Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Moeten we niet gewoon constateren dat jij qua smaak absoluut niet in de categorie van de poptimisten thuishoort? Dus gewoon minder met (indie) pop hebt dan met andere muziekgenres. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Yannick en mij.

Niks mis mee, iedereen z'n eigen voorkeuren. Discussies over goede/slechte smaak zijn ook per definitie zinloos natuurlijk.

Hoe ik het zie is dat Primavera en BKS altijd brede popfestivals zijn geweest. Nooit het hokjesdenken hebben gehad om zich primair op een paar genres te richten. Je ziet wel in de loop van de tijd dat artiesten uit nieuwe (crossover) genres populairder worden en daarom vaker geboekt worden voor festivals.
Nee dat klopt niet. Ik ben wel degelijk een poptimist. Ik was een van de weinige die Justin Bieber op Pinkpop een goed idee vond. Of die meer boekingen als Sean Paul op Lowlands wil hebben. Taylor Swift of Miley Cyrus op Pinkpop? Prima idee. Kylie Minogue die op Lowlands de Alpha doet? I’m there.

Maar BKS is nooit ten aarde gekomen als breed popfestival, dat heeft nogmaals niks met een mening of smaak te maken. Het was juist een tegengeluid. Daarom steekt het dusdanig tegen.

Het “ik denk niet in hokjes” principe is een grote cliché geworden dusdanig dan we zaken niet meer kunnen onderscheiden. Ik heb liever alles geordend in hokjes dan liever alles in een groot hok te flikkeren. Zo blijven die hokjes uniek van elkaar en zijn stuk voor stuk interessant genoeg om individueel te bezoeken.

Pop moet pop blijven, en niche moet niche zijn. Dat gaat simpelweg niet hand in hand om het blind over een hoop te gooien. Want de resultaten zijn gewoon zichtbaar in het muziek en festival circuit. Daarom is het ook geen smaak discussie.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
850
555

Deze tekst vind ik op meerdere plekken terug mbt de eerste editie van BKS, zal dus wel van hun persbericht komen.

"brede smaak" en "uiteenlopende muzikale stijlen en artiesten", staat er gewoon in.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046

Deze tekst vind ik op meerdere plekken terug mbt de eerste editie van BKS, zal dus wel van hun persbericht komen.

"brede smaak" en "uiteenlopende muzikale stijlen en artiesten", staat er gewoon in.
Niels Aalberts over hoe groot BKS gaat worden in de toekomst: Zegt eerst duidelijk dat ze "spannend" willen programmeren, en dat ze daarom soms ook tegen grenzen aanlopen. Als wij een act gaan neer zetten zoals Metallica zou je 60.000 kaarten verkopen maar dat vinden wij niet heel erg interessant. Ik vind Metallica overigens een geweldige band, en ik vind het geweldig om 60.000 kaarten te verkopen. Maar niet onder de vlag van Best Kept Secret.

vanaf 5:12. Uitlopende muzikale stijlen en artiesten is heel wat anders dan "we boeken alles wat los en vast zit" natuurlijk.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
850
555
Maar nergens wordt gezegd dat BKS geen breed festival is. Dat pop er niet thuishoort. Dat elke act van de eerste tot de laatste spannend zal zijn.
 
Laatst bewerkt:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Maar nergens wordt gezegd dat BKS geen breed festival is. Dat pop er niet thuishoort. Dat elke act van de eerste tot de laatste spannend zal zijn.
Wat snap je niet aan “niet onder de vlag van BKS”. Zo ingewikkeld is het toch niet? Met breed programmen bedoelen ze echt niet dat je Frans Bauer wel eens op BKS kan verwachten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
En Frans Bauer staat er ook niet, dus wat zeur je nou?
"Opendminded" "breed programmeren" "niet in hokjes denken" "poptismist". Geld dit bij Frans plots niet meer of zijn je argumenten gewoon op? Hij zegt toch gewoon heel duidelijk dat niet ALLES maar onder de vlag van BKS past? Dat jij letterlijk wil horen om welke bands het wel gaat of niet is letterlijk je kop in het zand steken.

2013 was het ook niet te bedenken dat acts als Merol of fucking Carly Rae Jepsen er zouden staan. Dat was net zo ondenkbaar als nu Frans Bauer er zou staan. Maar goed, blijkbaar willen jullie dus een BKS zonder scherpe randjes Mij ook prima, maar veel plezier de komende jaren met matige affiches en herhaling in bands omdat er niks meer kan doorstromen. Blijkbaar ligt jouw grens pas bij Frans Bauer... besef dat eens even voor jezelf. In 2013 was het nog "Merol staat niet op BKS, dus wat zeur je nou".
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Ik ga zelf niet maar vind dat ze, (helemaal met het oog op twee verloren edities) echt een mooi affiche hebben neergezet.

De zaterdag met name is echt een fantastische dag.

Met ''matig affiche'' doe je de lineup imo iig echt tekort. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en Cootje

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
258
168
Ik dacht hier gelezen te hebben dat het blokkenschema deze week bekendgemaakt zal worden? Weet iemand waar die info vandaan komt? Ik wil graag beginnen inluisteren, maar pas van zodra ik weet welke artiesten ik al zeker niet kan zien op zaterdag omdat ze te kort voor The Strokes spelen :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.659
2013 was het ook niet te bedenken dat acts als Merol of fucking Carly Rae Jepsen er zouden staan.
Man, zelfs godbetert Macklemore stond op die editie. Ik zou nu niet kunnen bedenken dat die man er op de eerste editie stond.

En waarom is godbetert Two Door Cinema Club (ook in 2013) dan wel aanvaardbaarder dan Merol? Heb het dan over genre he, niet over exclusiviteit ofzo. Merol is niet bepaald cutting edge nee, maar zelfs haar muziek is een tikkeltje spannender of urgenter dan die hap slik weg niksige dufheid van TDDC.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.782
3.734
Even wat belangrijkers, was er nou al een deugdelijke blokkenschema/clashfinder of enig idee wanneer dat komt?

Misschien gemist door drukte en deze discussie
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.782
3.734
Ik dacht hier gelezen te hebben dat het blokkenschema deze week bekendgemaakt zal worden? Weet iemand waar die info vandaan komt? Ik wil graag beginnen inluisteren, maar pas van zodra ik weet welke artiesten ik al zeker niet kan zien op zaterdag omdat ze te kort voor The Strokes spelen :)
Aah kak net te laat
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
850
555
Ik dacht hier gelezen te hebben dat het blokkenschema deze week bekendgemaakt zal worden? Weet iemand waar die info vandaan komt? Ik wil graag beginnen inluisteren, maar pas van zodra ik weet welke artiesten ik al zeker niet kan zien op zaterdag omdat ze te kort voor The Strokes spelen :)
Afgelopen vrijdag op Instagram schreven ze "Next friday we'll release our timetable!"
 
  • Geweldig
Waarderingen: Sandow

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Man, zelfs godbetert Macklemore stond op die editie. Ik zou nu niet kunnen bedenken dat die man er op de eerste editie stond.

En waarom is godbetert Two Door Cinema Club (ook in 2013) dan wel aanvaardbaarder dan Merol? Heb het dan over genre he, niet over exclusiviteit ofzo. Merol is niet bepaald cutting edge nee, maar zelfs haar muziek is een tikkeltje spannender of urgenter dan die hap slik weg niksige dufheid van TDDC.
For god sake, weer eenzelfde stokpaardje als altijd. Mackelmore maakt uit oorsprong hip hop muziek en dat werd populair. Two Door Cinema Club maakt blij indierock muziek. Merol maakt vanaf dag 1 platte pop meuk. Echt een wereld van verschil. Het is nogal kortzichtig om dit op een hoop te flikkeren.

Dus ja Two Door Cinema Club is veel meer aanvaardbaar dan Merol. Los van een persoonlijke smaak.
 
  • Haha
Waarderingen: Oasiss en Wijdje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.163
"Opendminded" "breed programmeren" "niet in hokjes denken" "poptismist". Geld dit bij Frans plots niet meer of zijn je argumenten gewoon op? Hij zegt toch gewoon heel duidelijk dat niet ALLES maar onder de vlag van BKS past? Dat jij letterlijk wil horen om welke bands het wel gaat of niet is letterlijk je kop in het zand steken.

2013 was het ook niet te bedenken dat acts als Merol of fucking Carly Rae Jepsen er zouden staan. Dat was net zo ondenkbaar als nu Frans Bauer er zou staan. Maar goed, blijkbaar willen jullie dus een BKS zonder scherpe randjes Mij ook prima, maar veel plezier de komende jaren met matige affiches en herhaling in bands omdat er niks meer kan doorstromen. Blijkbaar ligt jouw grens pas bij Frans Bauer... besef dat eens even voor jezelf. In 2013 was het nog "Merol staat niet op BKS, dus wat zeur je nou".
Oké, maar dan heb je dus ook een probleem met Jessie Ware, SOPHIE, Sigrid, Naaz, Lizzo en ga zo maar door als ik het goed begrijp en mag Best Kept Secret absoluut geen pop acts meer boeken? Waar is de rand dan? Pop mag niet. Mag indiepop dan? Wat met art pop? Jazz pop, mag dat?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.163
For god sake, weer eenzelfde stokpaardje als altijd. Mackelmore maakt uit oorsprong hip hop muziek en dat werd populair. Two Door Cinema Club maakt blij indierock muziek. Merol maakt vanaf dag 1 platte pop meuk. Echt een wereld van verschil. Het is nogal kortzichtig om dit op een hoop te flikkeren.

Dus ja Two Door Cinema Club is veel meer aanvaardbaar dan Merol. Los van een persoonlijke smaak.
Macklemore hoorde je in die tijd op iéder radiostation passeren. Heb je nu een probleem met commercialiteit van bepaalde acts of pop als genre? Twee pagina's verder en het is nog steeds voor geen meter duidelijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Oké, maar dan heb je dus ook een probleem met Jessie Ware, SOPHIE, Sigrid, Naaz, Lizzo en ga zo maar door als ik het goed begrijp en mag Best Kept Secret absoluut geen pop acts meer boeken? Waar is de rand dan? Pop mag niet. Mag indiepop dan? Wat met art pop? Jazz pop, mag dat?
Indie-Pop... lol. Graaf je nog maar dieper in, je kan niet zomaar ergens pop achter plaatsen omdat het iets anders klinkt/ Maar inderdaad Lizzo, Sophie, Naaz, Jessie Ware hebben veel meer bestaansrecht op een Pinkpop dan op een BKS.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Macklemore hoorde je in die tijd op iéder radiostation passeren. Heb je nu een probleem met commercialiteit van bepaalde acts of pop als genre? Twee pagina's verder en het is nog steeds voor geen meter duidelijk.
Ik ben vrij duidelijk. Dat jullie het verschil niet snappen tussen Merol of Mackelmore is niet mijn probleem. Ook zal het helpen dat je niet steeds zaken aan te halen over dingen wat ik gewoonweg helemaal niet zeg.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken