Best Kept Secret 2023

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.537
2.683
Het programma is nog niet helemaal compleet dus Who knows knows
Klopt, maar we hebben inmiddels wel geleerd dat het geen zin heeft om nu weer 200 pagina's te hopen op een Spoon en dan 'beloond' te worden met St. Paul en nog een paar dj's.

Ze zijn St. Paul trouwens nog wel vergeten in deze aankondiging. Maar hij heeft wel zichzelf bevestigd:
 

snoep

Randprogramma
28 jan 2023
205
278
  • Leuk
Waarderingen: noid

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Klopt, maar we hebben inmiddels wel geleerd dat het geen zin heeft om nu weer 200 pagina's te hopen op een Spoon en dan 'beloond' te worden met St. Paul en nog een paar dj's.

Ze zijn St. Paul trouwens nog wel vergeten in deze aankondiging. Maar hij heeft wel zichzelf bevestigd:
Staat gewoon op de poster als The Floor presented by Dj St. Paul

Die zit er zo vuistdiep in die vergeten ze echt niet hoor.
 

Tobuzzter

Campingartiest
2 feb 2023
85
134
Heb het even op me laten inwerken en eigenlijk wil ik de Caroline Polachek dag wel echt graag gaan. Misschien binnenkort toch een dagkaartje (met hopelijk nog iets anders leuks die dag). Heeft iemand ervaring met 1 dagje BKS qua overnachting? Accommodaties in de buurt en dergelijke?
Ligt eraan wat je verwacht van de accomodatie. Paar leuke hotels in/om centrum Tilburg, maar die zijn vaak vol en prijzig met BKS. Ook een goed hostel, Roots, op een steenworp afstand van het station en een dure Van der Valk op een kwartiertje fietsen van BKS.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: 1-2-3-4 en liluzi

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.863
Terug op de in januari afgeketste headliners trouwens, kan met goed voorstellen dat de Pet Shop Boys daar bij zaten. Ik ken ze zelf verder niet goed dus geen idee of het een passende naam is etc, maar die spelen vrijdag 9 juni hun laatste Primavera show en zouden dus prima zondag de 11e in Hilvarenbeek kunnen aantreden. Volgende datum is dan pas weer dinsdag de 13e. Dus ik had mijzelf er in het VoorSpel helemaal van overtuigd dat ze zouden komen. Nouja, niet dus, maar het past iets te mooi om niet op zijn minst besproken te zullen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Nog een aanvulling:

Dus 10 jaar geleden was een dagkaart voor BKS ruimschoots goedkoper dan de andere grote popfestivals in de Benelux. Respectievelijk €23,60 (RW), €26,60 (PKP) en €22,50 (PP). Dat was maar liefst 26 tot 29% goedkoper. Een vrij normaal verschil met de wetenschap dat BKS minder podia heeft en veel minder geld hoeft uit te geven aan dure (sub)headliners. De eerste 7 edities was het ook geen probleem om goedkoper dan de rest te blijven, wat ongetwijfeld ook heeft geholpen om meer muziekliefhebbers over te halen om een dag of weekend BKS mee te pakken.

Hoe anders is het in 2023:

PP: €135
BKS: €129
RW: €127
PKP: €119

Pinkpop heeft nog even de duurste dagkaarten, maar in 2024 zullen ze wel voorbijgestreefd zijn door BKS 😂

Wellicht dat BKS zichzelf in de eerste 5 jaar wat te goedkoop in de markt heeft gezet, maar er is nu toch wel zeker sprake van een disbalans. De torenhoge ticketprijzen van BKS gaan de occasionele bezoeker niet zomaar overtuigen, als ze ook nog gewoon naar Werchter of Pukkelpop kunnen gaan.
En maar kritiek hebben indertijd op m'n idee dat BKS er beter aan zou doen in te zetten op weekendtickets.. Mensen zijn ook niet achterlijk en vergelijken ook die prijzen. En laten we eerlijk zijn. Wie koopt er nu in godsnaam een dagticket speciaal voor Oscar & The Wolf of The Chemical Brothers, sorry maar..
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Ik snap de discussie over de prijs niet zo. Het is niet alsof wij daar enige invloed op hebben of er nog iets aan kunnen veranderen. Tenzij er natuurlijk plannen zijn voor een algemene boycot ten behoeve van 10 euro korting.
Oh, maar ik herinner me nog HEEL levendig het gemor hier op het forum naar aanleiding van de halve Pink-dag op Rock Werchter waarna het festival nadien alsnog mea culpa sloeg. Niet dat er online ook niet werd gemord, maar niet in die mate als hier.. FL/forum wordt door veel mensen gelezen en gevolgd - ook door mensen uit de sector.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
En maar kritiek hebben indertijd op m'n idee dat BKS er beter aan zou doen in te zetten op weekendtickets.. Mensen zijn ook niet achterlijk en vergelijken ook die prijzen. En laten we eerlijk zijn. Wie koopt er nu in godsnaam een dagticket speciaal voor Oscar & The Wolf of The Chemical Brothers, sorry maar..
Niet om per direct je gelijk onderuit te halen. Maar dat zijn toch wel 2 verschillende zaken.

Zowel weekend als dagkaart tickets had je kunnen downgraden met als excuus dat het tegen zat en dat er niks te krijgen was. Maar nee toch moes Oscar & The Wolf en Goldband toch komen....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken