Best Kept Secret 2024

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
79
124
Heb het even laten bezinken. Zeker niet omver geblazen door de namen tot nu toe, maar net geteld en nu al 26 acts die ik graag wil zien! En dan zijn er nog veel die ik niet ken en nog moet luisteren. Paolo Nutini zit niet bij de 26, ken eigenlijk alleen het nummer New Shoes van hem en dat heeft er niet toe geleid dat ik nieuwsgierig was naar meer. Maar na alle positieve reacties van DTRH vorig jaar ga ik het graag een keer zien, mits er niets tegenover staat. Al met al, ondanks (ook) voor mij wat matige headliners, weer een mooie lijst wat mij betreft en heb dus weer veel zin in een weekend Beekse Bergen!
 

pixie6666

Randprogramma
5 mrt 2017
103
26
Ik kijk even naar 2016. Ook niet de grootste headliners maar stonden er ook op het affiche: Minor Vicotries, Diiv, Wolf Parade, Christine And The Queens, Beach House, Mount Kimbie, Julien Baker, Glass Animals, Sleaford Mods, Bloc Party, Dinosaur Jr., Air, Destroyer, Roman Flügel, Low, Ho99o9, Unknown Mortal Orchestra, Unknown Mortal Orchestra, Yeasayer, Half Moon Run, Band Of Horses, Ásgeir, Two Door Cinema Club, Wilco, Jamie XX en vast nog wat ik vergeet.

Wat hebben we nu los van de headliners?
PJ Harvey Slowdive, Vince Staples, De Jeugd van Tegenwoordig, Amyl And The Sniffers, BadBadNotGood, Baxter Dury, Floating Points, Ki/Ki, La Femme, Osees, Parcels, Slowdive, St. Vincent, St. Paul & The Broken Bones, Tamino, The Haunted Youth, Warhaus als grotere namen?

Echt een te groot verschil hoor.

Eens, maar dat probleem hebben we al jaren op BKS: matige midcard, waardoor het ticket relatief duur wordt.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
ken eigenlijk alleen het nummer New Shoes van hem en dat heeft er niet toe geleid dat ik nieuwsgierig was naar meer
Even een lans breken voor Nutini. Dit nummer speelde hij tot vorig jaar niet live en lijkt weinig op zijn laatste muziek. Nummers als Through the Echoes en Acid Eyes zijn toch best anders, naar mijn mening in de goede richting.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
520
469
Onder de drie headliners heeft LL zeker een aantal mooie namen staan (The Smile natuurlijk) die ik graag in Hilvarenbeek had gezien. BKS is inderdaad kampioen undercard.

De 3 LL-headliners zijn de Mojo-herhaalmachine op zijn ergst.....
En wat de denken van de copy (DTRH)/ paste (Lowlands)? De overlap met DTRH 2023 is toch wel weer opvallend en dan gaat het ook nog eens niet om wat obscure namen aan de onderkant.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.252
3.817
Absoluut een leuk festival maar wel een stuk eenvormiger dan BKS. Vrijwel allemaal gitaarbandjes.
Nou ja, erg veel postpunk vooral. Alleen maar gitaarbandjes, maar dan een stuk meer divers zou helemaal fantastisch zijn. En iets betere voorzieningen graag.
 

wil

Campingartiest
20 jan 2015
82
58
Op Misty Field zijn het de bands die voor mij op de BKS podia 3 en 5 stonden.
Voor mij op dit moment al jaren het beste festival in Nederland.

Zoals alle festivals evolueren ze voortdurend in de loop der jaren. Pinkpop Lowlands Solar en ook BKS veranderen door het publiek, de beheersbaarheid oftewel de regels, de ontwikkelingen van muzikale stromingen en uiteindelijk je persoonlijke smaak.
Komt uiteindelijk goed door uiteindelijk te wisselen van festival en te zoeken wat weer fris is en bij je aansluit. Na 8 edities BKS zou dit wel eens de laatste kunnen zijn. Wie zal ut zeggen. En dan ga ik verder met Misty Fields voor de komende jaren… hoop ik.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: fiesta en pixie6666

pixie6666

Randprogramma
5 mrt 2017
103
26
Ik ben er wel een beetje klaar mee dat je als kritiek hebt dat iedereen maar roept dat iemand moord en brand schreeuwt.

De tickets worden met de jaar duurder, en dat is er kwalitatief niet aan af te zien. Leuk hoor dat Young Fathers en Lankum goed ervaren zijn, maar daar zou je geen ticket prijs voor +270,- voor hoeven te vragen. Dat is gewoon een gegeven, keiharde data. Alleen mensen steken maar het kop in het zand en doen net alsof andere overdrijven.

Maar het was echt niet denkbaar dat wij op BKS 2023 K-Liber - Viben hoorde dreunen dwars door een set hoorde dreunen. Of dat Goldband of fucking maan er zouden staan. Of dat DJVT er zouden staan. Of dat volgens sommige het hoogte punt van de dag Sylvana Simons is. Of dat de mooiste locatie van het festival wordt bezet door veel te vrolijke techno beats. Of dat Nick Cave keihard werd gestoord door The Four.

Net of dit allemaal aan ons zou liggen en of het niet plaatsvindt. Met het gevolg dat steeds meer kutdingen mogelijk zijn op de Nederlandse festivals. Waarschijnlijk ook Goldband op Lowlands bijvoorbeeld, mag je ook niks van vinden zeker. BKS doet niets meer niets minder, maar noem het maar overdrijven hoor. Volgend jaar betaal je € 300,00 voor De Staat als headliner, maar daar mag je vooral NIKS van zeggen hoor.

Ben het eerlijk gezegd behoorlijk met je eens, maar ik vrees dat wij gewoon minder representatief zijn dat het "nieuwe" festivalpubliek. Dat heeft veel minder moeite met acts die wij meuk vinden, vindt het prima om onbekend acts te zien, maar wil vooral ook een feestje meemaken. De programmering van het huidige BKS lijkt daar helaas behoorlijk scherp op toegesneden
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Wordt tijd voor een eigen Misty Fields forum🤣🤣🤣🤣
Dat lijkt me een heel goed idee want BKS en Misty Fields zijn twee totaal verschillende festivals. Het heeft helemaal geen zin om die met elkaar te vergelijken. Misty Fields is een genre festival en BKS een major.
 

wil

Campingartiest
20 jan 2015
82
58
Voor jou niet maar voor anderen weer wel…. Maar net welke lijn/ podia je volgt in de drie dagen BKS.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Voor jou niet maar voor anderen weer wel…. Maar net welke lijn/ podia je volgt in de drie dagen BKS.
Als je alleen naar garage rock en postpunk optredens gaat en de rest negeert wellicht wel maar dat is nooit de opzet van BKS geweest.

Ben ook liefhebber van de genres en altijd blij met wat er op BKS staat. Snap ook zeker dat je Misty Fields dan een geweldig festival vindt.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.307
Als het stof neerdaalt ben ik benieuwd hoe BKS ervoor staat. Is de lineup wat minder dan vorige jaren? Waarschijnlijk wel ja. Is er een verschuiving te merken in het type muziek en het type publiek? Ja en dat zal deels een keuze zijn, deels een maatschappelijke ontwikkeling en deels overmacht.

De discussie of het vanuit het oogpunt van 'overleven' verstandig is om deze koers te varen is er een voor de organisatie; zij zullen daar een beter beeld van hebben dan wij. In de discussie of BKS op deze manier nog bestaansrecht heeft ben ik nog altijd team halfvol. Zolang ik in deze setting (nog altijd een stuk kleiner dan de andere majors, op een fijne locatie dichtbij huis) artiesten als PJ Harvey, Slowdive, Osees en The Armed kan zien ben ik van de partij. Dan heb ik nog altijd liever deze koers dan geen BKS.

En wat dat betreft kan BKS prima naast een Misty Fields bestaan, want qua grootte is dat onvergelijkbaar. Er staat al jaren een top lineup en hetzelfde geldt voor andere meer niche festivals als Left of the Dial, Roadburn en Le Guess Who, maar daar zoek ik dan ook weer andere dingen dan op BKS.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken