Best Kept Secret 2023

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
Misschien vergezocht, maar ik zie dat Coachella hun namen meestal in januari aankondigen. Zou Coachella misschien een world premier hebben waarop BKS aan het wachten is?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.385
5.999
Haha, ja, en ik ben echt benieuwd of ik tegen beter weten in aan het hopen ben dat BKS wacht tot januari omdat enkele topkandidaten dan pas hun (Europese) festivaltour bekend maakt, of dat het dit jaar gewoon echt zo gaat tegenvallen qua headliners. (In dat laatste geval zou het wel echt interessant zijn of BKS dan wel kiest voor bv. Placebo die (imo) niet helemaal past op BKS, maar in ieder geval wel wat tickets verkoopt, of dat ze het met kleinere alternatievere headliners doen en inzetten op de breedte van het programma.) (Ik hoop op het laatste in dat geval.)
Ik zou ook zeker benieuwd zijn naar die versie van het affiche ja, en ik ben het met je eens dat het een interessantere richting voor het festival als geheel is. Ga ook al enkele jaren met plezier naar ITGWO, en hoewel dat veel kleiner is, heeft het wel raakvlakken met ITGWO en programmeert het dus ook een beetje zo. We gaan het zien!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.385
5.999
Misschien vergezocht, maar ik zie dat Coachella hun namen meestal in januari aankondigen. Zou Coachella misschien een world premier hebben waarop BKS aan het wachten is?
Niet eens zo heel vergezocht imo, kunnen best artiesten zijn die dan hun hele VS en EU festival tour droppen. En van Glastonbury weten we ook nog niet de hele poster geloof ik? Wanneer maken die normaal bekend? Staat altijd wel iets in de undercard wat je ook op BKS kunt verwachten.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Wanneer heeft Muse voor het laatst een hit gescoord?
Die moeten het juist hebben van hun albums en de trouwe fanbase die ze blijft kopen. En van de concerten natuurlijk, dus qua entertainment heb je wel een punt. Toch is Imagine Dragons nog iets heel anders, want die scoren wel echt mainstream hits.
De hitlijsten volg ik niet op de voet moet ik zeggen, maar toen ik afgelopen zomer in de auto naar de radio heb moeten luisteren omdat de bluetooth niet werkte, hoorde ik Muse verrassend vaak met een nieuw nummer voorbij komen. (Maar dat was misschien gewoon bad luck.)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.218
Niet eens zo heel vergezocht imo, kunnen best artiesten zijn die dan hun hele VS en EU festival tour droppen. En van Glastonbury weten we ook nog niet de hele poster geloof ik? Wanneer maken die normaal bekend? Staat altijd wel iets in de undercard wat je ook op BKS kunt verwachten.
Eerste poster rond april volgens mij. Headliners en legend zijn dan vaak wel al bekend.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.938
6.181
Misschien vergezocht, maar ik zie dat Coachella hun namen meestal in januari aankondigen. Zou Coachella misschien een world premier hebben waarop BKS aan het wachten is?
Wie dan? Als je de line-up van Primavera Sound bekijkt, staan daar toch tig uitzonderlijke namen op. Een naam die wél op Coachella en BKS staat, maar niét op PS.. Die kans acht ik klein.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik heb de hoop op The Cure ook nog steeds niet opgegeven...

Zou zomaar kunnen dat die in januari met een aankondiging komen voor het nieuwe album + festivaltour, waar BKS nog op moest wachten.
Weet niet of ik ze dan ook als Coachella headliner verwacht, maar wie weet. Zou op Werchter, Mad Cool en Glastonbury er zeker nog bij kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Yannick

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.385
5.999
Eerste poster rond april volgens mij. Headliners en legend zijn dan vaak wel al bekend.
Ah zo. Das wel laat om op te wachten voor BKS dan. Heb het nog ff teruggelezen, ze hebben het over de "majority of our program over the course of january". Zal dus hoogstens nog een losse naam zijn die evt op een Glasto aankondiging moet wachten.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
531
479
Haha, ja, en ik ben echt benieuwd of ik tegen beter weten in aan het hopen ben dat BKS wacht tot januari omdat enkele topkandidaten dan pas hun (Europese) festivaltour bekend maakt, of dat het dit jaar gewoon echt zo gaat tegenvallen qua headliners. (In dat laatste geval zou het wel echt interessant zijn of BKS dan wel kiest voor bv. Placebo die (imo) niet helemaal past op BKS, maar in ieder geval wel wat tickets verkoopt, of dat ze het met kleinere alternatievere headliners doen en inzetten op de breedte van het programma.) (Ik hoop op het laatste in dat geval.)
Ik heb er alle vertrouwen in dat er een prima programma uitrolt, ook al zou het onverhoopt wat tegenvallen met de headliners. Er was erg weinig op DTRH waar ik van baalde dat ze daar stonden en er tourt wel veel moois in die periode dus ik verwacht een mooie line-up in de Beekse Bergen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoLe

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
Niet eens zo heel vergezocht imo, kunnen best artiesten zijn die dan hun hele VS en EU festival tour droppen. En van Glastonbury weten we ook nog niet de hele poster geloof ik? Wanneer maken die normaal bekend? Staat altijd wel iets in de undercard wat je ook op BKS kunt verwachten.
Vorig jaar werd de lineup op 12 januari aangekondigd. Volgens deze Reddit post worden ze meestal rond januari aangekondigd.

Glastonbury wordt meestal rond maart/april aangekondigd.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
The Cure zie ik ook wel als kanshebber. Nieuw album gaat er inderdaad komen, alleen wanneer precies is de vraag. The Cure is wat mij betreft een band die, ondanks dat ze al lang bestaan, wel op BKS als headliner passen. Alternatief genoeg en still going strong.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Misschien vergezocht, maar ik zie dat Coachella hun namen meestal in januari aankondigen. Zou Coachella misschien een world premier hebben waarop BKS aan het wachten is?
Coachella maakt voor BKS iets minder uit. Soms worden er wat middelgrote namen gedeeld, die na de VS naar Europa komen, maar de meeste staan dan ook op een Primavera.

Spannender zijn festivals als Bonnaroo, Governor's Ball en Boston Calling, die rond BKS plaatsvinden. Meestal komen die namen ook in januari. Vaak pikken die nog wel wat namen weg die je op BKS zou willen zien, al sluiten die festivals programmatisch ook steeds minder aan bij BKS.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Misschien vergezocht, maar ik zie dat Coachella hun namen meestal in januari aankondigen. Zou Coachella misschien een world premier hebben waarop BKS aan het wachten is?
Ze dat ook wel te denken. Lijkt me bedt plausibel hoor.
 

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
159
106
Misschien valt er te denken aan een band die vorig jaar al op Primavera stond en daarom dit jaar niet? Anders zou je een unieke naam ook op Primavera verwachten inderdaad.

Edit: Tame Impala heeft vorig jaar niet bepaald een uitgebreide tour gedaan toch? Geen NL festival. Zou een naam voor BKS, Werchter (vorig jaar Pukkelpop en Madcool (vorig jaar Primavera) kunnen zijn. Maar wellicht heb ik berichten rondom hun tour gemist.
 
Laatst bewerkt:

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Misschien valt er te denken aan een band die vorig jaar al op Primavera stond en daarom dit jaar niet? Anders zou je een unieke naam ook op Primavera verwachten inderdaad.
Ook Primavera kan ervoor kiezen om een naam op verzoek van een band later bekend te maken als het om een unieke naam gaat. Dat zouden ze voor the Cure of voor een Lana del Rey, een Frank Ocean, een Björk of een Sufjan Stevens best doen.

Maar laten we geen valse hoop hebben; waarschijnlijker is dat BKS zijn headliners alle drie tegelijk wil aankondigen en dat een The National of een Vampire Weekend of zoiets met een aankondiging gaat komen. Er zijn nog wel wat meer middelgrote festivals in dezelfde periode die nog een headliner missen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Hadden die dan ook niet op andere festivals (Primavera ed) gestaan?
Op andere festivals zullen ze dan ook nog wel gaan staan ja, maar niet per se op Primavera. Die hebben ook wel redenen om The Cure niet te boeken. (En bovendien staan niet altijd alle interessante tourende acts op Primavera, veel, maar niet alles.)
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Misschien valt er te denken aan een band die vorig jaar al op Primavera stond en daarom dit jaar niet? Anders zou je een unieke naam ook op Primavera verwachten inderdaad.

Edit: Tame Impala heeft vorig jaar niet bepaald een uitgebreide tour gedaan toch? Geen NL festival. Zou een naam voor BKS, Werchter (vorig jaar Pukkelpop en Madcool (vorig jaar Primavera) kunnen zijn. Maar wellicht heb ik berichten rondom hun tour gemist.
Ik moest deze week ook nog even aan Tame Impala denken inderdaad. Die doen in maart nog een aantal shows in Zuid-Amerika; verder nog niets aangekondigd.
Zouden best passen op BKS, maar dat zou dan wel zuur zijn voor DTRH voor wie het de droomheadliner is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.367
5.056
Roskilde heeft ook nog wel headliners nodig. Denk dat The Cure wel op andere festivals had opgedoken. Maar een 2016 scenario zou ik ook niet verkeerd vinden. Toen waren ze ook vrij laat en waren de headliners niet top. Maar de rest van het affiche zat gewoon heel goed in elkaar. Dus kleinere headliners maar misschien een sterkere middelste rij en een scherpste onderste lading zou ook gewoon prima zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken