Dillinger wrote:
Processierups wrote:
En de hele lijst:
DJ Shadow – HUNEE – Khruangbin – mura masa – Octavian – Hamilton Leithauser – KOKOKO! – Angel Bat Dawid – Barney Artist – Bradley Zero – Courtney Marie Andrews – Ela Minus – Eve Owen – Irreversible Entanglements – JFDR – MICH – Otim Alpha – Pip Blom – S10 – The Homesick – Waltzburg – WIES
Waar tot nu toe de nadruk lag op indie-rock en electronica is dit toch wel een divers lijstje. Fijn om Leithauser weer eens te zien en vooral te horen. En Courtney Marie Andrews kende ik nog niet, wat een gemis bleek. Bloedmooie Americana. Verder terechte terugkeer van Pip Blom en vooral The Homesick. Van Wies en Waltzburg vraag ik me wel af of die er gestaan hadden als ze niet bij Friendly Fire gezeten hadden.
Mooie en vooral gedurfd gevarieerde line-up, inderdaad. Nog nooit zo breed geprogrammeerd, lijkt me. Met Courtney Marie Andrews en tevens ook het huidige, veel meer country-getinte Black Lips 2 goede countryoptredens (country op Best Kept Secret: als je dat op voorhand had gezegd…). Kokoko! en Tinariwen worden ook een aparte belevenis dit jaar. Heel veel goede keuzes uit heel veel uiteenlopende genres.