Best Kept Secret 2023

noutd

Playlistbediener
15 dec 2022
6
2
Misschien vergezocht, maar ik zie dat Coachella hun namen meestal in januari aankondigen. Zou Coachella misschien een world premier hebben waarop BKS aan het wachten is?
Dat zou best wel kunnen eigenlijk. Goed dat je dat bedacht.
Dat Halloween nummer kwam best vaak voorbij op de radio.

ik blijf zoooo tegen beter weten in hopen op Frank Ocean.
Frank Ocean was al soortvan officieel aangekondigd als 2023 headliner voor Coachella zelfs!

Nu ga ik ook hopen…
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

pongolesi

Randprogramma
17 dec 2013
159
75
Ik moest deze week ook nog even aan Tame Impala denken inderdaad. Die doen in maart nog een aantal shows in Zuid-Amerika; verder nog niets aangekondigd.
Zouden best passen op BKS, maar dat zou dan wel zuur zijn voor DTRH voor wie het de droomheadliner is.

Die kregen ze nog terug voor het als eerst binnenhalen van Nick Cave ;)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Ik moest deze week ook nog even aan Tame Impala denken inderdaad. Die doen in maart nog een aantal shows in Zuid-Amerika; verder nog niets aangekondigd.
Zouden best passen op BKS, maar dat zou dan wel zuur zijn voor DTRH voor wie het de droomheadliner is.
Rock Werchter (en nog een hoop festivals) missen nog een grote naam hier en daar. Dus ik durf ook wel aan zoiets denken.
Primavera had hen ook vorig jaar al, dus het feit dat ze daar al zouden aangekondigd zijn als ze komen, kunnen we meteen doorstrepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Rock Werchter (en nog een hoop festivals) missen nog een grote naam hier en daar. Dus ik durf ook wel aan zoiets denken.
Primavera had hen ook vorig jaar al, dus het feit dat ze daar al zouden aangekondigd zijn als ze komen, kunnen we meteen doorstrepen.
Als je Tame Impala hun parcours van de voorbije jaren bekijkt is dat wel een band die voor voldoende centen overkomt. Hoeft niet per se een tour aan vast te hangen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Tame Impala heeft ook nog wel wat ondersteuning nodig van een andere headliner voor een Werchter lijkt me? Ik hoop persoonlijk op iets anders, maar goed gaan mensen blij meegemaakt worden. Dus zou prima boeking zijn verder.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Tame Impala pas prima in mijn ogen. Heb dan ook meer platen van ze dan zij die niet genoemd mogen worden.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Tame Impala past echt totaal niet, heel ander publiek dat daarnaar luistert. De gemiddelde BKS'er heeft meer platen van Placebo dan Tame Impala thuis durf ik wel te stellen.
Past gevoelsmatig beter op DTRH ja, maar kom op: 1 van de grootste alternatieve bands van dit moment kan gewoon op BKS staan. Ik geloof sowieso niet zoiets als "de BKSer".
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
359
283
Ah, zo zijn we weer terug bij waar ik pagina's geleden begon met teruglezen: "De BKSer" en of zoiets objectief of subjectief kan zijn. Wellicht een mooie kerstgedachte hierbij: dat is niet zo zwart-wit. Het is niet of volledig objectief of volledig subjectief. Sowieso is het niet volledig objectief, anders zouden deze discussies er niet (moeten) zijn. Maar het ook niet volledig subjectief. Vraag 100 reguliere bezoekers van BKS om een top 10 te maken van wat een BKS-act is en je laat ze kiezen uit o.a. Tame Impala, Radiohead, Placebo, White Lies en Merol dan zul je echt wel wat verschil in de lijsten krijgen (subjectief), maar gemiddeld genomen gaat Radiohead veel vaker op 1 of 2 staan dan Merol. Van de persoonlijke mening/overhaaste generalisatie naar empirisch onderzoek/wisdom of the crowd. Nog steeds niet zo objectief als hoeveel graden het buiten is, maar al wel een stuk objectiever.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
359
283
Verder merk ik dat ik door het uitblijven van nieuws over BKS wat sterker andere opties begin te overwegen. ITGWO werd al genoemd; heerlijk festival en zou dit jaar weer eens kunnen i.v.m. hoe de vakanties in noord vallen. Haldern in Duitsland trekt me ook wel.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Verder merk ik dat ik door het uitblijven van nieuws over BKS wat sterker andere opties begin te overwegen. ITGWO werd al genoemd; heerlijk festival en zou dit jaar weer eens kunnen i.v.m. hoe de vakanties in noord vallen. Haldern in Duitsland trekt me ook wel.
Gewoon (ook) naar BKS gaan en gaan genieten met de andere “BKSers”.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Verder merk ik dat ik door het uitblijven van nieuws over BKS wat sterker andere opties begin te overwegen. ITGWO werd al genoemd; heerlijk festival en zou dit jaar weer eens kunnen i.v.m. hoe de vakanties in noord vallen. Haldern in Duitsland trekt me ook wel.
Benieuwd welk festival eerder start met de voorverkoop: ITGWO of BKS. ITGWO wil ik zeker ook nog wel een keer bezoeken.
Maar ik verwacht dat BKS gewoon weer een mooi programma heeft.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.328
5.837
ITGWO is ook heel erg leuk als vrijwilliger! Ik ben er nog nooit als betalende bezoeker heen geweest, altijd als crew, is mega gezellig en met een beetje geluk kun je best veel shows zien, gratis en voor niets. Goeie gratis catering ook op de dagen dat je werkt. En als je echt niks van het festival zelf wilt missen, kun je ook bouw of breek doen, werk je tijdens het festival niet maar heb je wel volledige toegang.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Ben wat door de kleine lettertjes van Primavera gegaan.
Come, Beth Orton, Gas Coombes, Wednesday en vooral Be Your Own Pet zie ik graag overkomen naar BKS!
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
520
469
Ben wat door de kleine lettertjes van Primavera gegaan.
Come, Beth Orton, Gas Coombes, Wednesday en vooral Be Your Own Pet zie ik graag overkomen naar BKS!
Wednesday kun je schudden want die zitten het hele weekend jammer genoeg vol. Ik ben er ook eens ingedoken wat betreft acts die ik graag zou zien; het wat dwarsere gitaar werk.
Helaas zijn er veel acts die op vrijdag en zaterdag op één van de Primavera's spelen. Hoe waarschijnlijk is het dan nog dat ze op zondag in Hivarenbeek spelen vraag ik me af? Dit geldt voor Unwound, Karate, Yard Act, Shellac, Be Your Own Pet; toevallig nou net die acts die ik graag (nog eens) zou zien.
Meer kans is er denk ik op Swans, Built to Spill, Black Country, New Road, Alvvays, Boris, Machine Girl en Soul Glo.
 
Laatst bewerkt:

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Hangt er denk ik voornamelijk van af van:
- hoe ze op tour zijn (van, bus,...)
- hoeveel geld er naar gesmeten word
- de status van de band (ik zie een Yard Act als jonge booming band eerder een zot parcours afleggen dan een Shellac bijvoorbeeld).

Het voordeel is dat bands als een Karate, Yard Act, Be Your Own Pet,... zowel op Primavera als BKS een vroege of late spot kan geven.
Yard Act zie ik bijvoorbeeld op een Primavera nog wel spelen om 18u als het nog licht is op een degelijke stage. Om dan de dag nadien om 2u 's nachts de voormalige FIVE af te breken. Als je dan een degelijke bus hebt met een aparte chauffeur of 2 is dat zeker niet onhaalbaar. Maar sowieso wel pittig.

Het merendeel zal het niet doen, maar AL de bands die de 10e in Madrid of Porto staan afschrijven doe ik ook nog niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: mees

wil

Campingartiest
20 jan 2015
82
58
Be your own pet. Lang geleden ooit op Lowlands gezien. 15 minuten vuurwerk en toen waren ze klaar. Mijn kortste optreden ooit gezien. Fantastisch
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
ITGWO is ook heel erg leuk als vrijwilliger! Ik ben er nog nooit als betalende bezoeker heen geweest, altijd als crew, is mega gezellig en met een beetje geluk kun je best veel shows zien, gratis en voor niets. Goeie gratis catering ook op de dagen dat je werkt. En als je echt niks van het festival zelf wilt missen, kun je ook bouw of breek doen, werk je tijdens het festival niet maar heb je wel volledige toegang.
Ik heb alleen op de bouw gewerkt tijdens ITGWO, 6 dagen voor het festival zelf het hele festival opzetten waar ook vooral wordt geluisterd naar je eigen visie hoe je bijvoorbeeld een bar wil stylen en opbouwen. Elke dag zeer goede catering en gratis plekje op de crewcamping. Enorm genoten, kan het iedereen aanraden.
 
  • Winning
Waarderingen: Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken