Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Echt heel veel zin in BKS nu met de laatste aankondigingen, dit waren precies de soort namen die ik nog miste (Carista, Nilufur Yanya, talk show) het enige wat mij betreft anders kon dit jaar is de communicatie maar de Line up is echt heel sterk. Ik snap niet zo goed waarom mensen zo negatief zijn eerlijk gezegd, zeker als je kijkt naar dtrh en LL. De headliners zijn op BKS imo sterker dan dtrh en dtrh heeft misschien een wat sterkere undercard. Het enige wat sterker had gekund was het nachtprogramma maar ook daar staan iedere nacht leuke namen.

Mijn weekend kan in ieder geval niet meer stuk, alleen al om het feit dat we eindelijk weer mogen?

Zit genoeg moois bij deze toevoegingen. Ben vooral erg blij met de toevoeging van Nilüfur Yanya. Maar ben bijvoorbeeld ook benieuwd naar L'Rain, Unschooling of Meskerem Mees.

Het valt mij wel op dat Friendly Fire veel namen uit eigen stal neerzet (Merol, Pip Blom, Wies, Novastar bijvoorbeeld) die niet altijd passen bij dit festival. Novastar is bijvoorbeeld een fijne live-band, maar daar is BKS niet voor bedacht.

De zaterdag was al stacked en die wordt er alleen maar voller van. De vrijdag blijft nu wel echt achter bij de andere twee dagen.

Volgende week vrijdag dus het blokkenschema. Ik vrees voor dat zaterdagschema....

• Leuk
Waarderingen: gretz, yeaghi en noid
Het gaat weer een geweldig weekend worden met ontzettend veel leuke optredens. Vrijdag is idd minste dag maar ook daar staan wel aantal leuke dingen.
Ben erg benieuwd naar het blokkenschema. Vooral om te zien of er op vrijdag en wellicht zondag gaten vallen waar even niets interessants geprogrammeerd staat. Daarnaast ben ik nog steeds benieuwd naar de vervanging van Five omdat dit mijn favoriete podium was. Heb er zin in!

• Leuk
Waarderingen: Processierups
Ik ben best tevreden met.de aanvulling. De zaterdag belooft een topdag te worden. Het verbaast me dat die nog niet is uitverkocht. Maar de vrijdag is een zwakke broeder. Het zou fijn zijn als daar nog aan gedaan werd maar dat zal wel niet meer gebeuren.

Zit genoeg moois bij deze toevoegingen. Ben vooral erg blij met de toevoeging van Nilüfur Yanya. Maar ben bijvoorbeeld ook benieuwd naar L'Rain, Unschooling of Meskerem Mees.

Het valt mij wel op dat Friendly Fire veel namen uit eigen stal neerzet (Merol, Pip Blom, Wies, Novastar bijvoorbeeld) die niet altijd passen bij dit festival. Novastar is bijvoorbeeld een fijne live-band, maar daar is BKS niet voor bedacht.

De zaterdag was al stacked en die wordt er alleen maar voller van. De vrijdag blijft nu wel echt achter bij de andere twee dagen.

Volgende week vrijdag dus het blokkenschema. Ik vrees voor dat zaterdagschema....
Novastar is inderdaad fijne muziek, maar op BKS normaliter niet passend. Pip Blom is dan weer een bandje wat ik júist op BKS vind passen, die hele band ademt BKS.

Echt heel veel zin in BKS nu met de laatste aankondigingen, dit waren precies de soort namen die ik nog miste (Carista, Nilufur Yanya, talk show) het enige wat mij betreft anders kon dit jaar is de communicatie maar de Line up is echt heel sterk. Ik snap niet zo goed waarom mensen zo negatief zijn eerlijk gezegd, zeker als je kijkt naar dtrh en LL. De headliners zijn op BKS imo sterker dan dtrh en dtrh heeft misschien een wat sterkere undercard. Het enige wat sterker had gekund was het nachtprogramma maar ook daar staan iedere nacht leuke namen.

Mijn weekend kan in ieder geval niet meer stuk, alleen al om het feit dat we eindelijk weer mogen?
Als ik naar de andere grote festivals kijk dan springt voor mij BKS er dit jaar ook weer uit. Al heeft DTRH met The Smile en Wilco wel twee must sees te pakken, en zijn een aantal van de hype-acts die je op BKS zou verwachten (Yard Act, Wet Leg) uiteindelijk naar LL gegaan.

Novastar is inderdaad fijne muziek, maar op BKS normaliter niet passend. Pip Blom is dan weer een bandje wat ik júist op BKS vind passen, die hele band ademt BKS.
Eens. Pip Blom noemde ik omdat zij ook uit de FF-stal komt, maar zij past zeker beter dan Novastar; laat staan Merol, op dit festival.

Vrijdag een 3
Zaterdag een 8
Zondag een 6

als maar iets van The Strokes of Nick Cave moet afvallen/annuleren dan blijft er niet heel veel over. Ik mis wel een bepaalde scherpte in het affiche. Het voel veel meer Lowlands aan dan Primavera. Ik zie simpelweg amper acts die ik LL of DTRH niet zie boeken.

en de Merols, Sefs, Froukjes en 4b2m’s van deze wereld kan BkS prima missen.

En die foto van Maurits in de mailing? Dude wtf is dat nou weer. Duidelijk gevalletje Lee Towers syndroom.

Laatst bewerkt:
Kei mooie line-up dit jaar. Met Meskerem Mees, Nilifer yanya, Cero Ismael en L’Rain zijn er weer een paar interessante aanwinsten bij gekomen voor mij. Datwordt volgende week met het blokkenschema schrappen. Vooral de vrijdag en zondag heb ik veel te veelophetprogramma staan. En dan moet ik ook nog ergens wat eten. Alleen op zaterdag heb ik waarschijnlijk tijd zat om een langetafelmaaltijd te nuttigen. (Geintje, ikhou echt van het snacken van de vele foodtrucks die er altijd zijn.)

vrijdag een 8
zaterdag een 7
zondag een 9

Heb alle BKSen meegemaakt en deze komt voor mij denk ik wel in de top drie. 2017 was een topjaar. En 2018 staat op plek 1, daar heb ikde fijnste herinneringen aan. Met name LCD soundsystem heeft een onuitwisbare indruk op mijgemaakt.

zojuist alle affiches nog eens bekeken En dan ben en blijf ik zo blij met dit festival. Ik zoek wel eens naar een vervangend festival maar kan er zo snel niet een bedenken met een dergelijke kleinschaligheid en brede line-up. ken je er een in de ons omringende landen dan mag je me tippen.
nog 48 dagen en volgende week flink puzzele….kan niet wachten.

Verschil is wel dat je die belegen buitenlandse acts op weinig plekken ziet, terwijl die genoemde Nederlandse acts het hele jaar door te zien zijn.
Ja maar denk dat Indiaantje het vooral over de soort muziek heeft?

Nationale acts zijn uiteraard veel minder exclusief.

Toch liever deze dan zo'n kleurloze Kaleo, TDCC, Miles Kane of George Ezra, die er in het verleden stonden.
Nee. Merol is nog 10x kutter. Snap ook niet dat Miles Kane er tussen staat. En inderdaad Froukje is wat beter, maar letterlijk ook te zien geweest op Paaspop.

Nee. Merol is nog 10x kutter. Snap ook niet dat Miles Kane er tussen staat. En inderdaad Froukje is wat beter, maar letterlijk ook te zien geweest op Paaspop.
De gimmick is er wel af bij Merol, ze probeert zich te profileren als een serieuzere artiest. En wat is er dan gemakkelijker voor Friendly Fire (bij wie ze in de stal zit) om haar op het eigen festival te plaatsen. Zoiets zal het zijn….

Maar het past natuurlijk niet.

• Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel
Ach, er zijn Paaspop acts die nog grotere festivals opeens mogen headlinen.
Meer terecht dan Merol op een zogenaamd alternatief festival. Deze shit moet gewoon kappen en is niet goed te praten. Er mag wel harder ingevlogen worden op dit soort shit acts.

Users who are viewing this thread