Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
Ik begin het bijna jammer te vinden dat ik The Strokes zo graag wil zien, anders kon ik mijn tickets gewoon weer verkopen ?
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Laat je plezier niet door ons vergallen Cootje. Er zijn echt nog leuke dingen te zien en de lokatie is onverslaanbaar. Voor de meer hardcore BKS-ganger is het echter helaas een redelijk onverteerbare lange tafelmaaltijd geworden.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.455
1.589
Die vrijdag is een verschrikkelijke festivaldag, maar de zondag en in mindere mate de zaterdag zijn echt wel goed. Maar goed, ik kwam dan ook nooit vrijwillig in de Casbah ? Met Primavera een weekend eerder denk ik dat ik het bij de zondag laat, maar had anders de kans om the Strokes te kunnen zien niet laten liggen.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Ik heb er ook enorm veel zin in! Misschien wel een wat minder spannende line-up dan in voorgaande jaren, maar er valt voor mij nog meer dan genoeg te zien om me het hele weekend te kunnen vermaken. Maar we hebben dus wel alleen nog de ONE en de TWO? Dat is voor mij wel een beetje een grote tegenvaller. Hoop dat er wel nog een beetje een goede doorstroming tussen de podia blijft.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
667
595
Nou dit jaar dan (hopelijk) eindelijk mijn eerste BKS. Ik wil al jaren een keer gaan, maar door verschillende redenen nooit een kaartje gekocht.

Ik moet nog het een en ander luisteren, maar tot nu toe ben ik redelijk tevreden met de line up. Ik heb voornamelijk een ticket gekocht voor twee van mijn favo artiesten: King Gizzard en Nick Cave. Ik wil bij beide graag vooraan staan, dus fingers crossed met het blokkenschema aankomende week.
Verder wil ik sowieso zien:

The Strokes, Kikagaku Moyo, Fontaines DC, Amenra, DIIV, Cassendra Jenkins, Yin Yin, Jamie xx, Altin Gun, Tramhaus, Unschooling, Automatic, Black Midi. Voor de rest staan er volgens mij nog gewoon interessante bands die ik ook leuk vind, en qua DJ's en nachtprogramma zit het ook wel goed.

Waar ik wel teleurgesteld in ben is het aantal acts. Volgens Last.fm zijn het er 67, terwijl dit eerst toch wel rond de 100 lag. De verhouding prijs/aantal acts ligt toch wel aardig uit verhouding.
Daarnaast snap ik de zogenaamde nieuwe richting van het festival niet. Waarom richt BKS zich opeens op Merol, Sef en Froukje? (niks op tegen qua act overigens). BKS was juist goed in het boeken van de onbekende bandjes/acts en was daar vergeleken met PP, LL en DTRH sterk en uniek in. Ook de uitspraak dat festivalgangers zich naast muziek ook meer zouden moeten focussen op samenkomen, eten etc viel bij mij een beetje verkeerd.
Er is hier al genoeg over gesproken, maar vind het jammer dat ik een kaartje heb gekocht met het idee van BKS zoals het vorige edities was en waar ik de goede verhalen over heb gehoord. Dat er vervolgens minder acts en podia zijn valt me toch een beetje tegen.
Anways, zin in en hopelijk krijgen we een gunstig blokkenschema :)
 

mellowmaniac

Campingartiest
3 feb 2016
64
9
Ik heb mijn Clashfinder bijgewerkt met de nieuwe bands en vind dat er een paar dingen niet goed passen. Het lijkt erop dat er elke dag 2-3 bands te veel verdeeld zijn over de drie podia plus The Casbah. Ik denk dat pas het officiële schema echt zal uitwijzen hoe het nieuwe concept zich verspreidt.

Ik kijk echt uit naar Tramhaus. Ik heb ze onlangs ontdekt tijdens een preview van bands van Sniester Festival en ik vind ze tot nu toe geweldig.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik zit het programma nu eens te bekijken, ga niet (naast DTRH en LL is BKS iets teveel van het goede) maar vind dat er op iedere dag wel een aardig lijstje te maken valt op basis van mijn smaak:

Vrijdag: Alt J, Jamie XX, Altin Gun, Genesis Owusu, Iceage, John Talabot, Tramhaus.
Zaterdag: Strokes, Beach House, Big Thief, dEUS, Fontaines DC, Metronomy, Pip Blom, Porridge Radio, The Vices
Zondag: King Nick, Sampa The Great, Sky Ferreira, Wolf Alice, Amenra, 2 Many DJ's, Black Midi, Nilufer Yanya, Novastar. En Sacred Sundays (is een maat van me), kan ik warm aanbevelen, volgens mij hele chille ervaring,

De vrijdag vind ik iets dunner, maar minstens 7 acts per dag die me aanspreken, dat vind ik best behoorlijk. En uiteraard ken ik niet eens alles. Ik zou me goed vermaken denk ik.
 

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
746
1.539
De zaterdag is gewoon enorm stacked. Ik wil letterlijk elke band op die dag wel zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Oké Nilufer Yanya en ook Nagaski Swim zijn wel toffe toevoegingen, nu ik er eens naar luister.
Unschooling En Meskerem Mees was ik ook al tevreden mee. En ook Tramhaus kan me bekoren.

Benieuwd naar de timetable/indeling wel... Ook is Casbah nog altijd een extra die onder de artiesten staat op de website. Zou het niet raar zijn dat de Casbah namen dan al in de lineup verwerkt staan?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Vind dat de besparing wel opvallen in het aantal Belgische en Nederlandse acts.

BE: 2manyDJs, dEUS, Novastar, Meskerem Mees, Amenra
NL: Altin Gun, Wies, 4B2M, Merol, Tramhaus, Froukje, The Vices, Pip Blom, Yin Yin, Nagaski Swim,... (ik vergeet er nog wat denk ik)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Vind dat de besparing wel opvallen in het aantal Belgische en Nederlandse acts.

BE: 2manyDJs, dEUS, Novastar, Meskerem Mees, Amenra
NL: Altin Gun, Wies, 4B2M, Merol, Tramhaus, Froukje, The Vices, Pip Blom, Yin Yin, Nagaski Swim,... (ik vergeet er nog wat denk ik)
Vind het op BE vlak ook nogal "veilig" geboekt. Zo'n Novastar of dEUS zijn zeer goede acts, maar ook een beetje usual suspects als het over BE acts op NL festivals gaat. Terwijl ze de voorbije edities met o.a. STUFF., Fornet, Cocaine Piss, Shht en Borokov Borokov bewezen ook scherper te kunnen boeken vlak over de grens heen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.896
8.528
Vind het op BE vlak ook nogal "veilig" geboekt. Zo'n Novastar of dEUS zijn zeer goede acts, maar ook een beetje usual suspects als het over BE acts op NL festivals gaat. Terwijl ze de voorbije edities met o.a. STUFF., Fornet, Cocaine Piss, Shht en Borokov Borokov bewezen ook scherper te kunnen boeken vlak over de grens heen.
Wel stoer dat Amenra er staat. Uiteraard een grote naam, maar wel eens wat anders voor BKS. dEUS was een kwestie van tijd. Ik had dan wel gewacht op een nieuw album (als dat er ooit nog eens van komt).

Eens over die kleintjes hoor.
 
12 nov 2016
655
392
Ik snap dus echt niet zo goed waar iedereen op zeikt. Die zaterdag is echt de beste dag die ze gehad hebben in de breedte. De vrijdag is inderdaad zwakjes en de zondag staat hun droomheadiner. Die Radiohead dag of de Monkeys dag was echt minder dan dit maargoed.

Radiohead dag had Ry X, Kikagaku Moyo, Arab Strap, American Football, Soulwax, Thundercat, Junun, en James Blake. Plus natuurlijk Radiohead met hun vijfsterren optreden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken