Best Kept Secret 2024

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.597
Heeft nog altijd veel te maken met persoonlijke smaak. Maar moest je het toch nog eens een kans willen geven, kijk deze maar eens uit. Vind deze beste intens.

Pff, jazeker. Smoke Detector en Space Invader zorgden live ook voor een intensiteitsexplosie!
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Weet iemand wanneer we doorgaans de eerste aankondiging kunnen verwachten? Hopelijk in ieder geval wat eerder dan de vorige keer.:rolleyes:
Ik verwacht eind deze maand. De festivals rond BKS zijn nog stil. Northside heeft net op Facebook aangekondigd dat de verkoop 20/11 begint, maar dat namen eind deze maand volgen. Primavera heeft eerder ook eind november genoemd.

Dat hoeft niet te betekenen dat BKS meteen met drie headliners de verkoop begint. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze met twee of zelfs één headliner (in 2019) de verkoop starten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.803
Dus, de laatste festivalaankondigingen levert volgend rijtje kanshebbers op;

The National
PJ Harvey

Fontaines DC
Jessie Ware
Jungle
Pulp
The Gaslight Anthem
The Kooks
The Streets

Alice Glass
Alice Merton
Ben UFO
Bodega
Brutalismus 3000
Crumb
Eartheater
Etran De L'Aïr
Gilla Band
Grace Cummings
Helena Hauff
High Vis
Kelly Lee Owens
Novo Amor
Rival Consoles
Squid
The Babe Rainbow
The Dare
Tourist
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.706
2.084
Heeft nog altijd veel te maken met persoonlijke smaak. Maar moest je het toch nog eens een kans willen geven, kijk deze maar eens uit. Vind deze beste intens.

Ik was bij de Ziggoshow. Space Invaders, Smoke Detector en Lit Up waren voor mij hoogtepunten, maar zeker de oudere nummers in die trant worden steeds spaarzamer op de setlist. Het blijft nog steeds een waanzinnige band waarvan ik begrijp dat BKS hem boekt, maar ik sta nu niet te springen voor mijn vijfde the National show.
 

PatrickB

Playlistbediener
12 jun 2023
21
12
Lijkt me uitgesloten met deze aankondiging:
F-UTkHOXwAAYlE2
Jammer!
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Als the National inderdaad op BKS staat dan is This is the Kit ook wel een grote kanshebber voor BKS. Staan in Parijs in het voorprogramma van the National.
 
  • Geweldig
Waarderingen: dfrvanloon

mees

Randprogramma
9 jan 2020
149
225
Dus, de laatste festivalaankondigingen levert volgend rijtje kanshebbers op;

The National
PJ Harvey

Fontaines DC
Jessie Ware
Jungle
Pulp
The Gaslight Anthem
The Kooks
The Streets

Alice Glass
Alice Merton
Ben UFO
Bodega
Brutalismus 3000
Crumb
Eartheater
Etran De L'Aïr
Gilla Band
Grace Cummings
Helena Hauff
High Vis
Kelly Lee Owens
Novo Amor
Rival Consoles
Squid
The Babe Rainbow
The Dare
Tourist
Brutalismus 3000 op BKS zou wel geweldig zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: DeBaars

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Voor mij liever toch weer eens wat anders dan the National na de voor mij slappe laatste platen.

Ik hoop het ook echt niet. Ben zelfs een keer weggelopen tijdens een concert. Vrij saai allemaal. Typisch een band waarvan ik de aantrekking niet helemaal snap. Ik probeer hun albums ook steeds maar er blijft maar niets hangen. Geen hook, geen riff, geen zanglijn. Muziek dat een beetje voortkabbelt.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.215
3.189
Ik hoop het ook echt niet. Ben zelfs een keer weggelopen tijdens een concert. Vrij saai allemaal. Typisch een band waarvan ik de aantrekking niet helemaal snap. Ik probeer hun albums ook steeds maar er blijft maar niets hangen. Geen hook, geen riff, geen zanglijn. Muziek dat een beetje voortkabbelt.
Tekstueel goede nummers, ontzettend goede muzikanten, maar vooral de beleving. Als je dat laatste niet voelt, kan ik goed begrijpen dat je het geen leuke band vindt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Ik hoop het ook echt niet. Ben zelfs een keer weggelopen tijdens een concert. Vrij saai allemaal. Typisch een band waarvan ik de aantrekking niet helemaal snap. Ik probeer hun albums ook steeds maar er blijft maar niets hangen. Geen hook, geen riff, geen zanglijn. Muziek dat een beetje voortkabbelt.
Geen zanglijn :D? Het kan je ding niet zijn, maar dit kan je haast niet menen.

Anyway, ik zou ook liever wat anders zien, ik hoop bijv. niet dat ze een zeldzamere Pulp laten schieten voor The National o.i.d. maar het is wel garantie voor een goede show.

Zou alleen wel jammer zijn dat BKS pas zo laat bekend gemaakt zou worden in vergelijking met de andere festivals
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.556
1.790
Heeft Tom Odell de status om hier te headlinen? Verkoopt wel bizar veel kaartjes.
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
538
504
Ik ben niet enorm bekend met Tom Odell, maar zou denken dat die niet per se een grote mismatch is dan Oscar and the Wolf, The 1975, Goldband of Two Door Cinema Club, toch? Met andere woorden: er staan altijd wel een paar acts die je wellicht eerder op Pinkpop zou verwachten, maar die paar acts passen op hun manier dan ook wel weer bij het totaalplaatje van BKS.

Of zit ik mis en is Tom Odell nog twee slagen braver?
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
998
692
Odell verkoopt AFAS en RTM Stage (dat ongeveer even groot is) in dezelfde week beide uit. In 2018 stond The National als headliner met 2x AFAS. Paolo Nutini heeft ook nooit groter gestaan dan AFAS.

Qua populariteit zou het niet wereldschokkend moeten zijn als hij headliner wordt op DTRH of BKS, geen idee in hoeverre zijn muziek buiten die hit werkt, is niet iets waar ik naar luister.
 
Laatst bewerkt:

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
4.043
3.390
Ik ben niet enorm bekend met Tom Odell, maar zou denken dat die niet per se een grote mismatch is dan Oscar and the Wolf, The 1975, Goldband of Two Door Cinema Club, toch? Met andere woorden: er staan altijd wel een paar acts die je wellicht eerder op Pinkpop zou verwachten, maar die paar acts passen op hun manier dan ook wel weer bij het totaalplaatje van BKS.

Of zit ik mis en is Tom Odell nog twee slagen braver?
Tom Odell is naar mijn gevoel echt nog wel een paar slagen verder naar muziek die je tante zonder smaak luistert op de radio ja (wellicht met Goldband nog, maar die tante vindt ze waarschijnlijk niets vanwege het snuifincident)
 
  • Leuk
Waarderingen: DeBaars

Gebruikers die dit onderwerp bekijken