Best Kept Secret 2023

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
65
83
In de periode 2013 t/m 2019 waren de BKS-dagkaarten echter wel goedkoper dan wat je toen betaalde voor 1 dag Werchter, Pinkpop of Pukkelpop. (edit: even opgezocht, voor RW betaalde je in 2013 €86,10.) Het is echt pas van de laatste twee jaar dat BKS in verhouding enorm omhoog is gegaan t.o.v. de concurrentie. BKS begon in 2013 met een tarief van €62,50. In 2019 kostten dagkaarten €85 (en in 2020 zou het €89 zijn), dus was er elk jaar slechts sprake van een kleine stijging die redelijk gelijk was aan de inflatie.

Ben er echt bang voor dat deze prijs BKS ernstig in de weg gaat zitten met de verkoop. Kan me nauwelijks voorstellen dat fans van The 1975 of Chemical Brothers €129 gaan aftikken voor een dagkaart. Voor datzelfde geld kun je je favoriete act twee keer in een zaal zien.

Ik wacht zelf ook nog even met het aanschaffen van een weekendkaart, in ieder geval tot het volledige programma rond is. Het voelt gewoon niet fair om voor dit aanbod €250 te betalen, is gewoon niet meer in balans.
Nog een aanvulling:

Dus 10 jaar geleden was een dagkaart voor BKS ruimschoots goedkoper dan de andere grote popfestivals in de Benelux. Respectievelijk €23,60 (RW), €26,60 (PKP) en €22,50 (PP). Dat was maar liefst 26 tot 29% goedkoper. Een vrij normaal verschil met de wetenschap dat BKS minder podia heeft en veel minder geld hoeft uit te geven aan dure (sub)headliners. De eerste 7 edities was het ook geen probleem om goedkoper dan de rest te blijven, wat ongetwijfeld ook heeft geholpen om meer muziekliefhebbers over te halen om een dag of weekend BKS mee te pakken.

Hoe anders is het in 2023:

PP: €135
BKS: €129
RW: €127
PKP: €119

Pinkpop heeft nog even de duurste dagkaarten, maar in 2024 zullen ze wel voorbijgestreefd zijn door BKS 😂

Wellicht dat BKS zichzelf in de eerste 5 jaar wat te goedkoop in de markt heeft gezet, maar er is nu toch wel zeker sprake van een disbalans. De torenhoge ticketprijzen van BKS gaan de occasionele bezoeker niet zomaar overtuigen, als ze ook nog gewoon naar Werchter of Pukkelpop kunnen gaan.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
854
561
Is het niet gewoon een manier om meer weekendtickets te verkopen?
Maar de verhouding tussen de prijs van dagtickets en weekendtickets is niet veranderd, een dagticket kostte altijd al net iets meer dan de helft van een weekendticket.
 

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
128
80
Heb het even op me laten inwerken en eigenlijk wil ik de Caroline Polachek dag wel echt graag gaan. Misschien binnenkort toch een dagkaartje (met hopelijk nog iets anders leuks die dag). Heeft iemand ervaring met 1 dagje BKS qua overnachting? Accommodaties in de buurt en dergelijke?
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
147
90
In de periode 2013 t/m 2019 waren de BKS-dagkaarten echter wel goedkoper dan wat je toen betaalde voor 1 dag Werchter, Pinkpop of Pukkelpop. (edit: even opgezocht, voor RW betaalde je in 2013 €86,10.) Het is echt pas van de laatste twee jaar dat BKS in verhouding enorm omhoog is gegaan t.o.v. de concurrentie. BKS begon in 2013 met een tarief van €62,50. In 2019 kostten dagkaarten €85 (en in 2020 zou het €89 zijn), dus was er elk jaar slechts sprake van een kleine stijging die redelijk gelijk was aan de inflatie.

Ben er echt bang voor dat deze prijs BKS ernstig in de weg gaat zitten met de verkoop. Kan me nauwelijks voorstellen dat fans van The 1975 of Chemical Brothers €129 gaan aftikken voor een dagkaart. Voor datzelfde geld kun je je favoriete act twee keer in een zaal zien.

Ik wacht zelf ook nog even met het aanschaffen van een weekendkaart, in ieder geval tot het volledige programma rond is. Het voelt gewoon niet fair om voor dit aanbod €250 te betalen, is gewoon niet meer in balans.

Helemaal mee eens. Ik wacht nog ff af wat de dagindeling wordt
 

Tobuzzter

Playlistbediener
2 feb 2023
47
44
Ik snap de discussie over de prijs niet zo. Het is niet alsof wij daar enige invloed op hebben of er nog iets aan kunnen veranderen. Tenzij er natuurlijk plannen zijn voor een algemene boycot ten behoeve van 10 euro korting.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
854
561
Heb het even op me laten inwerken en eigenlijk wil ik de Caroline Polachek dag wel echt graag gaan. Misschien binnenkort toch een dagkaartje (met hopelijk nog iets anders leuks die dag). Heeft iemand ervaring met 1 dagje BKS qua overnachting? Accommodaties in de buurt en dergelijke?
Geen ervaring met accommodaties, maar in het weekend gaat de laatste trein van station Tilburg behoorlijk laat, dus misschien kun je nog thuiskomen met de trein.
 
  • Geweldig
Waarderingen: liluzi

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.991
565
Heb het even op me laten inwerken en eigenlijk wil ik de Caroline Polachek dag wel echt graag gaan. Misschien binnenkort toch een dagkaartje (met hopelijk nog iets anders leuks die dag). Heeft iemand ervaring met 1 dagje BKS qua overnachting? Accommodaties in de buurt en dergelijke?
Ben ooit een keer een dagje geweest en toen geslapen in Hotel de Druiventros. Lekker basic, maar wel fietsen te huur en ongeveer 40 minuutjes fietsen naar het festival.

 
  • Geweldig
Waarderingen: liluzi

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Heb het even op me laten inwerken en eigenlijk wil ik de Caroline Polachek dag wel echt graag gaan. Misschien binnenkort toch een dagkaartje (met hopelijk nog iets anders leuks die dag). Heeft iemand ervaring met 1 dagje BKS qua overnachting? Accommodaties in de buurt en dergelijke?
Vorig jaar opperde iemand de stadscamping (in Tilburg volgens mij)
 
  • Geweldig
Waarderingen: liluzi

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.404
6.066
Ik snap de discussie over de prijs niet zo. Het is niet alsof wij daar enige invloed op hebben of er nog iets aan kunnen veranderen. Tenzij er natuurlijk plannen zijn voor een algemene boycot ten behoeve van 10 euro korting.
We hebben ook geen enkele invloed op de line up en toch hebben we daar 200 pagina's over vol geluld voordat de aankondiging kwam. Welkom op het forum :)
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.598
2.077
Was op voorhand van plan om voor de eerste keer (een weekend) BKS te doen. Moet zeggen dat ik wel geschrokken ben van 129 euro voor een dagticket.
Late aankondigingen(overmacht, oké), matige bovenkant affiche, geen mogelijkheid tot ticketswap, ticketprijs. Toch wel een rijtje van teleurstellingen inmiddels.
Voel me ook een beetje een zeurpiet, maar er moet al een dag bovenuit steken, wil ik uiteindelijk de eerste keer BKS gaan doen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.204
3.028
We zijn hier op het forum al vaak verbaasd geweest over ticketprijzen de voorbije maanden. Maar toch, ik kan niet goed vatten waarom een dagje BKS meer kost dan een dag Rock Werchter. België en Nederland liepen altijd wel wat gelijk, maar dit jaar zijn de prijsstijgingen in NL toch wel een pak steviger, zie ook Lowlands vs Pukkelpop.
Blijkbaar heeft niemand buiten gretz hier mijn punt begrepen. Het was niet per se de bedoeling om BKS en RW rechtstreeks met elkaar te vergelijken. Want tuurlijk heeft RW bepaalde budgettaire voordelen door schaal. En tuurlijk kan een dag BKS nog steeds het geld waard zijn door andere argumenten (sfeer, publiek,...).

Maar de verhoudingen tussen BKS en RW op vlak van capaciteit en grootte van lineup zijn al jaren niet significant gewijzigd. Op vlak van prijzen is die wijziging er plots wel, BKS was altijd goedkoper en nu niet meer, ondanks geen andere grote verschuivingen. That's all. En die vergelijking kan je blijkbaar doortrekken naar alle Nederlandse vs Belgische festivals, dat vind ik best een interessante observatie.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Was op voorhand van plan om voor de eerste keer (een weekend) BKS te doen. Moet zeggen dat ik wel geschrokken ben van 129 euro voor een dagticket.
Late aankondigingen(overmacht, oké), matige bovenkant affiche, geen mogelijkheid tot ticketswap, ticketprijs. Toch wel een rijtje van teleurstellingen inmiddels.
Voel me ook een beetje een zeurpiet, maar er moet al een dag bovenuit steken, wil ik uiteindelijk de eerste keer BKS gaan doen.
Zeurpiet 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
612
451
Heb het even op me laten inwerken en eigenlijk wil ik de Caroline Polachek dag wel echt graag gaan. Misschien binnenkort toch een dagkaartje (met hopelijk nog iets anders leuks die dag). Heeft iemand ervaring met 1 dagje BKS qua overnachting? Accommodaties in de buurt en dergelijke?
Vorige week voor een feest in 013 in Mercure Hotel geslapen. Rond de 90 euro maand van tevoren geboekt en qua comfort 10/10

EDIT: Ligt in centrum tilburg trouwens.
 
  • Geweldig
Waarderingen: liluzi

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
128
80
Wauw bedankt allemaal voor de handige tips :) Zat eerst nog beetje te twijfelen door die accommodatie maar dat moet helemaal goed komen, nu de dagindeling nog!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken