Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

gesp

Support act
11 jun 2018
1.203
503
Nostalgie is sowieso een lastig begrip en dus subjectief. The Strokes worden nu als nostalgie gezien maar hebben munwel een 3fm megahit en een nieuw album in aantocht.

3FM is ook nostalgie, hebben de hoogtijdagen ver achter zich.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Nostalgie is sowieso een lastig begrip en ook subjectief. The Strokes worden nu als nostalgie gezien maar hebben nu wel een 3fm megahit en een nieuw album in aantocht.

Inderdaad lastig te kwalificeren. Voor mij gaat het dan om acts die alleen teren op oude roem en al tig jaren geen (relevante) plaat meer hebben uitgebracht en dientengevolge voornamelijk fans van het eerste uur aan zich binden en amper nieuw publiek genereren. Binnen mijn definitie valt alleen Massive Attack als zodanig te kwalificeren (al weet ik niet of zij ook een nieuwe, jongere doelgroep aanspreekt). Maar een ander zal weer een andere definitie hebben. Afgaande op de eerste twee singles en de reacties en belangstelling daarop en daarvoor lijkt het er op dat de The Strokes geen pure nostalgie act is.
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
130
86
DIIV en Fontaines DC staan toch niet op de One mag ik hopen? Als er 2 acts zijn die perfect passen voor de Two zijn deze het wel.

Verwacht voor vrijdag Dope Lemon op One en een kleinere naam om dag mee te beginnen ( Black Lips of Soccer Mommy).

Voor zaterdag Catfish, Jarvis Cocker en RBCF op One

 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.537
2.683
Er zitten weer wat pareltjes tussen de onbekende nieuwe namen.
Net naar de IJslandse JFDR geluisterd. Heel mooi en erg geschikt voor SEVEN!
 

throwaway

Playlistbediener
17 dec 2018
12
0
Zowel Fontaines DC als Rolling Blackouts Coastal Fever staan op TWO. King Princess staat ook op TWO.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Zowel Fontaines DC als Rolling Blackouts Coastal Fever staan op TWO. King Princess staat ook op TWO.

Ah ja, jij was degene die dit al een vroeg stadium postte. Nog bij je bron gecheckt of dit nog klopt?
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
525
495
Ik zie een aantal mensen posten dat DIIV niet op ONE zou kunnen staan. Wellicht is het dan nodig om ieders herinnering even op te frissen: DIIV stond een paar jaar geleden al op de ONE. Ik ben het ermee eens dat de TWO nog beter zou zijn hoor (zoals iemand al zei: dat geldt voor vrijwel iedere act), maar eigenlijk werkte het op de ONE toen verrassend goed.

 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.395
592
Lache trouwens dat DJ Shadow op de zaterdag staat. Goeie gast.

Die zondag is ijzersterk, maar los van die dag heeft DTRH absoluut mijn voorkeur. Dagje BKS en weekendje DTRH dit jaar!

Andersom zou ook lastig gaan door het geweldige beleid van DTRH.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
333
378
Grr, toch even een minpuntje voor BKS. Ze gooien de zondag vol met allemaal bands die ik wil zien. (en toch die mura masa, leuk leuk) Dat gaat dus clashen. Had dan iets meer leuks tegenover the Strokes op zaterdag gezet...?. Die dag is wel fijn aangevuld met s10 en dj shadow, maar blijft (voor mij) te mager.
Het wordt wel een heel mooi jaar en ik verwacht voor de vrijdag nog wel mooie en grote namen erbij. (inderdaad de twee kings) en dan kan zaterdag lekker naar de film, sauna en een bubbelbad nemen met wat slowfood erbij. (Geintje, een film zie ik mezelf wel pakken trouwens even tussendoor). Toch benieuwd waar stage 7 precies komt te staan, zal toch welop de plek van 3 zijn.
Nou nog ff al die nieuwe toevoegingen luisteren.

 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Wat een geweldig programma heeft BKS dit jaar! Elke dag is om naar uit te kijken.

De zondag zal ik alleszins vroeg naar huis kunnen.
Wat een saaie dag... Te veel "poppy" klinkende bands vind ik. Ook opvallend veel vrouwen op zondag.
Amyl & The Sniffers en Hamilton Leithauser zijn zowat het enige wat ik echt wil zien.
Belle & Sebastian, Ghum, Automatic en Weyes Blood ook nog wel ok, maar dat is echt alles.

Hopelijk niet te veel overlappingen doordat alles wat ik wil zien op 2 dagen is gepropt.

Edit: grappig dat er anderen net het omgekeerde denken. Maar daaruit blijkt toch dat men wat teveel voor hetzelfde publiek (qua muzieksmaak) op dezelfde dag heeft gezet lijkt me. Ik heb liever alle genres mooi verspreid over alle dagen op festivals waarvoor ik een combi koop.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik zie een aantal mensen posten dat DIIV niet op ONE zou kunnen staan. Wellicht is het dan nodig om ieders herinnering even op te frissen: DIIV stond een paar jaar geleden al op de ONE. Ik ben het ermee eens dat de TWO nog beter zou zijn hoor (zoals iemand al zei: dat geldt voor vrijwel iedere act), maar eigenlijk werkte het op de ONE toen verrassend goed.

Zou een Alpha- achtige tent op het strand( maar dan een maatje kleiner) geen oplossing bieden voor dat probleem?
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
noid wrote:
Wat een geweldig programma heeft BKS dit jaar! Elke dag is om naar uit te kijken.

De zondag zal ik alleszins vroeg naar huis kunnen.
Wat een saaie dag… Te veel “poppy” klinkende bands vind ik. Ook opvallend veel vrouwen op zondag.
Amyl & The Sniffers en Hamilton Leithauser zijn zowat het enige wat ik echt wil zien.
Belle & Sebastian, Ghum, Automatic en Weyes Blood ook nog wel ok, maar dat is echt alles.

Hopelijk niet te veel overlappingen doordat alles wat ik wil zien op 2 dagen is gepropt.

Edit: grappig dat er anderen net het omgekeerde denken. Maar daaruit blijkt toch dat men wat teveel voor hetzelfde publiek (qua muzieksmaak) op dezelfde dag heeft gezet lijkt me. Ik heb liever alle genres mooi verspreid over alle dagen op festivals waarvoor ik een combi koop.

Helemaal mee eens! Een eclectisch festival zou dat op alle dagen moeten zijn. Vrijdag biedt dan nog de beste mix. Zaterdag is de gitaardag en op zondag is het wel erg pop georiënteerd. Nog wat stevige rock op de zondag zou ter afwisseling erg welkom zijn. Ik snap dat ze graag veel dagkaarten verkopen maar als weekendganger vind ik het jammer.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.912
1.045
Matthijs wrote:
Ik zie een aantal mensen posten dat DIIV niet op ONE zou kunnen staan. Wellicht is het dan nodig om ieders herinnering even op te frissen: DIIV stond een paar jaar geleden al op de ONE. Ik ben het ermee eens dat de TWO nog beter zou zijn hoor (zoals iemand al zei: dat geldt voor vrijwel iedere act), maar eigenlijk werkte het op de ONE toen verrassend goed.

Zou een Alpha- achtige tent op het strand( maar dan een maatje kleiner) geen oplossing bieden voor dat probleem?

Zeker maar dan mis je het fraaie decor aan het meer wat juist zo geweldig is.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.912
1.045
Joris De Brul wrote:

noid wrote:
Wat een geweldig programma heeft BKS dit jaar! Elke dag is om naar uit te kijken.


De zondag zal ik alleszins vroeg naar huis kunnen.
Wat een saaie dag… Te veel “poppy” klinkende bands vind ik. Ook opvallend veel vrouwen op zondag.
Amyl & The Sniffers en Hamilton Leithauser zijn zowat het enige wat ik echt wil zien.
Belle & Sebastian, Ghum, Automatic en Weyes Blood ook nog wel ok, maar dat is echt alles.

Hopelijk niet te veel overlappingen doordat alles wat ik wil zien op 2 dagen is gepropt.

Edit: grappig dat er anderen net het omgekeerde denken. Maar daaruit blijkt toch dat men wat teveel voor hetzelfde publiek (qua muzieksmaak) op dezelfde dag heeft gezet lijkt me. Ik heb liever alle genres mooi verspreid over alle dagen op festivals waarvoor ik een combi koop.

Helemaal mee eens! Een eclectisch festival zou dat op alle dagen moeten zijn. Vrijdag biedt dan nog de beste mix. Zaterdag is de gitaardag en op zondag is het wel erg pop georiënteerd. Nog wat stevige rock op de zondag zou ter afwisseling erg welkom zijn. Ik snap dat ze graag veel dagkaarten verkopen maar als weekendganger vind ik het jammer.

Snap jullie punt maar denk dat dit vrij lastig te realiseren is doordat ze idd dagkaarten verkopen en dus ook kijken naar de dagbezoeker maar ook doordat je vaak niet zo veel te kiezen hebt wanneer een band of artiest kan optreden.

Voor mij persoonlijk is dit niet zo heel belangrijk. Het gaat er mij meer om wat er het hele weekend staat en niet wanneer. Daarnaast is het wel lekker dat de zondag wat relaxter is qua muziek ivm vermoeidheid?
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.537
2.683
noid wrote:
Wat een geweldig programma heeft BKS dit jaar! Elke dag is om naar uit te kijken.

De zondag zal ik alleszins vroeg naar huis kunnen.
Wat een saaie dag… Te veel “poppy” klinkende bands vind ik. Ook opvallend veel vrouwen op zondag.
Amyl & The Sniffers en Hamilton Leithauser zijn zowat het enige wat ik echt wil zien.
Belle & Sebastian, Ghum, Automatic en Weyes Blood ook nog wel ok, maar dat is echt alles.

Hopelijk niet te veel overlappingen doordat alles wat ik wil zien op 2 dagen is gepropt.

Edit: grappig dat er anderen net het omgekeerde denken. Maar daaruit blijkt toch dat men wat teveel voor hetzelfde publiek (qua muzieksmaak) op dezelfde dag heeft gezet lijkt me. Ik heb liever alle genres mooi verspreid over alle dagen op festivals waarvoor ik een combi koop.

Bijzonder inderdaad. Ik vind juist de zondag een afwisselende en erg sterke dag, die bij mij zeker gaat clashen. Ik kom voor die dag nu al op een lijstje met Massive Attack, Belle & Sebastian, Khruangbin, Metronomy, Avalanches, Hamilton Leithauser, Weyes Blood, Automatic, Ghum, Irreversible Entanglement, Angel Bat Dawid en Courtney Marie Andrews. Dat gaat dus niet passen....
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.537
2.683
Matthijs wrote:
Ik zie een aantal mensen posten dat DIIV niet op ONE zou kunnen staan. Wellicht is het dan nodig om ieders herinnering even op te frissen: DIIV stond een paar jaar geleden al op de ONE. Ik ben het ermee eens dat de TWO nog beter zou zijn hoor (zoals iemand al zei: dat geldt voor vrijwel iedere act), maar eigenlijk werkte het op de ONE toen verrassend goed.

Zou een Alpha- achtige tent op het strand( maar dan een maatje kleiner) geen oplossing bieden voor dat probleem?

Nee, dat past niet in die omgeving. Als het een paar graadjes minder heet is dan afgelopen jaar komt het vast goed met die ONE.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Wat een saaie dag… Te veel “poppy” klinkende bands vind ik.
Je doelt op Mura Masa en Maggie Rogers dan, hoop ik? Is dat veel? Lol.

Vind die variatie qua genres op de twee grootste podia wel leuk eerlijk gezegd. Weg met het concept dat buitenpodia enkel toegankelijk mogen zijn voor 'bandjes'. Deden ze vorig jaar ook al overigens maar lijkt dit jaar nog iets meer het geval met dingen als BBNG, DJ Shadow, Mura Masa, Maggie Rogers, Octavian, Khruangbin etc. DTRH doet eigenlijk ook al een beetje.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.203
503
Een podium in de open lucht werkt wel beter bij de grote acts in de avond naar mijn mening. Alleen staan er daar overdag op een kleinschalig festival logischerwijs weinig van, dan is dat podium en het strand opeens wel erg groot en slaan optredens en de beleving toch wat dood. Is waarschijnlijk geen populaire mening, maar van mij mogen er wel minder bands op de ONE worden geplaatst. Dat de programmering er later begint en er enkel publiekslievelingen spelen.

Maar houd er sterk rekening mee dat er met de herindeling van het terrein een klein podium verloren gaat en er overdag ook meer bezoekers naar ONE komen. Erg benieuwd naar de veranderingen in ieder geval, is voor mij ook al van 2017 geleden dat ik op BKS was.

Hopen dat die zondag de zon schijnt, staat dan veel mooi-weer-muziek die het goed doet bij een zonnetje op je bol. Al zouden flink donkere wolken en een fikse regenbui Massive Attack ook niet misstaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken