Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Hoezo? St. Paul gaat een avond plaatjes draaien in Tilburg, en plakt daar het BKS-logo op. Lijkt me niets mis mee....
Met die avond opzichzelf niks. Al hoewel het verdacht riekt naar vriendjes politiek. Ik heb nooit begrepen heb dat die altijd maar ieder jaar op Lowlands en op BKS moet komen opdraven. Die man doet het leuk en aardig, maar heel bijzonder is het toch ook niet? Maar goed dat is een andere discussie.

Maar waarom gooit BKS dit in godsnaam op de "line-up" terwijl het niet eens op het festival terrein te vinden is? Club Smederij was een van de weinige stages van de onzin podia waar ik nog enige hoop bij had. (zo had Club Smederij recentelijk een volledige avond met Skream moeten hebben, maar is afgelast vanwege corona). Maar is het weer dit... hier maak je toch niemand blij mee? Heel leuk voor St. Paul, en misschien goed voor de locale branding. Maar om dit nu op een affiche te gooien... Nee..

• Leuk
Waarderingen: Timmetje, noid en Rikkie
Met die avond opzichzelf niks. Al hoewel het verdacht riekt naar vriendjes politiek. Ik heb nooit begrepen heb dat die altijd maar ieder jaar op Lowlands en op BKS moet komen opdraven. Die man doet het leuk en aardig, maar heel bijzonder is het toch ook niet? Maar goed dat is een andere discussie.

Maar waarom gooit BKS dit in godsnaam op de "line-up" terwijl het niet eens op het festival terrein te vinden is? Club Smederij was een van de weinige stages van de onzin podia waar ik nog enige hoop bij had. (zo had Club Smederij recentelijk een volledige avond met Skream moeten hebben, maar is afgelast vanwege corona). Maar is het weer dit... hier maak je toch niemand blij mee? Heel leuk voor St. Paul, en misschien goed voor de locale branding. Maar om dit nu op een affiche te gooien... Nee..
Als het in juni niet op het festivalterrein staat hoort het niet in deze line up te staan, nee.

The Avalanches waren al geboekt voor 2020. Zijn nu druk bezig om in juni verschillende festivals aan te kondigen, o.a. ook Northside en Sideways; vandaag ook voor Glastonbury. Zo te zien nog een flink gat in het BKS-weekend. Een verdwaalde naam die nog aangekondigd moet worden?

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en Sandow
Hoezo? St. Paul gaat een avond plaatjes draaien in Tilburg, en plakt daar het BKS-logo op. Lijkt me niets mis mee....
The Avalanches waren al geboekt voor 2020. Zijn nu druk bezig om in juni verschillende festivals aan te kondigen, o.a. ook Northside en Sideways; vandaag ook voor Glastonbury. Zo te zien nog een flink gat in het BKS-weekend. Een verdwaalde naam die nog aangekondigd moet worden?
Ik verwacht geen lawine meer aan namen.

The Avalanches op BKS zou leuk zijn, dat is toch echt wel een van de namen die ik mis vanop de affiche van 2020. Al hoop ik er niet te veel op ?

Dat en Jarvis zouden twee mooie toevoegingen zijn.

• Leuk
Waarderingen: gesp
Gek dat die wel beide gewoon op een Glastonbury staan, en eigenlijk wel in de buurt zijn en festivals doen.
Maar Jarvis heeft nog niet veel festivals gepland.

Avalanches:
3 juni Arhus (Northside)
5 juni Ierland (Forbidden Fruit)
8 juni Stockholm (Rosendal, zelfde dag als the Strokes)
....
16-18 juni Helsinki (Sideways)
En daarna Glastonbury en Vida Festival (30 juni)

Weekend van BKS lijkt dus wel goed te passen voor iets in Nederland en in Duitsland (Maifeld Derby of Tempelhof Sounds)

Gokje voor de verdeling op de One en Two:

ONE:
Alt-J - The Strokes - Nick cave
Bridges - Fontaine's DC - King Giz
Sigrid - Big Thief - Sky Ferreira
DIIV - Deus - Wolf Alice
4B2M - YinYin - Holly Humberstone

TWO
Jamie XX - Beach House - Mura Masa
Mavis Staples- Metronomy - Soulwax
Jessie ware - Beach Bunny - Sampa
Genisis Owusu - P. radio - Jehnny Beth
Faye Webster - Faye Webster - Amenra
Iceage - Froukje - Black Midi
Alton Gun - Keiyaa - Cassandra Jenkins

Thoughts?

• Leuk
Waarderingen: elo en yeaghi
Er zijn te veel acts die eigenlijk hoog zouden moeten/kunne staan, dus verwacht wel dat een paar namen lager zullen terechtkomen dan je ze zou inschatten. Een dEUS, Mavis Staples of Diiiv bijvoorbeeld.

Is Fontaines DC tegenwoordig groter dan Metronomy? Wil Metronomy eigenlijk wel op main zien hoor.. die kunnen wel die spot dragen en vind dat nieuwe album erg goed.

Is Fontaines DC tegenwoordig groter dan Metronomy? Wil Metronomy eigenlijk wel op main zien hoor.. die kunnen wel die spot dragen en vind dat nieuwe album erg goed.
Ik verwacht dat metronomy gewoon weer een spot op de one krijgt. De vorige heb ik me iig goed geamuseerd tijdens hun set.

Fontaines is veeel groter dan Metronomy wat mij betreft;) Nee maar Metronomy, Mavis Staples en Mura Masa zijn typische namen voor de One. Hopelijk Big Thief, Fontaines en DIIV gewoon op Two

Iemand die weet wat Soulwax tegenwoordig doet?

Ben nog altijd pissed op mijzelf dat ik “from the DeeWee“ nooit live gezien heb.

Users who are viewing this thread