Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.466
1.612
Ik ga ook voor het eerst, maar dan wel een dag. Heel wat moois en dan een vermoedelijk magische Beach House en The Strokes. Moet wel een prachtdag worden.

Alleen zoals ik eerder al heb aangehaald, wáárom zo drastisch van je identiteit afstappen en je vaste bezoekers zo tekort doen terwijl het een groot succes is
Volgens mij was @jimmywe een aant pagina's vrij helder dat doorgaan op de weg van 2019 financieel gezien geen haalbare kaart is.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
255
163
Ik snap het ook niet helemaal hoor. Dus eerst halveer je het aantal bands, zodat iedereen meer tijd heeft voor de sociale beleving. Maar daarna voeg je dan wel nog 50 dj's toe?
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.166
5.498
Ik snap het ook niet helemaal hoor. Dus eerst halveer je het aantal bands, zodat iedereen meer tijd heeft voor de sociale beleving. Maar daarna voeg je dan wel nog 50 dj's toe?

Heeft natuurlijk niet de impact van grote internationale dj namen. In totaal is dit ok opvulling maar ook niet meer precies.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Het zal een overlevingsstrategie zijn maar ben daar dan eerlijk in. Daarnaast waren er ook andere keuzes te maken die meer in de lijn van BKS zoals het was zouden liggen. Minder dure headliners b.v. met wel een sterke undercard.
Eens met jouw denkwijze. Maar om eerlijk te zijn moest The Strokes niet komen, zou ik al zeker afgehaakt zijn denk ik. Al komt dit ook omdat ik veel van de boeiende bands al op Primavera ga zien (The Strokes ook wel, maar toch...)

Randanimatie is ook niet gratis hoor. Ik denk dat ze op randanimatie, DJ's, extra area's wel konden besparen.
De meeste mensen hier missen wat diepgang in de line up... Die kan er zeker komen met acts die niet de allerduurste zijn. Wet Leg, Squid, Meskerem Mees, Yard Act, Iguana Death Cult, Paard, Yung, Together Pangea, Follakzoid, Stella Donnelly,

Smijt die er allemaal bij en het word ineens een van de beste BKS line ups voor mij persoonlijk. Zijn overigens allemaal in de buurt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: noid en Sandow

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.347
5.040
Ja dat zal best kloppen maar dan kun je nog steeds andere keuzes maken die beter bij je identiteit passen.
Precies, ik denk oprecht dat we zonder deze drop positiever waren geweest dan met deze shitload aan nietszeggende namen. Dit roept toch "kijk ons eens kut zijn".
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.769
3.713
Volgens mij was @jimmywe een aant pagina's vrij helder dat doorgaan op de weg van 2019 financieel gezien geen haalbare kaart is.
Dit is in mijn ogen wel heel drastisch en vraag me af of je hier mee gaat overleven de komende jaren?

Ik zit niet heel goed in de bedragen voor alles, maar 20/30 minder bands en net een tandje minder (middel)grote namen zou toch beter te pruimen zijn (als ze daarbij communiceren dat het door financiële nood geboren is)
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Als je naar Primavera gaat dan zal BKS je nooit kunnen verrassen. Die hebben alles wat BKS en DTRH samen hebben en meer.

je hebt gelijk met een flink pak alternatieve gitaarbandjes op een leuk podium ziet het programma er een stuk beter uit maar daar is momenteel weinig zicht op.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.769
3.713
Als je naar Primavera gaat dan zal BKS je nooit kunnen verrassen. Die hebben alles wat BKS en DTRH samen hebben en meer.

je hebt gelijk met een flink pak alternatieve gitaarbandjes op een leuk podium ziet het programma er een stuk beter uit maar daar is momenteel weinig zicht op.
Stop maar. Wij hadden kaarten voor weekend 2, maar door werk gaat dat helaas niet lukken ?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.166
5.498
Dit is in mijn ogen wel heel drastisch en vraag me af of je hier mee gaat overleven de komende jaren?

Ik zit niet heel goed in de bedragen voor alles, maar 20/30 minder bands en net een tandje minder (middel)grote namen zou toch beter te pruimen zijn (als ze daarbij communiceren dat het door financiële nood geboren is)
Niet het idee dat het publiek het pikt... natuurlijk wel respect dat ze het hebben gereset en alle tickets terug hadden betaald
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Ik ga weekend 1 Primavera en daarna door naar BKS (al begint er soms wat twijfel te ontstaan).

Die Primavera lineup is gewoon zo stacked voor mij, dat ik ervan uit ga dat ik wat clashes ga hebben. En dan wete ik dat ik bv. King Gizzrad, Black Midi, Faye Webster, Diiv,... de week er op kan zien.

Overigens zijn er ook wel wat dingen die gewoon niet (of toch zeker niet op Weekend 1) van Primavera komen die wel op Best Kept Staan: Big Thief, Sigrid, dEUS, Soulwax zijn de eerste die in mij opkomen
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Goh... Ze hebben gewoon alle ticket terugbetaald omdat ze toen al wisten dat ze tientallen euro's duurder gingen worden... Achteraf gezien een heel vuile move zelfs.
Dat ben ik niet met je eens. Je hebt netjes je geld terug gekregen en daarna heb je zelf de keuze gehad om een nieuw kaartje te kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
493
316
Ik ben nog steeds een beetje enthousiast dat dit m'n eerste BKS gaat worden, maar dat wordt steeds minder met de reacties hier... ?
Het gaat zonder twijfel een super leuk weekend worden, alleen al om het feit dat het na twee jaar eindelijk weer kan. Ik denk dat de meeste mensen op dit forum teleurgesteld zijn dat het festival een andere richting op lijkt te gaan. Maar de bovenkant en middelgrote namen zijn dit jaar juist heel sterk dus ik denk dat het nog steeds een onvergetelijk weekend gaat worden
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Dat denk ik niet hoor. Ik denk dat de verkoop minstens even goed verloopt als de verkoop van de 2020 editie. Dus reken maar uit dat (ik zeg maar iets) 10.000 mensen allemaal 50 euro meer hebben betaald. Veel mensen met een ticketje gaan er gewoon een nieuw gekocht hebben. Tuurlijk is dat hun eigen keuze om dan het geld terug te betalen.

En als je ticket amper duurder word is het een heel mooie geste om terug te betalen en niet met vouchers te werken e.d. maar in dit geval is het echt niet "een mooi gebaar". Een mooi gebaar naar je trouwe bezoekers zou zijn: je kan overdragen OF je kan geld terug krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Dat denk ik niet hoor. Ik denk dat de verkoop minstens even goed verloopt als de verkoop van de 2020 editie. Dus reken maar uit dat (ik zeg maar iets) 10.000 mensen allemaal 50 euro meer hebben betaald. Veel mensen met een ticketje gaan er gewoon een nieuw gekocht hebben. Tuurlijk is dat hun eigen keuze om dan het geld terug te betalen.

En als je ticket amper duurder word is het een heel mooie geste om terug te betalen en niet met vouchers te werken e.d. maar in dit geval is het echt niet "een mooi gebaar". Een mooi gebaar naar je trouwe bezoekers zou zijn: je kan overdragen OF je kan geld terug krijgen.
Als je het zo bekijkt heb je een punt voor de trouwe bezoeker.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.166
5.498
Dat denk ik niet hoor. Ik denk dat de verkoop minstens even goed verloopt als de verkoop van de 2020 editie. Dus reken maar uit dat (ik zeg maar iets) 10.000 mensen allemaal 50 euro meer hebben betaald. Veel mensen met een ticketje gaan er gewoon een nieuw gekocht hebben. Tuurlijk is dat hun eigen keuze om dan het geld terug te betalen.

En als je ticket amper duurder word is het een heel mooie geste om terug te betalen en niet met vouchers te werken e.d. maar in dit geval is het echt niet "een mooi gebaar". Een mooi gebaar naar je trouwe bezoekers zou zijn: je kan overdragen OF je kan geld terug krijgen.
Verkoop loopt minder
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Verkoop loopt minder
Bizar eigenlijk aangezien andere festivals al uitverkocht zijn. Thé Strokes zijn commercieel gezien niet zo interessant denk ik. Nick Cave zal beter verkopen maar die is stuk minder exclusief.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken