Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Maar dat was in 2019 volgens mij niet anders, als je alle DJ's van THREE, FOUR, SEVEN, Casbah, Hangout, Radio Kiosk bij elkaar optelt. Alleen gooit BKS het nu op 1 hoop op een nogal onoverzichtelijke website...
Wellicht heb je gelijk maar volgens mij komt het er vooral op neer dat we Five missen en het daarbij behorende programma en dan lijkt het nu de bedoeling dat we i.p.v. naar Five naar een Area vol DJ’s moeten waar we niet op zitten te wachten voor een hogere ticketprijs.

Wellicht heb je gelijk maar volgens mij komt het er vooral op neer dat we Five missen en het daarbij behorende programma en dan lijkt het nu de bedoeling dat we i.p.v. naar Five naar een Area vol DJ’s moeten waar we niet op zitten te wachten voor een hogere ticketprijs.

Ik heb eigenlijk vooral de indruk dat BKS nu erg de nadruk legt op zaken die er altijd al waren, zoals het bos met die eettentjes, de long tables, de "area's" met dj's en Kartje Kilo bij de ingang. Die waren er in 2019 ook allemaal. In 2018 was er het "?" dat de Hangout bleek te zijn. Om nog maar niet te beginnen over Tokyo Hill en broodje Roadkill.

Ik heb nog wat hoop dat 'the Secret' een voortzetting van het oude FIVE is, maar begin daar bij het uitblijven van nieuwe namens wel voor te vrezen eigenlijk...

Maar goed: Casbah en het filmprogramma moeten nog aangekondigd worden, dus hopelijk zit er ook voor de rest van het programma nog wat in de pijplijn. De clashfinder die eerder was gemaakt laat al zien dat er nu zelfs met drie live-podia nog ruimte in het programma zit.

• Leuk
Waarderingen: gretz en noid
Ik heb eigenlijk vooral de indruk dat BKS nu erg de nadruk legt op zaken die er altijd al waren, zoals het bos met die eettentjes, de long tables, de "area's" met dj's en Kartje Kilo bij de ingang. Die waren er in 2019 ook allemaal. In 2018 was er het "?" dat de Hangout bleek te zijn. Om nog maar niet te beginnen over Tokyo Hill en broodje Roadkill.

Ik heb nog wat hoop dat 'the Secret' een voortzetting van het oude FIVE is, maar begin daar bij het uitblijven van nieuwe namens wel voor te vrezen eigenlijk...

Maar goed: Casbah en het filmprogramma moeten nog aangekondigd worden, dus hopelijk zit er ook voor de rest van het programma nog wat in de pijplijn. De clashfinder die eerder was gemaakt laat al zien dat er nu zelfs met drie live-podia nog ruimte in het programma zit.
Ik hoop met je mee.

• Leuk
Waarderingen: Processierups
En misschien even belangrijk voor sommigen: enig idee of er nog een Belgische datum voor The Strokes gaat komen? Ik zou denken dat die al lang aangekondigd zou zijn om BKS te counteren, maar het kan natuurlijk ook dat Live Nation niet wakker ligt van het percentage Belgen dat naar BKS zou gaan?
Nee, waarschijnlijk niet. Live is Live leek me de enige kans, maar als je ziet wat er van die line-up gekomen is... Of de Lokerse Feesten zou het moeten aandurven om ze een eigen dag te geven. Pukkelpop is geen optie, want dan zitten ze in de Verenigde Staten.

En misschien even belangrijk voor sommigen: enig idee of er nog een Belgische datum voor The Strokes gaat komen? Ik zou denken dat die al lang aangekondigd zou zijn om BKS te counteren, maar het kan natuurlijk ook dat Live Nation niet wakker ligt van het percentage Belgen dat naar BKS zou gaan?
Ze hebben sowieso nog een Belgische show te goed. Maar waar die zal zijn, geen idee.

Er zou een 2e TW Classic en een 2e Werchter Boutique bijkomen...
Grootste geruchten hiervoor zijn Paul McCartney en Kendrick Lamar. Ik zie het nog zo gebeuren dat The Strokes subben voor Paul McCartney.

Kan toch ook gewoon zijn dat dat volledig niet doorgaat? Niet alle tours worden perse ingehaald.
Op basis van de berichten van Jimmy lijkt het mij inderdaad waarschijnlijker dat dat contract is afgekocht. The Strokes zullen qua gage ook geen band zijn waar je zo maar de gok voor durft te wagen dat ze alsnog een show goed weten te verkopen.

Kan toch ook gewoon zijn dat dat volledig niet doorgaat? Niet alle tours worden perse ingehaald.
Jezus wat zou dat schraal zijn. Ze hebben dit jaar 20 jaar geen Belgische show gespeeld. Wanneer gaat daar dan eindelijk verandering in komen...

Ik ben er wel klaar mee. Ik had kritiek op BKS dit en het is het is door fucking St. Paul met een like van de organisatie als “haat”. Als ze niks met deze kritiek willen dan kunnen ze de rambam krijgen ook.

Sinds Westerik zijn bewindvoering is BKS gewoon afgegleden naar een arrogant festival. Wat ontzettend jammer zeg. Volgend jaar wel 2x nadelen of ik blind een kaartje koop voor dit festival.

Ik ben er wel klaar mee. Ik had kritiek op BKS dit en het is het is door fucking St. Paul met een like van de organisatie als “haat”. Als ze niks met deze kritiek willen dan kunnen ze de rambam krijgen ook.

Sinds Westerik zijn bewindvoering is BKS gewoon afgegleden naar een arrogant festival. Wat ontzettend jammer zeg. Volgend jaar wel 2x nadelen of ik blind een kaartje koop voor dit festival.
Ik begrijp wel wat je bedoelt maar ik zou eerst eens afwachten hoe het festival dit jaar uitpakt. Misschien valt het op het terrein wel mee.

Ik begrijp wel wat je bedoelt maar ik zou eerst eens afwachten hoe het festival dit jaar uitpakt. Misschien valt het op het terrein wel mee.
Je snapt het denk ik niet, natuurlijk ga ik het naar mijn zin hebben vanwege een aantal bands. Maar dat wil niet zeggen dat de verhoudingen kloppen. Zet er alleen een biertap neer en vraag €300,-. Dan kan ik me misschien best vermaken met die biertap, maar het heeft geen waarde van €300,-.

Snap je?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Je snapt het denk ik niet, natuurlijk ga ik het naar mijn zin hebben vanwege een aantal bands. Maar dat wil niet zeggen dat de verhoudingen kloppen. Zet er alleen een biertap neer en vraag €300,-. Dan kan ik me misschien best vermaken met die biertap, maar het heeft geen waarde van €300,-.

Snap je?
Tuurlijk snap ik je. Prijs gaat omhoog (voor mij eerlijk gezegd geen groot issue, ik heb het er voor over) maar het concept wordt aangepast. Minder (alternatieve) live acts waardoor de kwaliteit (in jou en mijn ogen) behoorlijk achteruit gaat.

Hetgeen wat voor mij afwachten is, is de hoeveelheid sociale shit die er komt. De table diners waren er al en zullen ook dit jaar niet veel prominenter aanwezig zijn en twee spoelbakken in het bos maken voor mij ook geen verschil. Het enige dat mij stoort is dat de directeur van deze dingen een stijf plassertje krijgt en de uitkleding van het live programma verkoopt als een vooruitgang.

Ongemakkelijke discussie inderdaad, maar het levert je wel een paar boeiende reacties op van St Paul:

" Als ik de edities vergelijk is er aan de kant van de bands niks veranderd en zijn er inderdaad meer dj’s bijgekomen. "
" De helft? Als ieder jaar komen er na de eerste aankondiging nog meer bands bij."

Ik vind het ook niet erg sterk dat de BKS-organisatie zich beperkt tot een 'like' van dat bericht van St. Paul. Je laat de woordvoering niet over aan je huis-dj.

Maar volgens St. Paul is het programma dus zeker niet compleet.

Laatst bewerkt:
Zolang er geen zich is op een derde podium waar bands gaan optreden zal er ook geen programma voor zijn.
The Secret zal dat wellicht worden of een grotere Casbah maar dat is nog in nevelen gehuld.

Grootste probleem is en blijft de dramatische communicatie waardoor we gewoon niet weten welke kant het opgaat.

• Leuk
Waarderingen: gretz en Processierups
Zolang er geen zich is op een derde podium waar bands gaan optreden zal er ook geen programma voor zijn.
The Secret zal dat wellicht worden of een grotere Casbah maar dat is nog in nevelen gehuld.

Grootste probleem is en blijft de dramatische communicatie waardoor we gewoon niet weten welke kant het opgaat.
Dit inderdaad! Die podcast van festileaks helpt hen ook niet echt...

Wat ik nu een beetje opmaak uit de flarden van informatie is dat er in ieder geval3 podia zijn met bands (ONE, TWO en the Secret), zijn THREE, FOUR, Hangout en SEVEN vervangen door die nieuwe area's die gisteren zijn bekend gemaakt, en is er verder nog live muziek te zien op Casbah en wat lokaal spul op dat podium van de Muziekgieterij / Heaven. En is The secret de nieuwe Five, of een nieuw vierde podium.

En aangezien het huidige aantal bands nogal karig is voor 3 podia zal daar dan nog wat bijkomen (de tweede aankondiging die St. Paul noemt).

• Leuk
Waarderingen: gretz en noid

Users who are viewing this thread