Best Kept Secret 2023

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.626
11.354
Bon Iver kondigt net zijn tour aan en heeft nog gaten op 9 en 11 juni...
Beide zijn echt gigantisch onhandig, denk ik. Vanaf BKS naar Kopenhagen zou nog wel kunnen, denk ik, maar terug uit Rättvik absoluut niet. Maar ja, dan moet je dus met die productie wel drie dagen achter elkaar touren. Zou dat lukken? Betwijfel 't.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.374
5.063
Dat het lang duurt zegt niks over de uiteindelijke kwaliteit van de line-up. Er zal vast een goede reden zijn maar het begrip daarvoor neemt zienderogen af, afgaande op de reacties op FB. Kan bijna niet anders dan dat er nog een embargo zit op een headliner die z’n tour nog moet aankondigen. Als ik me niet vergis ging het bij de tweede keer Arctic Monkeys ook zo.
Precies laten we gewoon afwachten. Maar moet zeggen dat het dit jaar wel grijzer gebied is dan andere jaren. Durf nog nergens mijn geld op te zetten.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Voor mij was dat optreden ook wel een soort fundament voor BKS ofzo. Waar een act als Damien Rice met enkel zijn gitaar een heel veld kon "stil" spelen, iets wat andere festivals vrijwel onmogelijk is. Kan eigenlijk ook niet meer zo goed worden als die keer denk ik.
Ik had dat bij Radiohead in 2017 (was ook mijn eerste keer BKS), nooit meer zo'n stilte op een festivalveld meegemaakt als tijdens Exit Music
 
  • Leuk
Waarderingen: Movleut

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
381
301
Ja, Exit Music was magisch.

Damien Rice inderdaad ook fantastisch, maar dat herinner ik me niet per se als (zo) stil. Ik stond ook best ver achteraan, daar zal het deels mee te maken hebben, maar in mijn herinnering was Damien Rice vooral magistraal in het hele veld 'gezellig' maken. We schoven bij hem aan tafel, hij werd 'authentically drunk', zette toen Cheers Darlin' in en het hele veld was mee. Inderdaad ook voor mij wel een soort fundament voor BKS ja.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.258
2.199
Ik had dat bij Radiohead in 2017 (was ook mijn eerste keer BKS), nooit meer zo'n stilte op een festivalveld meegemaakt als tijdens Exit Music
Exit Music was inderdaad heel bijzonder!
Nick Cave afgelopen jaar met dat blokje met o.a. I need you was ook zo'n moment. Zo jammer dat het geluid van the Floor daar nog doorheen kwam.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
532
479
Precies laten we gewoon afwachten. Maar moet zeggen dat het dit jaar wel grijzer gebied is dan andere jaren. Durf nog nergens mijn geld op te zetten.
Ja, het is wel een groot vraagteken vooral wat betreft de headliners maar ook de mid-en undercard kandidaten zijn lastiger in te vullen omdat de spoeling dunner is geworden met een extra PS in Madrid. Ik vraag me af of we niet meer naar Roskilde moeten kijken en dat het daar op wachten is? Ik zeg ook maar wat ..
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.258
2.199
Ja, het is wel een groot vraagteken vooral wat betreft de headliners maar ook de mid-en undercard kandidaten zijn lastiger in te vullen omdat de spoeling dunner is geworden met een extra PS in Madrid. Ik vraag me af of we niet meer naar Roskilde moeten kijken en dat het daar op wachten is? Ik zeg ook maar wat ..
Ik hou ook die Scandinavische festivals rond die tijd in de gaten als Syd for Solen en Rosendal.
Valt me wel op dat er op verschillende plekken nog headliners missen. Forbidden Fruit in Ierland heeft net als BKS nog niets bekend gemaakt.

Denk dat voor de undercard ook festivals als Wide Awake en Maifeld Derby wel een aardig beeld geven van wat er kan. Naast de middelgrote en kleine namen van de Primavera's uiteraard.

Maar BKS slaagt er dit jaar opvallend goed in om het programma geheim te houden.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
299
171
Ik had dat bij Radiohead in 2017 (was ook mijn eerste keer BKS), nooit meer zo'n stilte op een festivalveld meegemaakt als tijdens Exit Music

Misschien zegt dat wel meer over bepaalde artiesten of nummers dan over het festival. Op Pukkelpop in 2006 was het ook echt muisstil tijdens Exit Music. Het contract met het uit volle borst meegezongen Karma Police dat toen volgde, was toen dubbel kippenvel!
 
  • Leuk
Waarderingen: Gloaming

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Misschien zegt dat wel meer over bepaalde artiesten of nummers dan over het festival. Op Pukkelpop in 2006 was het ook echt muisstil tijdens Exit Music. Het contract met het uit volle borst meegezongen Karma Police dat toen volgde, was toen dubbel kippenvel!
Zeker waar al helpt de omgeving ook. Als een band of artiest niet op de juiste plek staat met toeschouwers die er voor open staan gebeurd het niet.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Zou er nog een kans zijn dat we Lana Del Rey op festivals terug gaan zien en dat een aantal festivals op haar wachten? Heeft ook een nieuw album in maart.
Zou zomaar kunnen. Die naam werd vorig jaar in het slotinterview met Maurits ook genoemd als artiest die hij nog wel eens zou willen boeken, dus heel erg vergezocht is het niet!
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Ik hou ook die Scandinavische festivals rond die tijd in de gaten als Syd for Solen en Rosendal.
Valt me wel op dat er op verschillende plekken nog headliners missen. Forbidden Fruit in Ierland heeft net als BKS nog niets bekend gemaakt.

Denk dat voor de undercard ook festivals als Wide Awake en Maifeld Derby wel een aardig beeld geven van wat er kan. Naast de middelgrote en kleine namen van de Primavera's uiteraard.

Maar BKS slaagt er dit jaar opvallend goed in om het programma geheim te houden.
Forbidden Fruit is inderdaad angstvallig stil, en heeft net als BKS op hun website een aanmeldfunctie om op de hoogte te blijven van het nieuws, maar verder niets bekend over de nieuwe editie. Ze boeken (gedeeltelijk) in hetzelfde genre dus wie dat ze allebei om dezelfde reden nog stil zijn.
 

Movleut

Playlistbediener
21 mei 2022
41
31
Ja, Exit Music was magisch.

Damien Rice inderdaad ook fantastisch, maar dat herinner ik me niet per se als (zo) stil. Ik stond ook best ver achteraan, daar zal het deels mee te maken hebben, maar in mijn herinnering was Damien Rice vooral magistraal in het hele veld 'gezellig' maken. We schoven bij hem aan tafel, hij werd 'authentically drunk', zette toen Cheers Darlin' in en het hele veld was mee. Inderdaad ook voor mij wel een soort fundament voor BKS ja.
Was het op bks dat damien rice de stekker uit zijn gitaar trok en een nummer onversterkt speelde ? Ik weet dat ik hem dat ergens voor een grote mensenmassa heb zien doen..maar weet niet meer zeker dat het op bks was :)
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Zou zomaar kunnen. Die naam werd vorig jaar in het slotinterview met Maurits ook genoemd als artiest die hij nog wel eens zou willen boeken, dus heel erg vergezocht is het niet!
Zoals Jan Smeets zich vaker uitsprak dat hij een Dire Straits reünie ging regelen. Of zoals Murray zich uitsprak over Beyonce?

LDR zou wel leuk zijn voor vrijdag of zaterdag. Hoop alleen niet dat het een The Strokes 2.0 gaat worden (fantastische albums maar live een stuk minder).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken