Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Iemand die nieuwe Where Music Takes Us podcast al helemaal geluisterd? Ben er op een gegeven moment een beetje doorheen gaan skippen op zoek naar iets over Best Kept Secret zelf. Klonk verder allemaal best gezellig en interessant, maar nieuwtjes over BKS waren vrij gering.

Alleen dat Maurits artiesten als Genesis Owusu en Holly Humberstone nog niet live had gezien en dat het wat dat betreft anders was dan in jaren waarin je die al fysiek op ESNS, SXWS of TGE kunt checken. Verder wat gekeuvel over het foodprogramma op een ons-kent-ons manier. Heb ik nog iets gemist?
Paar hele kleine fragmentjes gehoord; gingen alleen over 4B2M; geconstateerd dat ik daar geen 1,5 uur aan ga besteden.
 
Wel bijzonder: op Facebook heeft BKS nog een bericht geplaatst over Euro Pizza Restaurant. Daar kwamen de nodige negatieve reacties op van bezoekers die vinden dat de focus teveel op randprogramma komt te liggen.

Twee van die negatieve reacties zijn geliked door Maurits Westerik!
 
En ook niet zomaar een negatieve post maar een post waarin iemand zegt dat hij spijt heeft dat hij een kaartje heeft gekocht. Bizar.
 
Hopelijk is het een 'eye-opener', dat ie nu inziet dat het een flinke misstap is geweest. En misschien doet ie het wel om een beetje te gallen (maar dan heeft ie wel oogkleppen op).
 
Hopelijk is het een 'eye-opener', dat ie nu inziet dat het een flinke misstap is geweest. En misschien doet ie het wel om een beetje te gallen (maar dan heeft ie wel oogkleppen op).
Het was van de moetes hoor... Er zijn vanuit FKP Skorpio bepaalde richtlijnen opgelegd, en buiten de verliezen van de voorbije jaren (die door Skorpio zijn afgedekt) hebben ze heel veel geld uitgegeven aan 2 headliners. Helaas, en dat heeft iedereen al door gok ik, is de verkoop in orde maar wel onder verwachtingen.
 
Wie betaald bepaald. Hopelijk is deze koerswijziging tijdelijk en inderdaad ingegeven door budget beperkingen waardoor het wellicht in de toekomst weer anders is. Al is het vaak zo dat als het eenmaal veranderd is het niet meer aangepast wordt. Zeker als het succesvol blijkt.
 
Wie betaald bepaald. Hopelijk is deze koerswijziging tijdelijk en inderdaad ingegeven door budget beperkingen waardoor het wellicht in de toekomst weer anders is. Al is het vaak zo dat als het eenmaal veranderd is het niet meer aangepast wordt. Zeker als het succesvol blijkt.
Dat hoop ik ook. Met deze lineup ga ik echt niet klagen over iets en zelfs al blijven ze bij dit concept dan ben ik er waarschijnlijk wel bij. De aansluiting op mijn muzieksmaak + locatie maken het te aantrekkelijk, maar dit concept met als headliners Editors, Jamie xx en Beck (zoals in 2016) zou wel ongelooflijk matig zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi
Dat hoop ik ook. Met deze lineup ga ik echt niet klagen over iets en zelfs al blijven ze bij dit concept dan ben ik er waarschijnlijk wel bij. De aansluiting op mijn muzieksmaak + locatie maken het te aantrekkelijk, maar dit concept met als headliners Editors, Jamie xx en Beck (zoals in 2016) zou wel ongelooflijk matig zijn.
Als ze dan ook de 2016 prijzen hanteren is daar niets mis mee.
 
Het was van de moetes hoor... Er zijn vanuit FKP Skorpio bepaalde richtlijnen opgelegd, en buiten de verliezen van de voorbije jaren (die door Skorpio zijn afgedekt) hebben ze heel veel geld uitgegeven aan 2 headliners. Helaas, en dat heeft iedereen al door gok ik, is de verkoop in orde maar wel onder verwachtingen.
Dus als er in voorgaande jaren verliezen waren en het nu onder verwachtingen verloopt... op welk punt trekt Scorpio er de stekker uit?
 
Geheel tegen mijn principes even op FB gekeken. Die reacties waren niet mals. Dan zijn we hier nog mild.
 
Het was van de moetes hoor... Er zijn vanuit FKP Skorpio bepaalde richtlijnen opgelegd, en buiten de verliezen van de voorbije jaren (die door Skorpio zijn afgedekt) hebben ze heel veel geld uitgegeven aan 2 headliners. Helaas, en dat heeft iedereen al door gok ik, is de verkoop in orde maar wel onder verwachtingen.
Het verbaast me niets dat er de afgelopen jaren verliezen waren. Ze hebben geprobeerd (vanaf pakweg 2017) om door te groeien in bezoekersaantallen door headliners te boeken die normaal gezien op veel grotere festivals spelen maar dat is onvoldoende gelukt. Het bezoekersaantal bleef hangen tussen de 20.000 en 25.000 daar waar bijvoorbeeld DTRH wel door groeide naar ruim 35.000. Blijkbaar zijn een paar grote namen en verder een Primavera profiel niet voldoende in Nederland om door te groeien. Ik begrijp dus hun keuze wel om de focus te verleggen naar minder bands, maar wel met een wat commerciëler profiel met meer pop, ook al past mij dat persoonlijk minder. Het is ergens dan wel wat triest voor het festival dat er mensen, die vooral vanwege dat Primavera profiel kwamen, nu (dreigen) af(te)haken terwijl er te weinig nieuw publiek voor terug komt.
 
Laatst bewerkt:
Het verbaast me niets dat er de afgelopen jaren verliezen waren. Ze hebben hebben geprobeerd (vanaf pakweg 2017) om door te groeien in bezoekersaantallen door headliners te boeken die normaal gezien op veel grotere festivals spelen maar dat is onvoldoende gelukt. Het bezoekersaantal bleef hangen tussen de 20.000 en 25.000 daar waar bijvoorbeeld DTRH wel door groeide naar ruim 35.000. Blijkbaar zijn een paar grote namen en verder een Primavera profiel niet voldoende in Nederland om door te groeien. Ik begrijp dus hun keuze wel om de focus te verleggen naar minder bands maar wel met een wat commerciëler profiel met meer pop, ook al past mij dat persoonlijk minder. Het is ergens dan wel wat triest voor het festival dat er mensen, die vooral vanwege dat Primavera profiel kwamen, nu (dreigen) af(te)haken terwijl er te weinig nieuw publiek voor terug komt.
Ik denk dat ook dit jaar meespeelt dat Primavera 2 weekends doet, en er heel veel mensen naar daar trekken, kan wel is het verschil maken.
 
Ik denk dat ook dit jaar meespeelt dat Primavera 2 weekends doet, en er heel veel mensen naar daar trekken, kan wel is het verschil maken.
Dat vraag ik me altijd af. Hier en op Graz lijkt Primavera een festival waar men massaal heen trekt. Maar zouden er, los van wat diehard muzieklefhebbers nu echt zoveel mensen daar naar afreizen dat een Nederlands festival dat veel bezoekers kost?
 
Dat vraag ik me altijd af. Hier en op Graz lijkt Primavera een festival waar men massaal heen trekt. Maar zouden er, los van wat diehard muzieklefhebbers nu echt zoveel mensen daar naar afreizen dat een Nederlands festival dat veel bezoekers kost?
Ik denk wel een 3000tal, dat is toch een aanzienlijk getal voor een festival als BKS
 
Tsja het blijft lastig, zou erg jammer dat BKS verloren zou gaan aan financiële malaise. Maar ik blijf er bij je mag daar gewoon over communiceren. BKS moet echt geen ervaringsfeestje gaan worden, want dat kunnen veel festivals in NL gewoon veel beter dan de BKS organisatie. Zit ze gewoon bij BKS gewoon niet in het DNA.
 
Misty fields gaat langzaam de plek die bks had over nemen. Als je naar de namen kijkt. Lekkere lijst met onder andere:
protomarty, lime garden, talk show,
tv priest, folly group en nog meer vette namen
 
Ik verwacht eigenlijk dat Loose Ends dit jaar ook nog wel eens zou kunnen terugkomen, en dat Friendly Fire daar veel van die bands wegzet.
 

Users who are viewing this thread