Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Joris De Brul wrote:

noid wrote:
Wat een geweldig programma heeft BKS dit jaar! Elke dag is om naar uit te kijken.


De zondag zal ik alleszins vroeg naar huis kunnen.
Wat een saaie dag… Te veel “poppy” klinkende bands vind ik. Ook opvallend veel vrouwen op zondag.
Amyl & The Sniffers en Hamilton Leithauser zijn zowat het enige wat ik echt wil zien.
Belle & Sebastian, Ghum, Automatic en Weyes Blood ook nog wel ok, maar dat is echt alles.

Hopelijk niet te veel overlappingen doordat alles wat ik wil zien op 2 dagen is gepropt.

Edit: grappig dat er anderen net het omgekeerde denken. Maar daaruit blijkt toch dat men wat teveel voor hetzelfde publiek (qua muzieksmaak) op dezelfde dag heeft gezet lijkt me. Ik heb liever alle genres mooi verspreid over alle dagen op festivals waarvoor ik een combi koop.

Helemaal mee eens! Een eclectisch festival zou dat op alle dagen moeten zijn. Vrijdag biedt dan nog de beste mix. Zaterdag is de gitaardag en op zondag is het wel erg pop georiënteerd. Nog wat stevige rock op de zondag zou ter afwisseling erg welkom zijn. Ik snap dat ze graag veel dagkaarten verkopen maar als weekendganger vind ik het jammer.

Zondag is toch de Massive Attack dag? Dat is met afstand de minst poppy klinkende headliner in ieder geval. ? Kijk waanzinnig hard uit naar die show. Eindelijk Massive Attack op BKS.

Vind zondag met een afstandje de sterkste dag, maar voor mij zijn alle 3 de dagen de moeite.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
352
278
Ik vrees een beetje voor FIVE zoals we hem kenden. Dat naar aanleiding van de berichtgeving rondom SEVEN (groter, nieuwe plek) + ruimte voor Casbah en nog een Casablanca (THREE?) op het strand, al die dingen in het bos en waarschijnlijk wat minder muziekacts dit jaar. En vorig jaar bleek eigenlijk de THREE ook niet meer te zijn wat het was. Het zou mij allerminst verbazen als uiteindelijk ONE, TWO en SEVEN de enige podia zijn waarop constant livemuziek te zien gaat zijn. Ook van FOUR moet ik nog maar zien wat daarvan overblijft, maar daar geef ik precies niets om.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Ik vrees een beetje voor FIVE zoals we hem kenden. Dat naar aanleiding van de berichtgeving rondom SEVEN (groter, nieuwe plek) + ruimte voor Casbah en nog een Casablanca (THREE?) op het strand, al die dingen in het bos en waarschijnlijk wat minder muziekacts dit jaar. En vorig jaar bleek eigenlijk de THREE ook niet meer te zijn wat het was. Het zou mij allerminst verbazen als uiteindelijk ONE, TWO en SEVEN de enige podia zijn waarop constant livemuziek te zien gaat zijn. Ook van FOUR moet ik nog maar zien wat daarvan overblijft, maar daar geef ik precies niets om.

FIVE was afgelopen jaar vaak bomvol; ik zou me niet echt zorgen over dat podium maken. Maurits is wel duidelijk erg bezig met SEVEN en legt daar inderdaad veel nadruk op. Maar door op SEVEN (nog) wat meer nadruk te leggen op de wat experimentelere programmering ontstaat er ruimte om FIVE neer te zetten als podium voor gitaarbandjes.
Ik neem ook aan dat Casablanca gewoon THREE is. FOUR zal wel een eigen aankondiging krijgen.
 

mardybum

Playlistbediener
29 feb 2020
22
13
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier (lees al wel een poosje braaf de berichten mee).
Zomaar een suggestie die ik hier nog niet heb gelezen: ik zit de set van The Strokes te kijken op Reading 2011 en daar spelen ze een toffe Cars-cover (Just What I Needed) samen met Jarvis Cocker. Check hier de video https://www.youtube.com/watch?v=GfBjR8ihAQ8
Aangezien Jarvis Cocker ook naar BKS komt en ook op de zaterdag speelt, zou dat wel een mooie verrassing zijn :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier (lees al wel een poosje braaf de berichten mee).
Zomaar een suggestie die ik hier nog niet heb gelezen: ik zit de set van The Strokes te kijken op Reading 2011 en daar spelen ze een toffe Cars-cover (Just What I Needed) samen met Jarvis Cocker. Check hier de video https://www.youtube.com/watch?v=GfBjR8ihAQ8
Aangezien Jarvis Cocker ook naar BKS komt en ook op de zaterdag speelt, zou dat wel een mooie verrassing zijn ?

Zou fijn zijn. Altijd fan geweest van Cars en dat nummer. ?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
520
Over wie gaat het? Bericht is verwijderd.
Bericht is niet verwijderd (denk ik), maar het account is nu privé. Ging om Park Hye Jin, die (zonder opgaaf van reden) aangaf al haar Europese data te cancelen.
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
158
41
Balen, dit had ik ook graag gezien. Gelukkig lang genoeg op voorhand om een volwaardig alternatief te voorzien, hopelijk in een gelijkaardig genre.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Even over die podia: past een veel grotere SEVEN op de plek waar ie vorg jaar stond ? Volgens mij niet. Dus of dat podium wordt niet veel groter, of het wordt verplaatst...
Verplaatst: is daar iets over gezegd, ik lees hierboven van wel ?
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
In de podcast van Vera Siemons is door Maurits gezegd dat de Seven wordt verplaatst en groter wordt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.057
Jelle wrote:
Over wie gaat het? Bericht is verwijderd.

Bericht is niet verwijderd (denk ik), maar het account is nu privé. Ging om Park Hye Jin, die (zonder opgaaf van reden) aangaf al haar Europese data te cancelen.
Maar zouden werkelijk al haar data zijn gecanceld tot in juni, lijkt me toch vrij onwaarschijnlijk om van zo ver op voorhand gigs te cancelen en sinds het bericht sindsdien verwijderd is...
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Zal met het coronavirus en de verplichte 14 dagen quarantaine voor reizigers uit Zuid-Korea, die in steeds meer landen geldt, te maken hebben. Park Hye Jin komt uit dat land.

Denk dat meer artiesten de afweging gaan maken om niet van / naar getroffen gebieden te reizen, uit angst voor besmetting of onderweg in isolatie te belanden. Het valt te hopen dat de situatie in de regio Tilburg onder controle blijft.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Damn. Thom Yorke als support op de Massive Attack dag op APE. Met een acoustische set.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
In de podcast van Vera Siemons is door Maurits gezegd dat de Seven wordt verplaatst en groter wordt.
Ok, dank je, waar wordt die dan naartoe verplaatst ? Op de canna-stage plek van Woohah ? Of op de hangout/Tokyo Hill plek dan ?
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik ben geen fan van accoustische optredens. Meestal enorm eentonig. En Yorke's solowerk leent zich er ook niet goed voor m.i. Van mij hoeft het niet. Los van dat het sowieso niet gaat gebeuren. Veel te duur voor BKS.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken