Best Kept Secret 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Radiohead heeft de 2,5 uur toen ook niet gehaald. Arcade Fire en LCD Soundsystem zaten allebei tegen de twee uur aan. The National in 2018 volgens mij iets korter. Maar dat waren wel de langste settijden op BKS.

Als the National echt 2,5 uur speelt op BKS (en die ruimte zal BKS wel bieden als ze er staan) dan is dat de langste settijd op BKS tot dusverre.
Nick Cave speelde toch 2,5u? Deed hij tijdens zijn hele tour.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.416
1.916
Drinken is belangrijk hè. 😄
Ja toch? Zeker op een zomerfestival, ooit een halve avond bij het Rode Kruis gezeten omdat een vriend dit niet gedaan had. Zelf neem ik meestal enkele flesjes frisdrank/water mee vooraan.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
En los van je mening Mackelmore & Ryan Lewis was destijds ook een boeking waar ze simpelweg op tijd bij waren en in die tijdsgeest dus gewoon een prima boeking was.

Ook 0 Nederlandstalige acts dat jaar.
Ja, vergelijkbaar met Lizzo in 2019. Beide vlak voor de grote doorbraak geboekt, maar op het moment van het festival eigenlijk al doorgebroken (en in een te kleine tent.) En van beide zeg je tegenwoordig dat ze niet bij BKS passen.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
306
313
Klopt inderdaad, maar zou kunnen dat het wat langer was. Korter dan Radiohead in ieder geval.
Grappig, in mijn herinnering was het bijna drie uur lang maar ik zie dat ie maar twee uur het blokkenschema stond. Daar ging hij wel overheen. Machtig mooi was dat zeg.
 

PatrickB

Playlistbediener
12 jun 2023
20
12
Is de kans dat The National komt niet kleiner geworden door de Live is Live bevestiging ipv groter? In feite is het dezelfde organisatie en ze mikken op hetzelfde publiek. Dus waarom dezelfde band zo snel weer halen op een festival zo dichtbij?
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Is de kans dat The National komt niet kleiner geworden door de Live is Live bevestiging ipv groter? In feite is het dezelfde organisatie en ze mikken op hetzelfde publiek. Dus waarom dezelfde band zo snel weer halen op een festival zo dichtbij?
Dat denk ik ook. Als je het zo bekijkt is het niet logisch.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Zou samen met een elektronische en een poppige/indienaam wel een mooi gebalanceerd rijtje zijn.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Ergens vind ik het geen BKS naam, net iets “te hard” misschien? Maar het mag van mij.
Heb er hetzelfde gevoel bij. Mag best van mij, maar heb er niet meteen het gevoel bij dat dit een typische BKS-naam is. Maar dat vond ik afgelopen jaar ook van Chemical Brothers.

Tegelijkertijd heeft Maurits in interviews aangegeven zich meer te richten op kleinere headliners. Dan vind ik QOTSA minder logisch. Als er een 'grotere' naam staat dan verwacht ik dit jaar eerder the National dan QOTSA.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.367
5.057
Heb er hetzelfde gevoel bij. Mag best van mij, maar heb er niet meteen het gevoel bij dat dit een typische BKS-naam is. Maar dat vond ik afgelopen jaar ook van Chemical Brothers.

Tegelijkertijd heeft Maurits in interviews aangegeven zich meer te richten op kleinere headliners. Dan vind ik QOTSA minder logisch. Als er een 'grotere' naam staat dan verwacht ik dit jaar eerder the National dan QOTSA.
Maar toch denk ik dat ze stiekem wel die grote namen nodig hebben voor de verkoop.

Ik zie QOTSA toch eerder naar DRTH gaan als je het mij vraagt.

Wat betreft The National lijkt me dat ook nog de grootste kanshebber. Wel jammer dat ze die niet gelijk bekend maakte met Live is Live
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken