Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.395
592
En voor degene die er overheen gelezen hebben, mocht je met de auto komen zou ik nu alvast een parkeerticket regelen. Ter plekke kost het €35?. Schandalige parkeerprijzen btw
Ze willen graag dat je niet met de auto komt dus ik snap het wel. Maar om 1 uur kom ik met het OV gewoon niet meer thuis dus heb zelf weinig keuze...
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
268
172
Op die video's ziet het er inderdaad goed uit en ik ga hoedanook blij zijn als ze gewoon al op dat podium staan, maar een headlinershow met 15 nummers vind ik wel erg kort. Als je hun setlists bekijkt op setlist.fm zie je dat ze bijna geen enkele avond hun volledige setlist afwerken. Ik heb ze een keer gezien in 2019 en toen waren ze een 10-tal minuten te laat en deed Julian Casablancas geen enkele moeite om het een beetje vooruit te laten gaan, wat dan ook weer typerend is. En zo krijg je dan 2 tot 3 nummers niet te horen. Ik heb niet de indruk dat ze vaak slechte shows spelen, maar wel dat er altijd meer had kunnen inzitten.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
268
172
Ik ben nog aan het twijfelen om Big Thief te skippen om al bij de ONE te gaan staan voor The Strokes, dus als The Strokes dan een matige show afleveren wordt dat extra teleurstellend. Metronomy sla ik sowieso over, hoewel ik ze ook graag zou zien.

Big Thief heb ik al 4 keer gezien en bij hen kan de setlist avond per avond stevig verschillen. Op elk van die shows speelden ze ook onuitgebrachte nummers, dus dat kan alle kanten uitgaan :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.395
592
Ik ben nog aan het twijfelen om Big Thief te skippen om al bij de ONE te gaan staan voor The Strokes, dus als The Strokes dan een matige show afleveren wordt dat extra teleurstellend. Metronomy sla ik sowieso over, hoewel ik ze ook graag zou zien.

Big Thief heb ik al 4 keer gezien en bij hen kan de setlist avond per avond stevig verschillen. Op elk van die shows speelden ze ook onuitgebrachte nummers, dus dat kan alle kanten uitgaan :)
Dat is wel heel vroeg, zo druk is BKS niet. Of je moet echt op de eerste rij willen staan.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
268
172
Dat is wel heel vroeg, zo druk is BKS niet. Of je moet echt op de eerste rij willen staan.
Dat weet ik, maar ik zou inderdaad graag op de eerste rij staan. Bij The National in 2018 hebben we dat ook gedaan en we vonden dat wel de moeite, al kon je toen tot een klein uur op voorhand ook nog bijna helemaal vooraan geraken. Het was enorm indrukwekkend om het laatste nummer, dat a capella ingezet werd, door een heel publiek in onze rug meegezongen te horen worden, terwijl we zelf op de eerste rij vlakbij de zanger stonden.

En Fontaines D.C. heb ik nog nooit gezien en staat ook hoog op mijn lijst, dus Big Thief uitkijken zit er sowieso niet in vrees ik :confused:
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.395
592
Dat weet ik, maar ik zou inderdaad graag op de eerste rij staan. Bij The National hebben we dat ook gedaan en we vonden dat wel de moeite, al kon je toen tot een klein uur op voorhand ook nog bijna helemaal vooraan geraken. Het was enorm indrukwekkend om het laatste nummer, dat a capella ingezet werd, door een heel publiek in onze rug meegezongen te horen worden, terwijl we zelf op de eerste rij vlakbij de zanger stonden.

En Fontaines D.C. heb ik nog nooit gezien en staat ook hoog op mijn lijst, dus Big Thief uitkijken zit er sowieso niet in vrees ik :confused:
Aha, dan is het wel slim ja. Kun je mooi een goeie plek bij Fontaines combineren met een nog betere plek bij The Strokes
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
Over setlists gesproken: Big Thief zaterdag iets vergelijkbaars spelen met hun laatste set: https://www.setlist.fm/setlist/big-thief/2022/rock-school-barbey-bordeaux-france-23b42c83.html

Ik verwacht dat die een nummer of 13-14 in een uur gespeeld krijgen. Welke dat worden varieert aardig wat. Hopelijk gewoon zo veel mogelijk van het nieuwe album.
Ik hoop van harte dat ze die Adrianne Lenker meuk overslaan. Als ik haar solo gejammer zou willen horen koop ik wel een kaartje voor een solo show.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
Dat weet ik, maar ik zou inderdaad graag op de eerste rij staan. Bij The National in 2018 hebben we dat ook gedaan en we vonden dat wel de moeite, al kon je toen tot een klein uur op voorhand ook nog bijna helemaal vooraan geraken. Het was enorm indrukwekkend om het laatste nummer, dat a capella ingezet werd, door een heel publiek in onze rug meegezongen te horen worden, terwijl we zelf op de eerste rij vlakbij de zanger stonden.

En Fontaines D.C. heb ik nog nooit gezien en staat ook hoog op mijn lijst, dus Big Thief uitkijken zit er sowieso niet in vrees ik :confused:
Bij Bon Iver en Kraftwerk kwamen we 5 minuten van te voren aan gewandeld en stonden we desondankspakweg rij 10.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
2 dagen voor het festival nog Just Mustard ontdekken om er dan een dag later achter te komen dat ze gecanceld hebben is dan wel weer jammer.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
5x op een rij in 10 minuten! Ik ben de Lewandowski van het forum!!! (maar nog steeds slechts dagopener)

Edit: damn you, Jelle.
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
822
1.723
2 dagen voor het festival nog Just Mustard ontdekken om er dan een dag later achter te komen dat ze gecanceld hebben is dan wel weer jammer.
Ze staan in oktober ook in EKKO. Die zit ik nog te overwegen nu ze weggevallen zijn.

EDIT: op wel meer plekken zie ik nu, o.a. Paradiso kleine zaal
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken