Best Kept Secret 2023

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Ik snap daar ook niets van. Als je ziet wat Werchter alleen al de vrijdag heeft: Ben Howard, Fever Ray, Liam, Red Hot Chili Peppers, Editors etc etc. Dan snap ik die hogere prijs van Best Kept Secret echt niet.
Op RW heb je met Fred Again, Paolo Nutini, Oscar 2 DTRH- en 1 BKS headliner op een dag staan. Plus nog eens een Sigur Ros en Interpol erbovenop. Dat nog allemaal los van de werkelijke headliner. En die dag is nog verre van compleet. En dat dus allemaal op 1 dag. Dusja.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
967
668
Ik snap daar ook niets van. Als je ziet wat Werchter alleen al de vrijdag heeft: Ben Howard, Fever Ray, Liam, Red Hot Chili Peppers, Editors etc etc. Dan snap ik die hogere prijs van Best Kept Secret echt niet.
Omdat er op Werchter 63.000 mensen meer mensen rondlopen misschien? Als je zou kijken op basis van alleen maar dagtickets maakt dat een verschil van 8 miljoen euro in omzet.

Als je de prijs van de combitickets van RW deelt door 4 en van BKS door 3 kom je op een omzetverschil van 4 miljoen euro per dag, nog altijd een enorm bedrag. Daar kun je wel wat grote namen van betalen, ja.

En dat is alleen omzet uit ticketverkoop, de 88.000 mensen die dagelijks op RW rondlopen consumeren natuurlijk ook een stuk meer dan de 25.000 bij BKS.
 
Laatst bewerkt:

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ik snap daar ook niets van. Als je ziet wat Werchter alleen al de vrijdag heeft: Ben Howard, Fever Ray, Liam, Red Hot Chili Peppers, Editors etc etc. Dan snap ik die hogere prijs van Best Kept Secret echt niet.
Werchter heeft zoveel meer bezoekers. Je kan die twee qua schaal en programmering niet vergelijken.

Waarom zijn albums op Amazon vaak goedkoper dan in mijn lokale platenzaak? Is dezelfde vraag met hetzelfde antwoord.

Over het algemeen is het ook bekend dat grotere organisaties en bedrijven beter bestend zijn tegen recensies dan kleinere.
 
  • Leuk
Waarderingen: Onibaba

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.863
Omdat er op Werchter 63.000 mensen meer mensen rondlopen misschien? Als je zou kijken op basis van alleen maar dagtickets maakt dat een verschil van 8 miljoen euro in omzet.

Als je de prijs van de combitickets van RW deelt door 4 en van BKS door 3 kom je op een omzetverschil van 4 miljoen euro per dag, nog altijd een enorm bedrag. Daar kun je wel wat grote namen van betalen, ja.

En dat is alleen omzet uit ticketverkoop, de 88.000 mensen die dagelijks op RW rondlopen consumeren natuurlijk ook een stuk meer dan de 25.000 bij BKS.
Zeker. En als ik naar de prijs/kwaliteit verhouding op BKS en RW kijk, verdient die laatste waarschijnlijk best wat meer per verkochte maaltijd ook nog. Vond het echt schokkend hoe slecht en overpriced alles op het Werchter park was na een weekendje BKS. Is ook de reden dat ik er, ondanks toch heel wat mooie namen inmiddels, niet graag naar terug ga.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

vladtheimpaler

Campingartiest
15 dec 2018
53
60
Mooie aan BKS is dat je bepaalde acts in een ‘intiemere’ setting kan zien. Heb daar best wat geld voor over. Dit jaar valt dat aantal acts tegen, maar zie bijv. een Interpol liever op BKS dan op Werchter. Waar overigens ook veel vaker clashes zijn tussen grote namen waardoor je niet alles kan zien.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.395
592
Zeker. En als ik naar de prijs/kwaliteit verhouding op BKS en RW kijk, verdient die laatste waarschijnlijk best wat meer per verkochte maaltijd ook nog. Vond het echt schokkend hoe slecht en overpriced alles op het Werchter park was na een weekendje BKS. Is ook de reden dat ik er, ondanks toch heel wat mooie namen inmiddels, niet graag naar terug ga.
Idem. Ik heb er heel wat voor over om nooit meer op Werchter te komen, ondanks hun bij wijlen toch mooie affiches.

Er moet wel een erg exclusieve artiest staan wil ik naar Werchter afreizen. Zoals Ben Howard voorlopig, die heeft verder nog niet zoveel bekend gemaakt...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Op RW heb je met Fred Again, Paolo Nutini, Oscar 2 DTRH- en 1 BKS headliner op een dag staan. Plus nog eens een Sigur Ros en Interpol erbovenop. Dat nog allemaal los van de werkelijke headliner. En die dag is nog verre van compleet. En dat dus allemaal op 1 dag. Dusja.
Nogmaals. RW is een festival van 88.000 bezoekers, BKS 25.000. Wat denken jullie nu eigenlijk.
 

breadant

Randprogramma
7 feb 2023
141
212
We zijn hier op het forum al vaak verbaasd geweest over ticketprijzen de voorbije maanden. Maar toch, ik kan niet goed vatten waarom een dagje BKS meer kost dan een dag Rock Werchter. België en Nederland liepen altijd wel wat gelijk, maar dit jaar zijn de prijsstijgingen in NL toch wel een pak steviger, zie ook Lowlands vs Pukkelpop.
Is het niet gewoon een manier om meer weekendtickets te verkopen?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.395
592
Over het publiek gesproken. Vraag me af hoe het veld er in de Beekse Bergen uitziet dit jaar. Normaal ga (meestal een dag) ik met mijn vriendin en/of mijn ouders, maar voor hun zit er niks bij dit jaar in de line-up.

In plaats daarvan ga ik een dagticket voor Aphex Twin kopen samen met een maat die nooit eerder naar BKS is geweest. En normaal ook naar heel andere festivals en concerten gaat. Enige twee headliners waarvoor ik hem naar BKS zou zien komen zijn Aphex Twin dus, en Tame Impala, of Porcupine Tree maar die passen absolúút niet op BKS hebben we de laatste maanden geconstateerd ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.863
of Porcupine Tree maar die passen absolúút niet op BKS hebben we de laatste maanden geconstateerd ;)
Niet om die discussie opnieuw te starten, maar nu we weten hoe het achter de schermen gegaan is en wat er uiteindelijk staat, denk ik toch dat ze bij BKS best even gebaald hebben dat Bospop die al vastgelegd had. Zou prima werken als headliner op een dag met bijvoorbeeld The Mars Volta en BCNR. Maar goed ik ben biased :)
 

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
90
98
Nogmaals. RW is een festival van 88.000 bezoekers, BKS 25.000. Wat denken jullie nu eigenlijk.
In de periode 2013 t/m 2019 waren de BKS-dagkaarten echter wel goedkoper dan wat je toen betaalde voor 1 dag Werchter, Pinkpop of Pukkelpop. (edit: even opgezocht, voor RW betaalde je in 2013 €86,10.) Het is echt pas van de laatste twee jaar dat BKS in verhouding enorm omhoog is gegaan t.o.v. de concurrentie. BKS begon in 2013 met een tarief van €62,50. In 2019 kostten dagkaarten €85 (en in 2020 zou het €89 zijn), dus was er elk jaar slechts sprake van een kleine stijging die redelijk gelijk was aan de inflatie.

Ben er echt bang voor dat deze prijs BKS ernstig in de weg gaat zitten met de verkoop. Kan me nauwelijks voorstellen dat fans van The 1975 of Chemical Brothers €129 gaan aftikken voor een dagkaart. Voor datzelfde geld kun je je favoriete act twee keer in een zaal zien.

Ik wacht zelf ook nog even met het aanschaffen van een weekendkaart, in ieder geval tot het volledige programma rond is. Het voelt gewoon niet fair om voor dit aanbod €250 te betalen, is gewoon niet meer in balans.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken