nog nooit live gezien dus ik laat me heel graag verassen!
 
Vraag me af of zo’n Justice echt zoveel meer mensen naar de Beekse Bergen trekt dan. Zo’n grote naam is dat nu ook weer niet toch? Of onderschat ik dat (want had die ook eerder in de Two verwacht als je me een jaar geleden vertelde dat BKS die zou boeken).
Ik heb justice in de zomer van 2017 voor het eerst en ook weer voor het laatst gezien. Het was echt te gek, ik overweeg alleen voor hen een dagticket te kopen. Heb dat weekend een bruiloft dus kan alleen zondag. Heb iig geluk met de dagindeling.
 
Om eens advocaat van de duivel te spelen, maar als BKS poogt om het festival wat te verjongen (wat ook blijkt uit hun nieuwe ticket strategie).
Waarom zouden ze dan namen zoals Blur of Pulp vragen? Die lijken me erg duur en weinig populair bij de jongere generatie.
 
Hi, weet iemand hoe het de afgelopen jaren zat met goedkopere lastminute dagkaartjes op ticketswap? Waren deze er?
Ik vind 135,- ook echt heel veel geld voor 1 dag..
 
  • Leuk
Waarderingen: daily
Hi, weet iemand hoe het de afgelopen jaren zat met goedkopere lastminute dagkaartjes op ticketswap? Waren deze er?
Ik vind 135,- ook echt heel veel geld voor 1 dag..
Ze hebben hun eigen resale platform. Daar kon je vorig jaar tot 2 weken voor BKS prima goedkope tickets vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: pinkwin
Om eens advocaat van de duivel te spelen, maar als BKS poogt om het festival wat te verjongen (wat ook blijkt uit hun nieuwe ticket strategie).
Waarom zouden ze dan namen zoals Blur of Pulp vragen? Die lijken me erg duur en weinig populair bij de jongere generatie.
Dat is erg denigrerend naar de jongeren. Waarom zouden die Blur of Pulp niet kunnen waarderen? Alsof dat alleen maar dom dansvolk is of niet verder komen DJVT. Ik snap echt heel dat advocaat van de duivel spelen principe niet echt.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman
Dat is erg denigrerend naar de jongeren. Waarom zouden die Blur of Pulp niet kunnen waarderen? Alsof dat alleen maar dom dansvolk is of niet verder komen DJVT. Ik snap echt heel dat advocaat van de duivel spelen principe niet echt.
Dat zegt ie niet, maar het is gewoon een feit dat Pulp en Blur bekender zijn bij een wat ouder publiek, net zoals Dean Lewis (of weet ik veel wie) dat bij jongeren is. Vervolgens is het ook een logische conclusie om te trekken dat die die namen minder weten te waarderen, net als vice versa. En ik denk wel dat daar een kern van waarheid in zit.
 
Ik vind Justice een echte BKS naam. Niet standaard, redelijk exclusief en passend bij het festival. Probleem zit meer bij de andere headliners.

In combinatie met PJ Harvey zal het best aardig verkopen.
Ja, kan zijn. Maar Pulp na PJ had je aan mij alvast een dagticket verkocht. Want Pulp vind ik evenzeer een echte BKS naam.

Wat mij betreft leuker om met zo'n naam af te sluiten dan met zo'n elektronisch 'feestje'.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105
Ja, kan zijn. Maar Pulp na PJ had je aan mij alvast een dagticket verkocht. Want Pulp vind ik evenzeer een echte BKS naam.

Wat mij betreft leuker om met zo'n naam af te sluiten dan met zo'n elektronisch 'feestje'.
Tja. En voor justice wil ik een kaartje kopen en met pulp en pj was er geen haar op mijn hoofd die dat overwoog. Het is maar net wat je smaak is, toch?
 

Users who are viewing this thread