Best Kept Secret 2023

Movleut

Playlistbediener
21 mei 2022
41
31
Damien Rice blijft bijzonder omdat hij zo weinig heeft opgetreden natuurlijk. Verder is het een heel goede performer. Echt zo een naam die blijft rondzingen onder vrienden bekenden etc omdat mensen hem ooit gezien hebben en dat dat geweldig was. Dus zeker een publiekstrekker.

Ik heb hem vaak gezien, maar eigenlijk waren de festival optredens daarvan misschien nog wel de mooiste. Bks 1e editie was geweldig natuurlijk. Maar Gentse jazz festival sloeg echt alles. Dat was nu nog kippenvel met een meezang van het publiek zoals ik het nooit meer gehoord heb. En als hij dames meeneemt, (spaanstalige zangeres !) ontstaat er weer een andere dynamiek.. zou prachtig zijn.

Sec gezien heeft hij weinig materiaal..3 albums, maar dat is altijd zo geweest en nooit een probleem geweest voor zijn optredens.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Sommige hier hoopten op Puscifer toch? Dat zit er helaas niet meer in. Puscifer staat exclusief in 013 op 1 juli.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.338
5.034
Damien Rice blijft bijzonder omdat hij zo weinig heeft opgetreden natuurlijk. Verder is het een heel goede performer. Echt zo een naam die blijft rondzingen onder vrienden bekenden etc omdat mensen hem ooit gezien hebben en dat dat geweldig was. Dus zeker een publiekstrekker.

Ik heb hem vaak gezien, maar eigenlijk waren de festival optredens daarvan misschien nog wel de mooiste. Bks 1e editie was geweldig natuurlijk. Maar Gentse jazz festival sloeg echt alles. Dat was nu nog kippenvel met een meezang van het publiek zoals ik het nooit meer gehoord heb. En als hij dames meeneemt, (spaanstalige zangeres !) ontstaat er weer een andere dynamiek.. zou prachtig zijn.

Sec gezien heeft hij weinig materiaal..3 albums, maar dat is altijd zo geweest en nooit een probleem geweest voor zijn optredens.
Voor mij was dat optreden ook wel een soort fundament voor BKS ofzo. Waar een act als Damien Rice met enkel zijn gitaar een heel veld kon "stil" spelen, iets wat andere festivals vrijwel onmogelijk is. Kan eigenlijk ook niet meer zo goed worden als die keer denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.133
Bericht over een optreden van St Paul in Smederij morgen op BKS FB nu. Het zal voor volgende week of de week erop zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Voor mij was dat optreden ook wel een soort fundament voor BKS ofzo. Waar een act als Damien Rice met enkel zijn gitaar een heel veld kon "stil" spelen, iets wat andere festivals vrijwel onmogelijk is. Kan eigenlijk ook niet meer zo goed worden als die keer denk ik.
Op RW in die Barn blijkbaar ook muisstil, in 2015 dan. Hoor veel laaiende reacties over die show maar moet eerlijk bekennen dat ik zijn muziek te zoetsappig vind.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Op DTRH in 2015 was de show van Rice wel magisch. Kwam ook perfect tot zijn recht in die tent toen.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Zou het ook juist kunnen dat St Paul daar (een deel van) het programma bekend maakt? "Expect the unexpected"
Wie gaat er heen? Kan diegene voor de zekerheid alle liedjes die St Paul draait hier doorgeven? :)

Maar zou serieus wel geinig zijn als ze de line-up daar sneakpeaken.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
485
315
Eerlijk gezegd heb ik het nu wel een beetje gehad met die teasers van bks, zo bijzonder is het festival nu ook weer niet haha😅 geen idee of andere mensen wel enthousiast worden van die korte filmpjes maar voor mij werkt het vooral averechts merk ik
 
  • Leuk
Waarderingen: Gloaming

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.338
5.034
Eerlijk gezegd heb ik het nu wel een beetje gehad met die teasers van bks, zo bijzonder is het festival nu ook weer niet haha😅 geen idee of andere mensen wel enthousiast worden van die korte filmpjes maar voor mij werkt het vooral averechts merk ik
Ik zie het eigenlijk niet eens meer. Misschien wel erger. Nee communicatie vind ik ze de laatste jaren er niet echt op vooruit gegaan. Maar goed allemaal vergeven als we deze zomer weer Blur - Pulp - Radiohead - The National - Björk en Frank Ocean voorgeschoteld krijgen (oja, en de gratis biermaandag).
 
  • Geweldig
Waarderingen: Gloaming

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
257
172
Deze week kunnen wij voorzichtig ook al doorstrepen. Ben toch echt bang dat het dit jaar een beetje gaat tegenvallen….
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
520
469
Dat het lang duurt zegt niks over de uiteindelijke kwaliteit van de line-up. Er zal vast een goede reden zijn maar het begrip daarvoor neemt zienderogen af, afgaande op de reacties op FB. Kan bijna niet anders dan dat er nog een embargo zit op een headliner die z’n tour nog moet aankondigen. Als ik me niet vergis ging het bij de tweede keer Arctic Monkeys ook zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

Gebruikers die dit onderwerp bekijken