Best Kept Secret 2024

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
Ah, je hebt een Tiktok-memo gemist. Heeft een maand geleden shows in de Hollywood Bowl en Madison Square Garden aangekondigd, dus niet zo'n beetje ver ook.
En hier Paradiso in een minuut uitverkocht, met bijna een volledige AFAS aan ticketzoekende mensen op Ticketswap. Ken het overigens ook alleen maar omdat hij zo snel uitverkocht, daarvoor had ik er ook nog nooit van gehoord.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
En hier Paradiso in een minuut uitverkocht, met bijna een volledige AFAS aan ticketzoekende mensen op Ticketswap. Ken het overigens ook alleen maar omdat hij zo snel uitverkocht, daarvoor had ik er ook nog nooit van gehoord.
Heeft 5 jaar geleden een grote hit gehad met Hurt Somebody, zo'n nummer dat je misschien wel herkent als je het terughoort. Blijkbaar deed Stick Season het eerder dit jaar goed op Tiktok, maar op Spotify is te zien dat zijn hele album goed beluisterd wordt, niet alleen dat ene nummer.

Zie hem eerder op DTRH staan dan BKS, maar kan me hem op allebei voorstellen.
 
Laatst bewerkt:

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Publiek bij shows van TikTok sterren is echt verschrikkelijk slecht dus beter komt die niet.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Publiek bij shows van TikTok sterren is echt verschrikkelijk slecht dus beter komt die niet.
Ben benieuwd op welke artiesten baseerd. Ben bij Arctic Monkeys en Beach House geweest (ja, enorme tiktok hits gehad) en het publiek was juist béter.
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
195
323
En hier Paradiso in een minuut uitverkocht, met bijna een volledige AFAS aan ticketzoekende mensen op Ticketswap. Ken het overigens ook alleen maar omdat hij zo snel uitverkocht, daarvoor had ik er ook nog nooit van gehoord.

Vandaar wellicht dat er in februari 2024 ook een AFAS show is toegevoegd (ook uitverkocht btw)
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Ben benieuwd op welke artiesten baseerd. Ben bij Arctic Monkeys en Beach House geweest (ja, enorme tiktok hits gehad) en het publiek was juist béter.
Hoorde dat het publiek bij Arctic Monkeys in de Ziggo Dome redelijk veel praatte, waardoor zelfs Alex Turner er nog iets van zei. Beach House op BKS was magisch maar daar stonden ook wel veel mensen met hun telefoon in de lucht.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
Misschien heb ik een memo gemist, maar wie is Noah Kahan en waarom staat hij (ver) boven Fleet Foxes, Courtney Barnett, The Walkmen en The Flaming Lips?
Country/folk-zanger uit de VS die daar is opgeblazen en zijn muziek is ook hier sterk overgewaaid. Komend jaar doet ie in België Vorst aan en iirc ook de AFAS? Ik raad 'm wel aan hoor. Ligt ergens tussen Sturgill Simpson, Hozier, Mumbro's en Fleet Foxes ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en visdave34

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
Publiek bij shows van TikTok sterren is echt verschrikkelijk slecht dus beter komt die niet.
Je kunt gewoon ook effe de moeite doen om de man z'n muziek op te zoeken in plaats van je gal uit te spuwen over mensen die TikTok gebruiken / artiesten daar ontdekken (hij was zoals hierboven gezegd van daarvoor al effe bezig..).
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

mees

Randprogramma
9 jan 2020
107
133
Zou fijn zijn, maar ik vind ze geen headliner als ik eerlijk ben. Geef ze maar een TWO spot.
MGMT zijn groter dan je denkt anno 2023 hoor (mede dankzij *ahem* tiktok...) met een nieuw album kunnen ze de ONE makkelijk aan imo
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Je kunt gewoon ook effe de moeite doen om de man z'n muziek op te zoeken in plaats van je gal uit te spuwen over mensen die TikTok gebruiken / artiesten daar ontdekken (hij was zoals hierboven gezegd van daarvoor al effe bezig..).
Over zijn muziek heb ik geen oordeel gegeven. Verder is TikTok gewoon enorm slecht voor je aandachtsspanne, dus ik hoop dat mensen die het grootste deel van hun muziek via TikTok ontdekken gewoon lekker weg blijven van BKS. Zijn gewoon vervelende mensen om mee in het publiek te staan want ze staan (behalve tijdens de 15 seconden van een hit die ze kennen) constant door alles heen te praten.

Daarnaast heeft social media en het feit dat alles altijd gefilmd word in het algemeen ervoor gezorgd dat mensen tijdens concerten zo debiel mogelijk doen voor clout. Enorm vervelend voor de artiesten ook overigens:
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en mees

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.527
1.992
Nou zijn Death grips en Black midi geen acts waar je deze flauwekul snel verwacht. Maarja rotte appels zijn er altijd natuurlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
Over zijn muziek heb ik geen oordeel gegeven. Verder is TikTok gewoon enorm slecht voor je aandachtsspanne, dus ik hoop dat mensen die het grootste deel van hun muziek via TikTok ontdekken gewoon lekker weg blijven van BKS. Zijn gewoon vervelende mensen om mee in het publiek te staan want ze staan (behalve tijdens de 15 seconden van een hit die ze kennen) constant door alles heen te praten.

Daarnaast heeft social media en het feit dat alles altijd gefilmd word in het algemeen ervoor gezorgd dat mensen tijdens concerten zo debiel mogelijk doen voor clout. Enorm vervelend voor de artiesten ook overigens:
Volgens mij heb je echt geen idee wat voor mensen er allemaal op TikTok zitten, maar okay jouw mening. Dat er idd rotte appels zijn, sure. Maar dat constant filmen, praten tijdens concerten gebeurde daarvoor ook al hoor. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
MGMT zijn groter dan je denkt anno 2023 hoor (mede dankzij *ahem* tiktok...) met een nieuw album kunnen ze de ONE makkelijk aan imo
Allemaal leuk en aardig, maar hoeveel procent daarvan komt uit en Nederland dan nog moeten die mensen naar een alternatief festivals afreizen voor alleen deze band. Grote van bands zit hem tegenwoordig echt niet meer in streams of likes of tiktok hits. Sure het helpt, maar het is niet alles.

Gewoon een TWO afsluiter hoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.938
8.582
PJ Harvey 12 juni op Bergenfest in Noorwegen
Ziet ernaar uit dat ze heel de zomer festivals doet. Tot nu toe alleen maar headlineplekken.

Zou ze groot genoeg zijn om een dag BKS te dragen? Sowieso meer dan welkom op de lineup wat mij betreft!
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

Gebruikers die dit onderwerp bekijken