Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Zou het niet zo kunnen zijn dat ze het zelf ook nog niet weten en dat ze het af laten hangen van de kaartverkoop. Dit zou wel de warrige communicatie kunnen verklaren.

Zou het niet zo kunnen zijn dat ze het zelf ook nog niet weten en dat ze het af laten hangen van de kaartverkoop. Dit zou wel de warrige communicatie kunnen verklaren.
Dat zou ik raar vinden, want alle bands zullen toch al wel een tijdje geboekt moeten zijn. Maar warrig is het inderdaad.

Ongemakkelijke discussie inderdaad, maar het levert je wel een paar boeiende reacties op van St Paul:

" Als ik de edities vergelijk is er aan de kant van de bands niks veranderd en zijn er inderdaad meer dj’s bijgekomen. "
" De helft? Als ieder jaar komen er na de eerste aankondiging nog meer bands bij."

Ik vind het ook niet erg sterk dat de BKS-organisatie zich beperkt tot een 'like' van dat bericht van St. Paul. Je laat de woordvoering niet over aan je huis-dj.

Maar volgens St. Paul is het programma dus zeker niet compleet.
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat St. Paul meer weet. En waarom zou je deze namen bekend maken voor het volledige hoofdprogramma? Daar geloof ik niet in.

Als hij het niet weet moet hij dat dan ook niet als argument gebruiken en zelf het programma tot nu toe er eens bij pakken.

Beter was geweest als BKS zelf had geantwoord.

• Leuk
Waarderingen: Processierups
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat St. Paul meer weet. En waarom zou je deze namen bekend maken voor het volledige hoofdprogramma? Daar geloof ik niet in.
Hij is wel erg stellig.
En hij zal vanwege zijn eigen podium zeker nauw contact hebben met de boekers. Zeker omdat er altijd wat overlap is in het programma is er altijd wel afstemming over de programma’. Hij heeft zelfs de presentatie van het BKS-programma gedaan. Zou het eigenlijk raar vinden als hij niet zou weten wat er nog komt.

Edit:
St Paul heeft dit ook vandaag nog eens getweet: “De helft is het nu, maar er komen als ieder jaar gewoon nog bands bij Geert. Het zullen er uiteindelijk wat minder zijn dan anders en zoals jij jouw ideale festival beleving omschrijft snap ik dat je dat jammer vindt, maar volgens mij gaat de soep dus niet zo heet gegeten worden!”

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: gretz
Edit:
St Paul heeft dit ook vandaag nog eens getweet: “De helft is het nu, maar er komen als ieder jaar gewoon nog bands bij Geert. Het zullen er uiteindelijk wat minder zijn dan anders en zoals jij jouw ideale festival beleving omschrijft snap ik dat je dat jammer vindt, maar volgens mij gaat de soep dus niet zo heet gegeten worden!”
Een reactie op mijn tweet(s). Ik hoop uiteraard dat Paul het bij het juiste eind gaat krijgen en we als het festival eenmaal bezig is onze klaagzang weer (grotendeels) zijn vergeten. En dat er nog budget is voor wat interessante toevoegingen, en dan geen klein, onbekend Nederlands spul in the Casbah. In principe is bij mij het glas altijd halfvol, blijf ik gewoon optimistisch dat het wederom een topweekend gaat worden. Waarschijnlijk minder het muzikale walhalla dat het 2e weekend van Primavera zou zijn, maar als het weer en alles meezit qua sfeer wel gemoedelijker en sympathieker dan de megastages in Parc del Forum. Want voor mij is beleving ook nog steeds erg belangrijk, een van de redenen waarom ik zoveel van BKS ben gaan houden.

Ik zou het persoonlijk alleen zonde vinden als we op (te)veel tijdstippen nauwelijks keuze hebben tussen de live-acts die we willen gaan zien en dat de organisatie onder het mom van 'we moeten onszelf heruitvinden' liever de portemonnee trekt voor randzaken zoals dure chefkoks die een artistieke maaltijd bereiden voor het long table volk. En het lijkt me ook niet dat BKS op de lange termijn net zo'n imposant nachtprogramma zou moeten hebben als bijvoorbeeld Lowlands. Daar is het festival in essentie helemaal niet voor opgericht. De hoofdmoot van de vaste bezoekers wil zich waarschijnlijk nog steeds overdag zo optimaal mogelijk vermaken en gaat als er nog genoeg energie is ook nog even in de nacht door. Het BKS-publiek is m.u.v. de eerste edities altijd een stuk ouder/serieuzer geweest dan de gemiddelde festivalganger op een Lowlands, DTRH of Pukkelpop.

En als ik niet of nauwelijks overlap tussen de acts wil hebben ga ik wel een dagje naar Rock Herk of TW Classic. Het unieke aan BKS was juist dat je als serieuze muziekliefhebber voortdurend verrast kon worden door nieuwe namen op de kleinere stages, en ook nog prima aan je trekken kwam met de grotere alternatieve acts op de middle en top card. Vaak moest kiezen tussen onmogelijke clashes, maar dat stiekem super vet vond omdat je favoriete festival er in geslaagd was om zoveel relevante en interessante acts te boeken. Met slechts 52 namen is het idee van een ontdekkingsfestival (Best Kept Secret) wel een beetje weg.

Wanneer BKS de komende jaren het hoofd boven water houdt zou ik het liefste zien dat ze fors minder geld uit gaan geven aan de grote headliners, en dan in de plaats meer budget gaan besteden aan alles wat er onder zit. Trek je misschien minder dagjesmensen mee, maar daarmee haakt de bezoeker van het eerste uur vermoedelijk veel minder snel mee af.

Dat was boeiende leesstof. Bks doet een Pukkelpopje naar mijn idee. Van een alternatief festival langzaam aan veranderen in een festival gestoeld om dance en beleving waarmee de bandjes steeds meer randzaak worden. Doodzonde. Een festival waar ik altijd nog eens heen wilde, nu niet echt meer. #freebks!

• Leuk
Waarderingen: gretz
Dit inderdaad! Die podcast van festileaks helpt hen ook niet echt...

Wat ik nu een beetje opmaak uit de flarden van informatie is dat er in ieder geval3 podia zijn met bands (ONE, TWO en the Secret), zijn THREE, FOUR, Hangout en SEVEN vervangen door die nieuwe area's die gisteren zijn bekend gemaakt, en is er verder nog live muziek te zien op Casbah en wat lokaal spul op dat podium van de Muziekgieterij / Heaven. En is The secret de nieuwe Five, of een nieuw vierde podium.

En aangezien het huidige aantal bands nogal karig is voor 3 podia zal daar dan nog wat bijkomen (de tweede aankondiging die St. Paul noemt).
Veel onduidelijkheden. Lokaal spul op Best Kept Secret? Lokale bands zet je op de dorpsbraderie, maar toch niet op BKS? Die samenwerking met Heaven snap ik ook niet zo. Lijkt me me meer wat voor Paaspop of zo. Ouwe lullen rootsmuziek was nou niet bepaald het genre wat afgelopen jaren op het festival te vinden was. Rare samenwerking.

Mij maken ze anders wel blij met een pakketje Iguana Death Cult, Afterpartees, Personal Trainer, Korfbal, KIEFF, Beachdog,...

• Leuk
Waarderingen: gesp
Veel onduidelijkheden. Lokaal spul op Best Kept Secret? Lokale bands zet je op de dorpsbraderie, maar toch niet op BKS? Die samenwerking met Heaven snap ik ook niet zo. Lijkt me me meer wat voor Paaspop of zo. Ouwe lullen rootsmuziek was nou niet bepaald het genre wat afgelopen jaren op het festival te vinden was. Rare samenwerking.
Op de site staat 'local craftmanship', bedoelen ze daarmee niet gewoon craft beer ofzo? En ik heb het idee dat wanneer in het Engels 'local' wordt gezegd dat dat wat breder bedoeld wordt dan waneer wij 'lokaal' zouden zeggen. Sowieso zou het al raar zijn om lokale bands te presenteren op een stage vernoemd naar een podium dat 100km verderop ligt.

Heaven is een ouwelullenblad, net zoals BKS grotendeels een ouwelullenfestival is. Als je de concerttips op de Heaven-website bekijkt zit daar heel wat BKS-materiaal bij.

Het lijkt er op dat de samenwerking met Club Smederij alleen een maandelijkse clubavond met DJ St. Paul betreft.

Het lijkt er op dat de samenwerking met Club Smederij alleen een maandelijkse clubavond met DJ St. Paul betreft.
Klopt.
Ook op de BKS site wordt niet gesproken over een apart podium. En het zou naast die 3 al aangekondigde 'area's' ook echt teveel worden.

Users who are viewing this thread