Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Festisolo

Nieuw lid
8 jun 2022
1
0
Voor de grap meegedaan aan een winactie van Festileaks en festitent. Voor BKS heb ik een tent gewonnen voor het hele weekend. We hebben zelf inmiddels al een andere tent geboekt. Ik mag deze doorgeven. Mocht je interesse hebben laat het weten. (Stuur even en priveberichtje) Hoef er niets voor te hebben.....Nouja een biertje daar is altijd welkom?

FestiTent Easy, Relax & Enjoy (twv 160€)​

Includes a FestiTent, Lantern, Air mattresses, Sleeping bags and Pillows.
Zeer geïnteresseerd !
 

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
65
83
Voor wie vroeg wil zijn: de camping gaat pas vrijdag om 10.00 open. En er wordt gewerkt met een cup token-systeem en hardcups. Klinkt als een handig systeem voor een festival met de omvang van BKS.
Die cup token is nieuw toch? Hebben ze dan zeker afgekeken van de AFAS live? Voorheen betaalde je gewoon voor het eerste drankje extra statiegeld op de beker(s). Als je die weer inleverde (kon ook bij een bekerinleverpunt) kreeg je het geld ervan terug.

Wat ik me nu afvraag: wat gebeurt als je zelf je eerste drankje haalt en vervolgens een aantal drankjes krijgt van vrienden (die je pas tegenkomt nadat ze de drank hebben gehaald, zodat je de lege cup niet kunt meegeven). Kun je dan bij het volgende barbezoek alsnog alle lege bekers tegelijk inleveren en krijg je daar dan net zoveel Cup Tokens of statiegeld voor terug? En kunnen die Cup Tokens aan het eind van het festival nog worden ingeleverd, of vertegenwoordigen ze sowieso geen waarde?

Het systeem op Primavera afgelopen week was vrij waardeloos. Omdat het daar bij de bars enkel toegestaan was om 1 : 1 te wisselen (lege voor volle bekers) bleven er enorm veel hard cups alsnog op het terrein liggen. En niemand die ze dus op ging rapen, omdat ze dus geen geld meer vertegenwoordigden. Voor de organisatie natuurlijk wel ontzettend lucratief om meer gemakkelijk geld te verdienen aan de drankverkoop, maar wat betreft het schoon houden van het terrein en het duurzaamheidsaspect sloeg het helemaal nergens op.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.620
Lijkt me hetzelfde als normaal: gewoon 5 lege bekers ruilen tegen 5 volle bekers = geen statiegeld. Wil je 5 drankjes maar heb je geen bekers? 5x statiegeld...
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Nou ja, voorheen ging er voor elke lege beker een euro van je bestelling af. Dus als een biertje 3.20 kostte en je kwam met 4 bekers aan, dan betaalde je 20 cent.
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz

cybermarco

Playlistbediener
1 sep 2021
33
42
Wat ik me nu afvraag: wat gebeurt als je zelf je eerste drankje haalt en vervolgens een aantal drankjes krijgt van vrienden (die je pas tegenkomt nadat ze de drank hebben gehaald, zodat je de lege cup niet kunt meegeven). Kun je dan bij het volgende barbezoek alsnog alle lege bekers tegelijk inleveren en krijg je daar dan net zoveel Cup Tokens of statiegeld voor terug? En kunnen die Cup Tokens aan het eind van het festival nog worden ingeleverd, of vertegenwoordigen ze sowieso geen waarde?
Je krijgt inderdaad tokens terug voor bekers.

Persoonlijk blijf ik het muntjessysteem altijd wel handig vinden op festivals. Puur vanwege het feit dat je zo makkelijk drank kunt gaan halen voor anderen.
Iedereen geeft gewoon zijn muntje of muntjes mee voor wat hij wil.
Dit nieuwe systeem is gedoe met vrienden die alleen maar mixdrankjes drinken, groepen die net nadat je een rondje hebt gegeven uiteen vallen etc.

Niet om gierig te doen hoor, maar met de huidige prijzen begint het soms wel enorm in de papieren te lopen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lowlandicus

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Die cup token is nieuw toch? Hebben ze dan zeker afgekeken van de AFAS live? Voorheen betaalde je gewoon voor het eerste drankje extra statiegeld op de beker(s). Als je die weer inleverde (kon ook bij een bekerinleverpunt) kreeg je het geld ervan terug.

Wat ik me nu afvraag: wat gebeurt als je zelf je eerste drankje haalt en vervolgens een aantal drankjes krijgt van vrienden (die je pas tegenkomt nadat ze de drank hebben gehaald, zodat je de lege cup niet kunt meegeven). Kun je dan bij het volgende barbezoek alsnog alle lege bekers tegelijk inleveren en krijg je daar dan net zoveel Cup Tokens of statiegeld voor terug? En kunnen die Cup Tokens aan het eind van het festival nog worden ingeleverd, of vertegenwoordigen ze sowieso geen waarde?
Die token krijg je bij de ingang, en je hoeft er pas voor te betalen als je een nieuwe nodig hebt. En aan het eind van het festival lever je gewoon je laatste beker in. En als je graag wil kun je vast op tijd nog een keer wisselen naar een token en die als collector's item meenemen. Maar ze vertegenwoordigen geen waarde.
 

pixie6666

Campingartiest
5 mrt 2017
98
22
Met de afzeggingen hoop ik niet zozeer dat er vervangende namen bij komen maar wellicht dat ze wat gaan schuiven het programma zodat beach bunny niet tegelijkertijd met fontaines staat en automatic tegelijkertijd met Nick Cave
Dat laatste zou ik ook erg fijn vinden
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
294
288
Voor diegene die bang was dat er niemand naar Altin Gun en Nilufer Yanya komt kijken..ik ben daar zeker bij met aanhang dusss…
verder jammer van Holly Humberstone. Ikhoopwel op drie nieuwe namen.zijn in de buurt nog genoeg leuke bandjes om het op te vullen. (Aan het touren of uit Belgie en Nederland)

mijn looplijn is
VRIJD: 4b2m, Altin Gun, Beetje Mavis en Sigrid, Genesis Owusu, Jessie Ware (of toch snel even naar Sad Night), Alt J en Jamie xx
ZAT: Walt disco, Cero Ismael, Froukje, Future Husband, zwaaien naar BIG thief, FONTAINES DC, Strokes, Beach House, YinYin
ZOND: MESKEREM mees, Spelling, Sampa, Nilufer, Regressive Left, …, zwaaien naar Mura masa, Nick Cave,

Wijzigingen voorbehouden. Ik houd programma muziekgieterij in de gaten Om daar af en toe neer te strijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz en Jooop

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Mijn schema wordt als volgt :)

VRIJDAG: Giant Rooks, 4B2M, Altin Gun, Iceage (of miss Mavis Staples, is dat gaaf live?), Genesis Owusu, Talk Show, Tramhaus, stukje DIIV, Jamie xx

ZATERDAG: De minste dag IMO. Vind de middag heel erg tegen vallen, denk vooral beetje chillen en lekker eten. Verder: DEUS, Fontaines DC en The Strokes. Hopelijk nog een goede vervanger voor Just Mustard.

ZONDAG: Amenra, Black Midi, Sampha the Great of Cassendra Jenkins, Nilüfer Yanya en dan de twee acts waar ik het meeste zin in heb een plekje vooraan kan scoren: KGLW en Nick Cave :)
Daarna nog even afsluiten bij 2manydjs als m'n benen het nog redden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: gretz en yeaghi

Jooop

Playlistbediener
2 jun 2022
17
6
Mijn schema wordt als volgt :)

VRIJDAG: Giant Rooks, 4B2M, Altin Gun, Iceage (of miss Mavis Staples, is dat gaaf live?), Genesis Owusu, Talk Show, Tramhaus, stukje DIIV, Jamie xx

ZATERDAG: De minste dag IMO. Vind de middag heel erg tegen vallen, denk vooral beetje chillen en lekker eten. Verder: DEUS, Fontaines DC en The Strokes. Hopelijk nog een goede vervanger voor Just Mustard.

ZONDAG: Amenra, Black Midi, Sampha the Great of Cassendra Jenkins, Nilüfer Yanya en dan de twee acts waar ik het meeste zin in heb en plekje vooraan kan scoren: KGLW en Nick Cave :)
Daarna nog even afsluiten bij 2manydjs als m'n benen het nog redden.
Pip Blom een tijdje terug gezien in VERA (Groningen). Live erg goed, vond ik, aanstekelijk. Wellicht kun je daar je zaterdagmiddagprogramma nog wat mee aanvullen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lowlandicus

Jooop

Playlistbediener
2 jun 2022
17
6
Mijn schema wordt als volgt :)

VRIJDAG: Giant Rooks, 4B2M, Altin Gun, Iceage (of miss Mavis Staples, is dat gaaf live?), Genesis Owusu, Talk Show, Tramhaus, stukje DIIV, Jamie xx

ZATERDAG: De minste dag IMO. Vind de middag heel erg tegen vallen, denk vooral beetje chillen en lekker eten. Verder: DEUS, Fontaines DC en The Strokes. Hopelijk nog een goede vervanger voor Just Mustard.

ZONDAG: Amenra, Black Midi, Sampha the Great of Cassendra Jenkins, Nilüfer Yanya en dan de twee acts waar ik het meeste zin in heb en plekje vooraan kan scoren: KGLW en Nick Cave :)
Daarna nog even afsluiten bij 2manydjs als m'n benen het nog redden
Plekje vooraan scoren bij Nick Cave, wat is daarvoor de beste strategie? Moet je daarvoor al bij KGLW vooraan staan, of kun je tussen KGLW en Nick Cave nog wat vooraan komen?
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Plekje vooraan scoren bij Nick Cave, wat is daarvoor de beste strategie? Moet je daarvoor al bij KGLW vooraan staan, of kun je tussen KGLW en Nick Cave nog wat vooraan komen?

Geen idee, eerste keer BKS dus weet niet hoe druk het vooraan is bij de grote headliners. Hoef niet perse op rij 1, maar beetje dicht bij het podium lijkt me bij Nick Cave extra mooi.
Na King Gizzard ben ik normaal gesproken helemaal doorweekt en zal ik hoe dan ook nog ff wat water moeten halen haha
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
En voor degene die er overheen gelezen hebben, mocht je met de auto komen zou ik nu alvast een parkeerticket regelen. Ter plekke kost het €35?. Schandalige parkeerprijzen btw
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
253
163
De setlist van The Strokes van gisterenavond in Stockholm
Ze zouden daar een half uur te laat begonnen zijn. De reacties op Reddit zijn nogal gemengd.
Zaterdag wordt een spannende dag ?
 
Laatst bewerkt:

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
722
1.454
Ze zouden daar een half uur te laat begonnen zijn. De reacties op Reddit zijn nogal gemengd.
Zaterdag wordt een spannende dag ?
Heb wat videos en foto's bekeken van het concert, maar ondanks dat ze 30 minuten te laat waren ziet het er goed uit. Band lijkt het in ieder geval goed naar hun zin te hebben, veel blije koppies.

7bgd4o9w5h491.jpg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken