Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Om toch nog even aan te haken op alle gezelligheid hierboven. Dit is toch het definitieve mes in de rug van BKS? DTRH heeft de halve line up van BKS overgenomen en in ruil daarvoor een paar DJ's waar ze toch al geen interesse in hebben naar BKS gestuurd. BKS heeft een redelijke groep trouwe bezoekers (waarvan er veel hier rondhangen) die zorgen dat FF een droge boterham kan eten. Met een goede programmering kan er vervolgens voldoende publiek worden getrokken.om er ook beleg op te doen. Met dit programma loopt het trouwe publiek weg en houdt FF hooguit wat beleg over. Daar gaat de stekker dus uit. En dat is prima. BKS in deze opzet voegt niets meer toe aan het toch al te volle festivallandschap. Het is nu de poor man's DTRH geworden (maar met Coachella prijzen). Ik twijfel tussen diepe spijt dat ik weekendkaarten heb gekocht en toch nog die laatste keer BKS bezoeken vanwege Nick Cave.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Bizar eigenlijk aangezien andere festivals al uitverkocht zijn. Thé Strokes zijn commercieel gezien niet zo interessant denk ik. Nick Cave zal beter verkopen maar die is stuk minder exclusief.
Nick Cave verkoopt tegenwoordig moeiteloos Ziggo Dome uit en staat nou ook weer niet op tientallen festivals in de buurt. Lijkt mij commercieel aantrekkelijker dan the War on Drugs en Disclosure. Dat the Strokes in Nederland niet echt een publiekstrekker is ben ik met je eens. Dat zijn zo sowieos alleen in de New York, het VK en festivals met heel veel Britten.

Nou denk wel dat BKS heel wat krediet heeft opgebouwd bij de trouwe bezoeker. Dus ze nu al afschrijven gaat me veel te ver. Zelfs met dit programma wordt het nog steeds een leuk weekend. Volgende jaar zien we pas of deze ontwikkeling zich doorzet.

Nick Cave verkoopt tegenwoordig moeiteloos Ziggo Dome uit en staat nou ook weer niet op tientallen festivals in de buurt. Lijkt mij commercieel aantrekkelijker dan the War on Drugs en Disclosure. Dat the Strokes in Nederland niet echt een publiekstrekker is ben ik met je eens. Dat zijn zo sowieos alleen in de New York, het VK en festivals met heel veel Britten.
Nick Cave is zeker een publiekstrekker maar is ook al veel te zien geweest

Denk jij dat er één groot festival is dat niet werkt met marketingbureaus?
Als je twee bureaus inhuurt en die bedenken vervolgens DTRH voor je dan gaat er in de briefinf iets helemaal fout of heb je sowieso geen idee wat je aan het doen bent. Als ik kijk naar de algemene communicatie en de website is mijn inschatting dat ze geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.

Als ze hierna echt de stekker eruit zouden trekken, komen ze voor mij onbedoeld toch weer wat dichter bij hun essentie uit. The Strokes zien en daarna sterven... mooier kan haast niet ?

• Leuk
Waarderingen: Jelle, selurxela en noid
Nou denk wel dat BKS heel wat krediet heeft opgebouwd bij de trouwe bezoeker. Dus ze nu al afschrijven gaat me veel te ver. Zelfs met dit programma wordt het nog steeds een leuk weekend. Volgende jaar zien we pas of deze ontwikkeling zich doorzet.
De heer W. is dat krediet wel verrassend snel aan het afbreken. Wat op zich een prestatie te noemen is.

Dit jaar een show met moedership de Bad Seeds, volgend jaar mag hij nog eens passeren in zijn Grinderman gedaante. Spreekt hij ook al even door en aan het tempo waarin Nick werkt zou ik daar zelfs niet van schrikken.

Wat een zuurheid mensen.
Het was vooraf al duidelijk dat er bij deze aankondiging geen bands zouden zitten.

In 2019 waren er met FOUR, Kiosk Radio, Hangout eigenlijk ook al areas met een eigen dj-programma. En ook THREE en een deel van het programma van SEVEN hadden een dj-programma. Het zal er allemaal anders uitzien dan in 2019, maar echt nieuw is het ook niet. Alleen waren die area's toen wat minder prominent onderdeel van het programma.

Neem ook aan dat we THREE niet meer terug gaan zien.

Wat ik jammer vind is dat er in de aankondiging verder niet verwezen wordt naar het live-programma. Het was mooi geweest als ze al hadden aangekondigd of er nog toevoegingen te verwachten zijn in het live-programma.

Eens met Rups, het is niet alsof ik nu ineens wel enorm sta te springen om richting BKS te trekken, maar dit is niet heel anders dan ik verwacht had.

Vraag me wel af wat de invulling van Club Smederij gaat worden, je zou toch zeggen dat dat iets zou zijn wat hierbij past.

Jimmy, enig idee hoeveel kaarten ze nu verkocht hebben dan ?

En misschien even belangrijk voor sommigen: enig idee of er nog een Belgische datum voor The Strokes gaat komen? Ik zou denken dat die al lang aangekondigd zou zijn om BKS te counteren, maar het kan natuurlijk ook dat Live Nation niet wakker ligt van het percentage Belgen dat naar BKS zou gaan?

Wat een zuurheid mensen.
Het was vooraf al duidelijk dat er bij deze aankondiging geen bands zouden zitten.

In 2019 waren er met FOUR, Kiosk Radio, Hangout eigenlijk ook al areas met een eigen dj-programma. En ook THREE en een deel van het programma van SEVEN hadden een dj-programma. Het zal er allemaal anders uitzien dan in 2019, maar echt nieuw is het ook niet. Alleen waren die area's toen wat minder prominent onderdeel van het programma.

Neem ook aan dat we THREE niet meer terug gaan zien.

Wat ik jammer vind is dat er in de aankondiging verder niet verwezen wordt naar het live-programma. Het was mooi geweest als ze al hadden aangekondigd of er nog toevoegingen te verwachten zijn in het live-programma.
Er staan straks meer DJ’s dan bands. Club Smederij moet nog aangekondigd worden waar DJ’s staan en in Casbah staan vaak ook meer DJ’s dan bands. Dat vind ik een zorgwekkende ontwikkeling.

Het heeft ook niets met "zuur" zijn te maken, het is gewoon een keiharde noodkreet richting de organisatie dat dit beter moet. Het is ook niet enkel hier op Festileaks afkomstig (wat totaal geen zuur forum is, en al helemaal niet als ik er niet ben ;)).

• Leuk
Waarderingen: Joslittel, gretz en noid
Er staan straks meer DJ’s dan bands. Club Smederij moet nog aangekondigd worden waar DJ’s staan en in Casbah staan vaak ook meer DJ’s dan bands. Dat vind ik een zorgwekkende ontwikkeling.
Maar dat was in 2019 volgens mij niet anders, als je alle DJ's van THREE, FOUR, SEVEN, Casbah, Hangout, Radio Kiosk bij elkaar optelt. Alleen gooit BKS het nu op 1 hoop op een nogal onoverzichtelijke website...

Users who are viewing this thread