Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
482
315
Ach je kan je maar ergens druk om maken, op iedere line-up en op ieder festival staan dingen die je wel of niet leuk vindt en die wel of niet goed passen bij het festival. Uiteindelijk is het toch wat je er zelf van maakt, mijn leukste festival ervaring was sziget in 2014 (tevens mijn eerste festival) en had toen nieteens naar de line up gekeken voordat ik ging of rekening gehouden met bepaalde acts die ik wilde zien. Festivals gaan voor mij juist om het gevoel van vrijheid en omringd zijn door gelijkgestemden. De muziek is voor mij veel meer een middel om dat gevoel te vieren ipv het doel op zich. Ik denk ergens ook dat festivals ooit zo bedoeld waren. Als ik een bepaalde artiest graag wil zien ga ik wel naar een concert. Dus maak je niet druk om wat er wel of niet staat en geniet gewoon van het weekend, het is een luxe dat we dat überhaupt kunnen
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz, Lion en yeaghi

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ah juist Sziget…………. zucht. Dit is dus juist wat ik bedoel. Met jouw instelling is het inderdaad prima om naar Sziget heen te gaan aangezien je de line-ups niet interesseert, dat vind ik helemaal prima. Maar deze mentaliteit mag gewoon echt opdonderden van festivals waar het wel om de muziek gaat. Met dit soort Manchester United mentaliteit gaat de gehele festival en muziek industrie naar de klote. Het is gewoon een keer klaar om dit soort acts te verdedigen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Ah juist Sziget…………. zucht. Dit is dus juist wat ik bedoel. Met jouw instelling is het inderdaad prima om naar Sziget heen te gaan aangezien je de line-ups niet interesseert, dat vind ik helemaal prima. Maar deze mentaliteit mag gewoon echt opdonderden van festivals waar het wel om de muziek gaat. Met dit soort Manchester United mentaliteit gaat de gehele festival en muziek industrie naar de klote. Het is gewoon een keer klaar om dit soort acts te verdedigen.
Ben het met je eens Indiaantje, maar de vraag is wel of BKS op dit moment nog zo'n festival is. Die koerswijziging van dit jaar zet wel in op een meer totaal beleving zoals o.a. Sziget, niet meer speciaal een festival dat puur om muziek draait.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
301
302
Iemand toevallig bij Sad Night Dynamite geweest gisteren op MoMo. ben benieuwd hoe die live zijn? Vind hun net nieuw album wel interessant.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ben het met je eens Indiaantje, maar de vraag is wel of BKS op dit moment nog zo'n festival is. Die koerswijziging van dit jaar zet wel in op een meer totaal beleving zoals o.a. Sziget, niet meer speciaal een festival dat puur om muziek draait.
Precies, en daarmee onderscheiden ze zich ook niet meer van andere festivals. En de koers waar ze heen gaan doen andere festivals vele malen beter, dus het lijkt een doodlopend punt te worden op deze manier. Festivals maar ook de bezoekers zijn veel te veel bezig met wat populair is in plaats van kwalitatief. En dan ga je weer de hele default discussie krijgen dat zoiets puur een mening is en dan eindigen we met "Agree to disagree" en dan blijft het kut als anders.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
668
595
Precies, en daarmee onderscheiden ze zich ook niet meer van andere festivals. En de koers waar ze heen gaan doen andere festivals vele malen beter, dus het lijkt een doodlopend punt te worden op deze manier. Festivals maar ook de bezoekers zijn veel te veel bezig met wat populair is in plaats van kwalitatief. En dan ga je weer de hele default discussie krijgen dat zoiets puur een mening is en dan eindigen we met "Agree to disagree" en dan blijft het kut als anders.

Eens Indiaan. Snap echt niet dat BKS 2 jaar lang heeft gekeken naar hun eigen identiteit als festival, wat maakt BKS uniek en sterk etc. En dan vervolgens besluit om Merol, Froukje en Sef te gaan boeken.
Acts die letterlijk op elk ander festival in NL staan en niks met alternatief te maken hebben. BKS had zich met hun nieuwe koers JUIST verder kunnen onderscheiden van LL, DTRH, Pinkpop, Paaspop etc door in te zetten op muziek voor liefhebbers, veel acts ontdekken op een festival. Ze doen hiermee denk ik het tegenovergestelde wat jammer is.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
518
468
Ach je kan je maar ergens druk om maken, op iedere line-up en op ieder festival staan dingen die je wel of niet leuk vindt en die wel of niet goed passen bij het festival. Uiteindelijk is het toch wat je er zelf van maakt, mijn leukste festival ervaring was sziget in 2014 (tevens mijn eerste festival) en had toen nieteens naar de line up gekeken voordat ik ging of rekening gehouden met bepaalde acts die ik wilde zien. Festivals gaan voor mij juist om het gevoel van vrijheid en omringd zijn door gelijkgestemden. De muziek is voor mij veel meer een middel om dat gevoel te vieren ipv het doel op zich. Ik denk ergens ook dat festivals ooit zo bedoeld waren. Als ik een bepaalde artiest graag wil zien ga ik wel naar een concert. Dus maak je niet druk om wat er wel of niet staat en geniet gewoon van het weekend, het is een luxe dat we dat überhaupt kunnen
Ik weet dat er mensen naar festivals gaan om een 'soort gevoel te vieren' waarbij het hen eigenlijk geen reet (wellicht chargeer ik nu) kan schelen wat er staat. Mensen die op Lowlands sporadisch de camping verlaten, wie kent ze niet. Zelf ben ik vooral een 'line-up ganger'; van het ene bandje naar het andere en dat drie dagen lang. Een geslaagd festival met een kut line-up is wat mij betreft ondenkbaar , hoe leuk de mensen en de sfeer om me heen ook zijn. Dus ja, ik vind het volstrekt begrijpelijk dat je 'je druk maakt' om de acts die er staan. Het zou ook een saaie boel worden op het forum als het niet uit zou maken wat er speelt toch?

Ik hou het dit jaar maar bij een zaterdag kaartje. De vrijdag en vooral de zondag staat er voor mij te weinig om me te vermaken. De nieuwe koers is niet de mijne.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
De nieuwe koers is niet de mijne.
Wel opmerkelijk hoeveel keer er over een 'nieuwe koers' gesproken wordt bij BKS.
In 2016 toen de headliners en veel van het dagprogramma ineens een stuk poppier was.
In 2017 toen er ineens veel meer werd ingespeeld op grote headliners.
In 2019 toen er veel 'moeilijker' (volgens velen te moeilijk) geprogrammeerd werd.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
518
468
Wel opmerkelijk hoeveel keer er over een 'nieuwe koers' gesproken wordt bij BKS.
In 2016 toen de headliners en veel van het dagprogramma ineens een stuk poppier was.
In 2017 toen er ineens veel meer werd ingespeeld op grote headliners.
In 2019 toen er veel 'moeilijker' (volgens velen te moeilijk) geprogrammeerd werd.
Ik heb het nooit eerder over een nieuwe koers gehad ;-)

In mijn ogen is er nu pas sprake van een echte trendbreuk door veel minder live acts te boeken (minder bandjes) en in te zetten op randzaken met qua terminologie tenenkrommende verkooppraatjes ( belangrijk wordende looplijnen met verbonden area's zodat je fijn met je vrienden de verbinding met anderen kan aangaan). Redenen waarom ik voorheen altijd koos voor BKS en niet voor DTRH (het hipje hopje). Naar BKS ging je puur voor de muziek, dat was altijd hun unique selling point en dat is dit jaar toch wel vrij rigoureus over boord gekieperd.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lowlandicus

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Die koerswijzigingen waren inderdaad altijd marginaal. Er waren lichte verschuivingen van iets bekendere naar iets minder bekende acts en in populariteit van de headliners, maar het ging altijd om de muziek. Nu is er heel duidelijk gezegd dat muziek maar een onderdeel is van een totaalprogramma waar we lekker verbindend aan lange tafels met elkaar moeten gaan eten. En om een mager muziekprogramma op te vullen zijn er dan nog wat Paaspopacts de line up in gegooid. Dat is echt een serieuze koerswijziging. Een koerswijziging die het karakter van het festival m.i. compleet verandert en het een inwisselbaar festival zonder USP maakt. En vervolgens besluiten ze daar op zijn D66 over te communiceren. Ik word daar ook ongezellig van. Niet zo ongezellig als Indiaan, die per minuut verder radicaliseert, maar wel chagerijinig genoeg om hier mijn ergernis daarover te uiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Vind het ook lachwekkend dat een Merol daar staat. Dat is toch gewoon hetzelfde vaatje als Suzanne & Freek oid?

Sowieso een heel irritant mens, trouwens. Er is toch wel iets beter uit Nederland te vinden dan Merol?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
Nu is er heel duidelijk gezegd dat muziek maar een onderdeel is van een totaalprogramma waar we lekker verbindend aan lange tafels met elkaar moeten gaan eten.
Dat is volgens mij veel meer te wijten aan die flauwe communicatie. Denk eens al die onnozele PR en fletse podcasts weg en je hebt toch gewoon een lineup die zich dubbel en dik naast die van de vorige edities kan zetten? Vind deze zelfs sterker dan de helft van hun vorige jaren. Er is een moment dat we het moesten stellen met Franz Ferdinand als hoofdact...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
Vind het ook lachwekkend dat een Merol daar staat. Dat is toch gewoon hetzelfde vaatje als Suzanne & Freek oid?

Sowieso een heel irritant mens, trouwens. Er is toch wel iets beter uit Nederland te vinden dan Merol?
Ah, vertel. Heb je 'r nummer.
 
  • Leuk
Waarderingen: jefferke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken