Best Kept Secret 2023

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.179
5.513
Twigs zou op PKP in 2020 hebben gestaan?!
Meen me nog te herinneren dat er heel gedoe was hier op het forum omdat ze overal stond behalve op RW (DTRH, Roskilde, Open'er). Heleboel kritiek dat Werchter het fout had etc, enfin hier op het forum toch. Was binnenskamers te horen dat ze Pkp zou doen dacht ik.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Volgens mij is het vrij eenvoudig. Placebo is geen indierockband maar een alternatieve rockband. Komt uit een heel andere hoek dan de usual suspects die BKS headlinen.

In dat opzicht zou The Killers nog beter passen, die werden in de 00's in één adem genoemd met Interpol en Franz Ferdinand.

Maar dat is het verleden. Het ligt er vooral aan wat voor koers BKS wil gaan varen: kleine maar indie-certified headliners met een sterke undercard of wil je toch wel twee van je headliners van Ziggo formaat hebben?

Wat dat betreft is Placebo een buitenkans, ze hebben een vrij experimenteel laatste album op zak maar verkopen wel veel kaartjes op basis van hun alternatieve rocknummers uit de 00's.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.044
8.684
In dat opzicht zou The Killers nog beter passen, die werden in de 00's in één adem genoemd met Interpol en Franz Ferdinand.
Waar zijn die tijden he. Tegenwoordig noem ik ze sneller in 1 adem met Imagine Dragons en Muse.

The Killers en Interpol zijn bijna tegenpolen (geworden).
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
787
730
Peter Matthew Bauer (o.a orgel in The Walkmen) heeft solo ooit op BKS gestaan. Ook heb ik zijn muziek meerdere edities voorbij horen komen op de mainstage dus er is sympathie vanuit de organisatie. :) Wat mij betreft mag The Walkmen headlinen. ;-)
Ik vermoed dat de headliner voor te lachen is. Maar is the walkmen zo populair in Nederland? Kleine 10 jaar geleden in Belgie nog gezien in Molenbeek. Ik zie die ergens staan in de namiddag.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.390
6.016
Waar zijn die tijden he. Tegenwoordig noem ik ze sneller in 1 adem met Imagine Dragons en Muse.
Met dien verstande dat Muse 20 jaar terug natuurlijk ook weer een heel ander verhaal was, en juist weer prima in het alternative rock hoekje van, bijvoorbeeld, een band als Placebo gezet kon worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Ik vermoed dat de headliner voor te lachen is. Maar is the walkmen zo populair in Nederland? Kleine 10 jaar geleden in Belgie nog gezien in Molenbeek. Ik zie die ergens staan in de namiddag.
Ik zie ze het hoofdpodium ook niet headlinen, volgens mij zijn ze zeker niet zo populair in NL, maar een TWO headlinen kan wel, of een andere mooie spot op ONE.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.374
5.063
Ik zie ze het hoofdpodium ook niet headlinen, volgens mij zijn ze zeker niet zo populair in NL, maar een TWO headlinen kan wel, of een andere mooie spot op ONE.
Zelfs dat is aan de grote kant. Ik was fan van de band, maar was destijds een Charlie naam op Lowlands (i know Coldplay en Tame Impala waren dat ook eens). Maar heb niet het idee dat zo groot zijn met niet meer dan een reünie/vervolg lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoLe

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Die volg ik niet helemaal want Imagine Dragons en Muse zijn ook twee totaal verschillende bands....
Maar het zijn allebei bands die het (tegenwoordig) relatief veel moeten hebben van hits en entertainment, en wat minder van hun albums als geheel en de muziek an sich.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.547
6.223
Maar het zijn allebei bands die het (tegenwoordig) relatief veel moeten hebben van hits en entertainment, en wat minder van hun albums als geheel en de muziek an sich.
Imagine Dragons eens, Muse niet zo. Dat laatste album was imo niet best, maar de albums daarvoor stonden als een huis. Ik zou juist willen dat Muse iets van dat theatrale afstapt want dat hebben ze helemaal niet nodig. De muziek staat wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.390
6.016
Maar goed Muse gaat nooit op BKS staan lijkt me, dus laten we het weer bij BKS houden voordat de volgende splijtzwam hier voor nare reacties gaat zorgen 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.547
6.223
Maar goed Muse gaat nooit op BKS staan lijkt me, dus laten we het weer bij BKS houden voordat de volgende splijtzwam hier voor nare reacties gaat zorgen 😅
Mochten ze iets van oudere albums integraal gaan spelen en het theater thuislaten dan zou dat imo wel echt fantastisch kunnen werken op BKS....

Maar dat zal wel niet meer gebeuren inderdaad.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.044
8.684
Er zijn zodanig weinig concrete geruchten of kanshebbers dat we van de pot gerukte dingen als Muse, Placebo of The Killers beginnen te noemen hier.

Zelf Fever Ray, na al die bevestigingen overal een inkoppertje, blijkt op Rewire te staan en mag dus doorstreept worden...
 
  • Leuk
Waarderingen: JoLe

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Er zijn zodanig weinig concrete geruchten of kanshebbers dat we van de pot gerukte dingen als Muse, Placebo of The Killers beginnen te noemen hier.

Zelf Fever Ray, na al die bevestigingen overal een inkoppertje, blijkt op Rewire te staan en mag dus doorstreept worden...
Haha, ja, en ik ben echt benieuwd of ik tegen beter weten in aan het hopen ben dat BKS wacht tot januari omdat enkele topkandidaten dan pas hun (Europese) festivaltour bekend maakt, of dat het dit jaar gewoon echt zo gaat tegenvallen qua headliners. (In dat laatste geval zou het wel echt interessant zijn of BKS dan wel kiest voor bv. Placebo die (imo) niet helemaal past op BKS, maar in ieder geval wel wat tickets verkoopt, of dat ze het met kleinere alternatievere headliners doen en inzetten op de breedte van het programma.) (Ik hoop op het laatste in dat geval.)
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Maar het zijn allebei bands die het (tegenwoordig) relatief veel moeten hebben van hits en entertainment, en wat minder van hun albums als geheel en de muziek an sich.
Wanneer heeft Muse voor het laatst een hit gescoord?
Die moeten het juist hebben van hun albums en de trouwe fanbase die ze blijft kopen. En van de concerten natuurlijk, dus qua entertainment heb je wel een punt. Toch is Imagine Dragons nog iets heel anders, want die scoren wel echt mainstream hits.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken