Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.391
5.086
Lach maar hoor Timmetje... maar Indie en Pop zijn twee zaken die haaks op elkaar staan. Dat shitheads het toch zo noemen is juist een onderdeel van het algeheel probleem. Het bestaat gewoon niet. Het is het zelfde als een eerlijke corrupte politieagent ofzo. Het slaat daadwerkelijk nergens op :). Ook weer een voorbeeld dat verhoudingen totaal zoek zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.065
8.706
Indie-Pop... lol. Graaf je nog maar dieper in, je kan niet zomaar ergens pop achter plaatsen omdat het iets anders klinkt/ Maar inderdaad Lizzo, Sophie, Naaz, Jessie Ware hebben veel meer bestaansrecht op een Pinkpop dan op een BKS.
Sophie op Pinkpop, ik wil nog wel eens zien hoe dat eruit had gezien. Zelfs voor een alternatief BKS publiek was dat een uitdaging.

En namen als Jessie Ware is nu net een van de redenen waarom ik naar BKS ga. Veel meer dan kleurloze toestanden zoals Of Monsters And Men of Angus En Julia.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.261
2.201
Sophie op Pinkpop, ik wil nog wel eens zien hoe dat eruit had gezien. Zelfs voor een alternatief BKS publiek was dat een uitdaging.

En namen als Jessie Ware is nu net een van de redenen waarom ik naar BKS ga. Veel meer dan kleurloze toestanden zoals Of Monsters And Men of Angus En Julia.
Het mooie van BKS is dat een Jessie Ware naast een Amenra of Nick Cave op de affiche staat. Een Lykke Li is ook zo'n act die al in de beginjaren op BKS stond, en die een brug tussen Indie en Pop slaat. En Lizzo stond zelfs bij de BKS-bezoekers in de top 10 van beste optredens van de afgelopen 7 edities.

Ik vind wel dat bij het programmering van (indie-?)popnamen er wel een verhaal achter moet zitten waarom een act op BKS past. Bij Froukje kan ik me zo'n verhaal nog wel voorstellen. Bij een Merol of Sef zie ik echter ook niet waarom zij op dit festival staan. Anders dan dat Friendly Fire hun bookings verzorgt. Programmering had daar wel wat scherper gemogen en deze plekken hadden best naar een kleinere ontdek-act mogen gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Van mij hoeft de pop-kant ook meestal niet. Al kijk ik wel uit naar een Sigrid bijvoorbeeld.
Is het dit jaar iets meer dan andere jaren? Misschien wel, maar ik denk dat er elk jaar wel wat "plattere radio/poppy" acts staan. En plat is niet per sé slecht. De helft van deze artiesten zou ik zelf gaan zien. Maar dat er meer spanning/onverwachtsheid/diepgang zit in een Beach House, Wilco, Radiohead, Tyler The Creator,... dan een van de onderstaande denk ik wel dat we het over eens kunnen zijn?

2019: Blossoms, Liz Phair, Carly Rae Jepsen,...
2018: Tom Grennan, Gang Of Youths,...
2017: Leif Vollebek, The Boxer Rebellion, George Ezra, Kaleo,...
2016: Christine & The Queens, Editors, Bloc Party,...
2015: Of Monsters & Men, Sunset Sons,...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.065
8.706
2019: Blossoms, Liz Phair, Carly Rae Jepsen,...
2018: Tom Grennan, Gang Of Youths,...
2017: Leif Vollebek, The Boxer Rebellion, George Ezra, Kaleo,...
2016: Christine & The Queens, Editors, Bloc Party,...
2015: Of Monsters & Men, Sunset Sons,...
Je vergeet Chvrches nog, goede muziek maar natuurlijk ook mierzoete pop.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
855
561
Maar dat er meer spanning/onverwachtsheid/diepgang zit in een Beach House, Wilco, Radiohead, Tyler The Creator,... dan een van de onderstaande denk ik wel dat we het over eens kunnen zijn?
We hoeven er niet over uit te weiden, maar we gaan het er niet over eens zijn. Beach House en Wilco bijvoorbeeld, één van die twee vind ik prima, de ander geen zak aan, maar spanning/onverwachtsheid/diepgang is met geen van beide mijn associatie. En dat dan tegenover Liz Phair, een van de alternatieve helden van de jaren '90, zetten alsof ze een of andere popbimbo is...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Man, zelfs godbetert Macklemore stond op die editie. Ik zou nu niet kunnen bedenken dat die man er op de eerste editie stond.

En waarom is godbetert Two Door Cinema Club (ook in 2013) dan wel aanvaardbaarder dan Merol? Heb het dan over genre he, niet over exclusiviteit ofzo. Merol is niet bepaald cutting edge nee, maar zelfs haar muziek is een tikkeltje spannender of urgenter dan die hap slik weg niksige dufheid van TDDC.
Die mannen hebben u precies iets aangedaan :ROFLMAO: .
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
785
1.624
(Sub)genres bestaan alleen om gemakkelijk een bepaald geluid van een artiest te omvatten. Het is een hulpmiddel, als je vind dat een genre pretentieus klikt of wat dan ook, dat is oké, maar om te zeggen dat iets niet bestaat vind ik onzin.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.771
2.357
Lach maar hoor Timmetje... maar Indie en Pop zijn twee zaken die haaks op elkaar staan. Dat shitheads het toch zo noemen is juist een onderdeel van het algeheel probleem. Het bestaat gewoon niet. Het is het zelfde als een eerlijke corrupte politieagent ofzo. Het slaat daadwerkelijk nergens op :). Ook weer een voorbeeld dat verhoudingen totaal zoek zijn.

Eerlijk en corrupt staan dan ook direct haaks op elkaar. Indie en pop gaan zowel in de oorspronkelijke definitie van die woorden als in de huidige ietwat losjes gebruikte vorm prima samen.

Een act kan populair of populair toegankelijke muziek maken en tegelijkertijd onafhankelijk van een label opereren of eigenzinnig zin. Een act kan ook op de oorspronkelijke indie rock gebaseerde muziek maken met pop invloeden. Ze kunnen niet volslagen onbekend en razend populair zijn of volledig ontoegankelijk en hartstikke toegankelijk.

Op diezelfde manier kan een agent een populaire joviale vent zijn en een corrupte lul of een integere politieman en een ongelooflijke kwal. Corrupt en eerlijk wordt wat lastiger.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.771
2.357
Hoe dan ook, allemaal prima of er pop of geen pop staat. Het is mij om het even, als er maar genoeg staat dat ik wil zien. SOPHIE wilde ik zien, heb ik zowel op BKS als LL gezien, maar had ik nooit op Pinkpop kunnen zien. Jessie Ware wil ik best gaan zien want die staat ook niet zomaar op Pinkpop. Dat gold ook voor Carly Rae Jepsen. Stukje van gezien, allemaal leuk en aardig maar op veel andere Nederlandse festivals staat ze niet.

Veel overlap met een Pinkpop qua popacts nee dankjewel, maar als er vraag is naar popacts die de meer mainstream festivals niet boeken; wie ben ik dan om daar een probleem mee te hebben?
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.391
5.086
Eerlijk en corrupt staan dan ook direct haaks op elkaar. Indie en pop gaan zowel in de oorspronkelijke definitie van die woorden als in de huidige ietwat losjes gebruikte vorm prima samen.

Een act kan populair of populair toegankelijke muziek maken en tegelijkertijd onafhankelijk van een label opereren of eigenzinnig zin. Een act kan ook op de oorspronkelijke indie rock gebaseerde muziek maken met pop invloeden. Ze kunnen niet volslagen onbekend en razend populair zijn of volledig ontoegankelijk en hartstikke toegankelijk.

Op diezelfde manier kan een agent een populaire joviale vent zijn en een corrupte lul of een integere politieman en een ongelooflijke kwal. Corrupt en eerlijk wordt wat lastiger.
Dat is gewoon niet zo. Indie staat juist voor een afkeer tegen commerciële muziek en heeft nooit de intentie om populair te worden. En wat is pop muziek... tada, dat is alles om dat wel te doen. Daarom zit er een groot verschil in Future Islands of CHVRCHES Er word gewoon ten onrecht het woord pop of volledig ten onrecht indie maar voor of achter geplaatst. De sound, het imago, de cultuur het is gewoon compleet verschillend, en daar draait het gewoon om.

Als we echt zoveel onzin gaan bedenken om de Merol's boven water te houden dan houd het gewoon op. Als we zelf al acts al Future Islands gaan misbruiken dan is het einde gewoon zoek en is BKS doomed.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Ik vind een band als Kaleo of iemand als Macklemore eigenlijk veel minder bij BKS passen dan Merol. De muziek van Merol is misschien niet rete spannend, maar het is wel luchtig en het neemt zichzelf niet te serieus. Ik wil er best wel even gaan kijken als ze niet tijdens Iceage staat ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.391
5.086
"en het neemt zichzelf niet te serieus" ja.. Frans Bauer is echt niet ver weg meer hoor. Dit is mijn laatste post over dit onderwerp. Het schip is al gezonken, jammer maar helaas.,
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.771
2.357
Dat is gewoon niet zo. Indie staat juist voor een afkeer tegen commerciële muziek en heeft nooit de intentie om populair te worden. En wat is pop muziek... tada, dat is alles om dat wel te doen. Daarom zit er een groot verschil in Future Islands of CHVRCHES Er word gewoon ten onrecht het woord pop of volledig ten onrecht indie maar voor of achter geplaatst. De sound, het imago, de cultuur het is gewoon compleet verschillend, en daar draait het gewoon om.

Als we echt zoveel onzin gaan bedenken om de Merol's boven water te houden dan houd het gewoon op. Als we zelf al acts al Future Islands gaan misbruiken dan is het einde gewoon zoek en is BKS doomed.

Nou als je het met zo veel overtuiging zeggen moet het natuurlijk wel zo zijn.

Het was ook geen argument ter verdediging van Merol want daar heb ik geen enkel argument voor in gebracht. Ik heb de naam Future Islands nergens in de mond genomen, dat deed iemand anders, maar als we het daar toch over hebben: ik vind het een ongelooflijke kut band en Chvrches ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken