Nou dit jaar dan (hopelijk) eindelijk mijn eerste BKS. Ik wil al jaren een keer gaan, maar door verschillende redenen nooit een kaartje gekocht.
Ik moet nog het een en ander luisteren, maar tot nu toe ben ik redelijk tevreden met de line up. Ik heb voornamelijk een ticket gekocht voor twee van mijn favo artiesten: King Gizzard en Nick Cave. Ik wil bij beide graag vooraan staan, dus fingers crossed met het blokkenschema aankomende week.
Verder wil ik sowieso zien:
The Strokes, Kikagaku Moyo, Fontaines DC, Amenra, DIIV, Cassendra Jenkins, Yin Yin, Jamie xx, Altin Gun, Tramhaus, Unschooling, Automatic, Black Midi. Voor de rest staan er volgens mij nog gewoon interessante bands die ik ook leuk vind, en qua DJ's en nachtprogramma zit het ook wel goed.
Waar ik wel teleurgesteld in ben is het aantal acts. Volgens Last.fm zijn het er 67, terwijl dit eerst toch wel rond de 100 lag. De verhouding prijs/aantal acts ligt toch wel aardig uit verhouding.
Daarnaast snap ik de zogenaamde nieuwe richting van het festival niet. Waarom richt BKS zich opeens op Merol, Sef en Froukje? (niks op tegen qua act overigens). BKS was juist goed in het boeken van de onbekende bandjes/acts en was daar vergeleken met PP, LL en DTRH sterk en uniek in. Ook de uitspraak dat festivalgangers zich naast muziek ook meer zouden moeten focussen op samenkomen, eten etc viel bij mij een beetje verkeerd.
Er is hier al genoeg over gesproken, maar vind het jammer dat ik een kaartje heb gekocht met het idee van BKS zoals het vorige edities was en waar ik de goede verhalen over heb gehoord. Dat er vervolgens minder acts en podia zijn valt me toch een beetje tegen.
Anways, zin in en hopelijk krijgen we een gunstig blokkenschema