Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
ah, ik moet 6 paginas bijlezen en gelukkig gaat het voornamelijk over Merolo, Froukje en Sef. Die vond ik namelijk ook best teleurstellend, ik ga er met een grote boog omheen lopen tijdens t weekend.
Van de nieuwe namen die gedropt zijn ben ik blij met Unschooling, Tramhaus en Talk Show. Zo wordt het weekend langzaam maar zeker beter voor me.
Komen er ook nog aparte Casbah namen, weet iemand dat ?
en moet ik nou echt smiddags om 6 uur naar Fontaines DC gaan kijken op ONE /
en in de nacht de andere gitaarbandjes in The Casbah kijken ?
oftewel: klopt die clashfinder wel ?
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
665
340
De timetable is nog niet bekend dus het lijkt me dat de clashfinder gewoon speculatie is.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
en moet ik nou echt smiddags om 6 uur naar Fontaines DC gaan kijken op ONE /
en in de nacht de andere gitaarbandjes in The Casbah kijken ?
oftewel: klopt die clashfinder wel ?
Dat weten we vrijdag, maar mijn vermoeden is dat op de ONE Fontaines DC voor The Strokes staat en dEUS voor Fontaines DC. En dat Beach House dan TWO afsluit.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.228
2.178
Heel wat anders: Sad Night Dynamite (3voor12 heeft het over de festivalact van 2022) en Talk Show zouden beide erg goed geweest zijn op Motel Mozaique. Dus dat belooft wat voor BKS!
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en Dirk Net

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.345
5.039
Dat weten we vrijdag, maar mijn vermoeden is dat op de ONE Fontaines DC voor The Strokes staat en dEUS voor Fontaines DC. En dat Beach House dan TWO afsluit.
Ik zou dEUS liever in de TWO horen eigenlijk. Bad Timing horen in het donker is puur genot. Beach House kan ook wel op de main uit de voeten denk ik, past ook wel ergens bij de setting. Meer dan dEUS imo. Maar beide zal wel bomvol zitten gok ik als ze in de TWO staan.
 

wiemkje

Playlistbediener
31 jan 2018
5
2
Eten en drinken op BKS doe ik doorgaans wandelend van het ene podium naar het andere. Ik ga er vanuit dat dat dit jaar ook zal gebeuren, hoewel ik mijn twijfels heb over de vrijdag. Wat mij opvalt: na de coronajaren is de festivalhonger groot. LL en DTRH waren in een ommezien uitverkocht, BKS nog niet. Als ik de baas was van BKS zou ik me achter het oor krabben. Is dit het gevolg van de iets mindere scherpe keuzes en de verbreding van de opzet van het 'event' ( een gruwelijke term)?
Voor de goede orde: ' uitverkocht en kwalitatief hoogwaardig ' hangen lang niet altijd met elkaar samen, maar op de buitenwacht heeft een 'volle bak'
meer impact.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.228
2.178
Ik zou dEUS liever in de TWO horen eigenlijk. Bad Timing horen in het donker is puur genot. Beach House kan ook wel op de main uit de voeten denk ik, past ook wel ergens bij de setting. Meer dan dEUS imo. Maar beide zal wel bomvol zitten gok ik als ze in de TWO staan.
dEUS in het donker is natuurlijk mooier, maar zij zijn het wel gewend om op grote openlucht podia te spelen.

Ik denk zelf dat het zoiets wordt:
ONE: Boy Pablo - Pip Blom - dEUS - Fontaines D.C. - The Strokes
TWO: Beach Bunny - Froukje - Big Thief - Metronomy - Beach House - Carista
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Mijn gok:

ONE:
14.30 Boy Pablo
16.00 Kikagaku Moyo
18.00 Big Thief
20.00 dEUS
22.30 The Strokes

TWO:
13.45 Sef & het El Salvador Ensemble
15.15 Porridge Radio
17.00 Froukje
19.00 Metronomy
21.15 Fontaines DC
00.00 Beach House

Ik snap echt niet dat Fontaines DC na dEUS zou staan, ook al vind ik ze zelf goed... Voelt zelfs nog wat raar aan om ze na Metronomy te zetten. Heb het gevoel dat Fontaines DCC toch wat te hoge spots naar hen geworpen krijgen de laatste tijd, maar bon. Bij Big Thief puilde de TWO vorige keer al goed uit. Dus die verwacht ik op de Main. Enkel die Metronomy spot voelt nog niet juist aan vind ik zelf.
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
765
1.584
Beach Bunny heeft meer maandelijkse Spotify streams dan Froukje, Big Thief, Metronomy, dEUS en Fontaines D.C. BIJ ELKAAR . Zegt niks over hun populariteit in Nederland, i know :) Maar kan zomaar dat die later staan dan verwacht.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.015
3.698
ONE: Metronomy - Fontaines DC - Strokes
TWO: Big Thief - dEUS - Beach House (na The Strokes)
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.015
3.698
Beach Bunny heeft meer maandelijkse Spotify streams dan Froukje, Big Thief, Metronomy, dEUS en Fontaines D.C. BIJ ELKAAR . Zegt niks over hun populariteit in Nederland, i know :) Maar kan zomaar dat die later staan dan verwacht.
Irrelevant, TikTok. Afsluiter van de FIVE kan wel imo.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
301
303
Heel wat anders: Sad Night Dynamite (3voor12 heeft het over de festivalact van 2022) en Talk Show zouden beide erg goed geweest zijn op Motel Mozaique. Dus dat belooft wat voor BKS!
Ha dank je..dat vroeg ik precies drie pagina”s geleden. Nou ja niet helemaal. Was benieuwd of iemand hen had gezien op Motel Mozaique. thanks. Nu wordt het (beide) een want-to-see-act. Vind het nieuwe album van sad night dynamite kei fijn.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Gewoon, om even aan te tonen hoe er in België naar Merol gekeken wordt. In het begin wat lacherig en laag niveau en dergelijke. Tegenwoordig heeft ze heel wat aan 'credibiliteit' gewonnen, op Radio 1 (toch onze meest 'serieuze' radiozender) staat ze op nummer 1 (met 'Patronen') in Vox (zowat De Afrekening van Radio 1). Voor Selah Sue, Arcade Fire, Stromae, Florence + the Machine en Eefje De Visser.

Zelf vond ik er in het begin helemaal niets aan (de tijd van Knaldrang, Lekker met de meiden, Hou je bek en bef me). 'Vol' vond/vind ik wel een goed nummer. Zou er voor de rest meer over moeten opzoeken, maar dat nieuwe album lijkt toch wat anders te worden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.958
8.600
Gewoon, om even aan te tonen hoe er in België naar Merol gekeken wordt. In het begin wat lacherig en laag niveau en dergelijke. Tegenwoordig heeft ze heel wat aan 'credibiliteit' gewonnen, op Radio 1 (toch onze meest 'serieuze' radiozender) staat ze op nummer 1 (met 'Patronen') in Vox (zowat De Afrekening van Radio 1). Voor Selah Sue, Arcade Fire, Stromae, Florence + the Machine en Eefje De Visser.

Zelf vond ik er in het begin helemaal niets aan (de tijd van Knaldrang, Lekker met de meiden, Hou je bek en bef me). 'Vol' vond/vind ik wel een goed nummer. Zou er voor de rest meer over moeten opzoeken, maar dat nieuwe album lijkt toch wat anders te worden.
Klinkt misschien onnozel, maar denk dat haat lange en succesvolle deelname aan De Slimste Mens Ter Wereld (finaleplek) ook wel geholpen heeft aan haar populariteit in België.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Beach Bunny heeft meer maandelijkse Spotify streams dan Froukje, Big Thief, Metronomy, dEUS en Fontaines D.C. BIJ ELKAAR . Zegt niks over hun populariteit in Nederland, i know :) Maar kan zomaar dat die later staan dan verwacht.
Beach Bunny zouden in februari in de Tolhuistuin (capaciteit 550) optreden, dat was niet uitverkocht. Big Thief staan in juni in een uitverkochte Ronda (capaciteit 2000). Metronomy stond daar in maart (weet niet of het uitverkocht was). dEUS staat eind dit jaar tweemaal in de Ronda, nog niet uitverkocht, maar dat moet toch wel betekenen dat ze beduidend meer dan 2000 kaarten verkopen. Fontaines DC stonden begin deze maand achter elkaar in Doornroosje, Muziekgieterij en Ronda met een totale capaciteit van boven de 4000. Froukje gaat in oktober in AFAS live optreden (capaciteit 6000). Dus die lijken me als live act in Nederland populairder dan Beach Bunny.

Ook is bij Beach Bunny opvallend dat ze drie nummers hebben met extreem veel streams en al het andere wat ze hebben uitgebracht zit daar heel ver onder. Mogelijk zitten die nummers in een populaire playlist.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.761
3.702
Beach Bunny zouden in februari in de Tolhuistuin (capaciteit 550) optreden, dat was niet uitverkocht. Big Thief staan in juni in een uitverkochte Ronda (capaciteit 2000). Metronomy stond daar in maart (weet niet of het uitverkocht was). dEUS staat eind dit jaar tweemaal in de Ronda, nog niet uitverkocht, maar dat moet toch wel betekenen dat ze beduidend meer dan 2000 kaarten verkopen. Fontaines DC stonden begin deze maand achter elkaar in Doornroosje, Muziekgieterij en Ronda met een totale capaciteit van boven de 4000. Froukje gaat in oktober in AFAS live optreden (capaciteit 6000). Dus die lijken me als live act in Nederland populairder dan Beach Bunny.

Ook is bij Beach Bunny opvallend dat ze drie nummers hebben met extreem veel streams en al het andere wat ze hebben uitgebracht zit daar heel ver onder. Mogelijk zitten die nummers in een populaire playlist.

Ja of, ik zeg maar iets he, misschien iets met tiktok?
 
  • Leuk
Waarderingen: elo en Lion

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Ja of, ik zeg maar iets he, misschien iets met tiktok?
Kan het ook specifieker dan "iets met TikTok"?

Ja, ze hadden vorig jaar een paar populaire nummers op TikTok, maar ze hebben nù nog steeds 6 miljoen maandelijkse luisteraars op Spotify. Ppcocaine (ik noem maar iemand) had een paar nummers die veel populairder waren op TikTok, maar heeft veel minder maandelijkse luisteraars op Spotify. Alleen maar "iets met Tiktok" is niet echt een uitleg.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.899
6.121
Heel wat anders: Sad Night Dynamite (3voor12 heeft het over de festivalact van 2022) en Talk Show zouden beide erg goed geweest zijn op Motel Mozaique. Dus dat belooft wat voor BKS!
Ja, helemaal eens. Voor wie ze nog niet kent, check die band!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken