Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.659
De zondag is wel stacked zeg.

Massive Attack, Belle & Sebastian, Khruangbin, The Avalanches, Mura Masa, Metronomy, Maggie Rogers.

Vind dat Fontaines D.C. wel héél groot op de lineup staat.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
En de hele lijst:

DJ Shadow – HUNEE – Khruangbin – mura masa – Octavian – Hamilton Leithauser – KOKOKO! – Angel Bat Dawid – Barney Artist – Bradley Zero – Courtney Marie Andrews – Ela Minus – Eve Owen – Irreversible Entanglements – JFDR – MICH – Otim Alpha – Pip Blom – S10 – The Homesick – Waltzburg – WIES


Waar tot nu toe de nadruk lag op indie-rock en electronica is dit toch wel een divers lijstje. Fijn om Leithauser weer eens te zien en vooral te horen. En Courtney Marie Andrews kende ik nog niet, wat een gemis bleek. Bloedmooie Americana. Verder terechte terugkeer van Pip Blom en vooral The Homesick. Van Wies en Waltzburg vraag ik me wel af of die er gestaan hadden als ze niet bij Friendly Fire gezeten hadden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.659
Grappig dat Courtney Marie Andrews voordien lid was van Jimmy Eat World. Hoor je niet echt terug in haar muziek. (Gelukkig maar. ?)
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.254
2.195
De zondag is wel stacked zeg.

Massive Attack, Belle & Sebastian, Khruangbin, The Avalanches, Mura Masa, Metronomy, Maggie Rogers.

Vind dat Fontaines D.C. wel héél groot op de lineup staat.

Zondag is inderdaad een mooie afwisselende festivaldag. Er gaan die dag onvermijdelijk clashes zijn.
Positie van Fontaines is wel begrijpelijk. Scoren nog steeds "radiohitjes" op Kink en 3FM, terwijl nieuwe album al klaar ligt, met invloeden van Beach Boys.
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Op vrijdag mogen we dus nog 1 grote naam verwachten voor de 2de rij. Dan toch nog patti smith?
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
161
41
Wat een vreemde manier van namen bekend maken. Ligt het aan mij of is er vandaag plots meer bekend dan gisteren met die podcast?

Maar wat een namen weer! Angel Bat Dawid en Irreversible Entanglements zijn toch wel gedurfde boekingen. Voor een Indië/pop/rock-gericht festival is het toch wel een "moeilijke" vorm van jazz. Maar beiden zijn ontzettend goed en worden geprezen. Alles van het International Anthem label is altijd raak.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
De zondag is wel stacked zeg.

Massive Attack, Belle & Sebastian, Khruangbin, The Avalanches, Mura Masa, Metronomy, Maggie Rogers.

Vind dat Fontaines D.C. wel héél groot op de lineup staat.

Die zondag mist, wat mij betreft, nog wel een echte wat grotere rockband, zoals vorig jaar The Raconteurs.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Geen naam die een must see is op voorhand bij deze lijst. Dus wederom at first wat teleurgesteld.

Anderzijds alles een eerste zeer snelle check op Spotify gedaan (meestel maar 1 a 2 halve nummers) en vrij weinig dat ik echt meteen afschrijf... Dus komt weer helemaal goed. Maar voor mij is en blijft de zondag echt nog povertjes.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Waarom doet iedereen zo gek over The Homesick?
Ik hou echt van Iguana Death Cult, Canshaker Pi/Personal Trainer, Mozes And The Firstborn, Lewsberg, The Black Cult, Korfbal een heel die Nederlandse scene maar The Homesick doet me echt niks en dan is het net die band die "snel" op retour komt.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Waarom doet iedereen zo gek over The Homesick?
Ik hou echt van Iguana Death Cult, Canshaker Pi/Personal Trainer, Mozes And The Firstborn, Lewsberg, The Black Cult, Korfbal een heel die Nederlandse scene maar The Homesick doet me echt niks en dan is het net die band die “snel” op retour komt.

Geweldige nieuwe plaat , waarin ze zichzelf ook nog een verder ontwikkelen, die wereldwijd lovende recensies krijgt en als eerste Nederlandse band op het Subpop label. Dan verdien je je plek toch wel hoor.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
neracroft wrote:
Waarom doet iedereen zo gek over The Homesick?
Ik hou echt van Iguana Death Cult, Canshaker Pi/Personal Trainer, Mozes And The Firstborn, Lewsberg, The Black Cult, Korfbal een heel die Nederlandse scene maar The Homesick doet me echt niks en dan is het net die band die “snel” op retour komt.

Geweldige nieuwe plaat , waarin ze zichzelf ook nog een verder ontwikkelen, die wereldwijd lovende recensies krijgt en als eerste Nederlandse band op het Subpop label. Dan verdien je je plek toch wel hoor.

Ik zeg niet dat ze het niet verdienen ofzo hoor. Ik snap gewoond e hype niet heb ze echt al vaak opgelegd omdat mijn smaak echt overeenkomt met hen. Maar de klik gebeurt maar niet...
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:

Processierups wrote:
En de hele lijst:

DJ Shadow – HUNEE – Khruangbin – mura masa – Octavian – Hamilton Leithauser – KOKOKO! – Angel Bat Dawid – Barney Artist – Bradley Zero – Courtney Marie Andrews – Ela Minus – Eve Owen – Irreversible Entanglements – JFDR – MICH – Otim Alpha – Pip Blom – S10 – The Homesick – Waltzburg – WIES


Waar tot nu toe de nadruk lag op indie-rock en electronica is dit toch wel een divers lijstje. Fijn om Leithauser weer eens te zien en vooral te horen. En Courtney Marie Andrews kende ik nog niet, wat een gemis bleek. Bloedmooie Americana. Verder terechte terugkeer van Pip Blom en vooral The Homesick. Van Wies en Waltzburg vraag ik me wel af of die er gestaan hadden als ze niet bij Friendly Fire gezeten hadden.

Mooie en vooral gedurfd gevarieerde line-up, inderdaad. Nog nooit zo breed geprogrammeerd, lijkt me. Met Courtney Marie Andrews en tevens ook het huidige, veel meer country-getinte Black Lips 2 goede countryoptredens (country op Best Kept Secret: als je dat op voorhand had gezegd…). Kokoko! en Tinariwen worden ook een aparte belevenis dit jaar. Heel veel goede keuzes uit heel veel uiteenlopende genres.

Eigenlijk ontbreekt het alleen aan pure pop (op Maggie Rogers na). Bewuste keuze na de tegenvallers van vorig jaar (Christine& The Queens, Carly Rae Jepsen), of toeval?
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Irreversible Entanglements en Angel Bat Dawid zijn toch wel twee bijzondere boekingen. Verder heb ik het idee dat BKS dit jaar ook goed heeft lopen zoeken in de (Afrikaanse) wereldmuziek, wat mij zeker bevalt.

Hamilton Leithauser is er verder nog als absolute must-see bijgekomen. Ook vind ik de boeking van Mura Masa een beetje apart, vind ik helemaal geen BKS-naam, maarja ik ben er eigenlijk alleen maar blij mee als er ook "grote" namen zijn die ik niet hoef te zien:)
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
912
760
Hoopte van deze bunch dat Mura masa, S10 en Barney artist op de zaterdag zouden staan (daar heb ik m'n kaartje voor) en ik heb 2 van de 3 gekregen. Toch een goede score :')
Al met al toch een beetje zonde dat ik geen weekendkaart gehaald heb. Vind deze line up in de breedte een van de beste line ups in jaren (meerdere festivals meegerekend). Maar dat is imo :')
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
912
760
Ook vind ik de boeking van Mura Masa een beetje apart, vind ik helemaal geen BKS-naam

Met dat nieuwe album is het een artiest die denk ik perfect is voor BKS. Veel meer indie rock dan de dance/edm die hij eerst maakte.
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
204
353
Waarom doet iedereen zo gek over The Homesick?
Ik hou echt van Iguana Death Cult, Canshaker Pi/Personal Trainer, Mozes And The Firstborn, Lewsberg, The Black Cult, Korfbal een heel die Nederlandse scene maar The Homesick doet me echt niks en dan is het net die band die “snel” op retour komt.

Wissel de namen om en je hebt exact mijn mening over de Nederlandse garagerock-scene. Ben ook blij met dat laatste album van The Homesick terwijl ik de rest van de bands die je noemt redelijke eenheidsworst vind, maar goed. zoveel meensen zoveel smaken natuurlijk.

Ik verbaas me over WIES, ze hebben leuke liedjes maar live heb ik ze nog nooit echt sterk gezien, dus dat juist zo'n bandje een spot hier krijgt vind ik wonderlijk. Genoeg beginnende bandjes met goede nummers die er live wel altijd staan.

Verder heeft die zondag echt een heerlijke boost gekregen met de namen van vanochtend en gisteren!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Dus verwachten we nog iets op de top van de affiche of hebben we met onderstaande de top al van elke dag?

VRIJDAG
1: The National - BadBadNotGood - Dope Lemon
2: Octavian - Diiv

ZATERDAG
1: The Strokes - Catfish & The Bottlemen - Fontaines DC
2: (DJ Shadow??) Hunee - Jarvis Cocker

ZONDAG
1: Massive Attack - Belle And Sebastian - Khruangbin - Maggie Rogers
2: Mura Masa - Metronomy - The Avalanches

Die zondag lijkt me vrij stacked aan de bovenkant (vond het zelfs moeilijk in te schatten wie waar te plaatsen). Vrijdag en zaterdag kan nog wel iets gebruiken. Los van of ze goed zijn of niet betwijfel ik of Diiv, Fontaines DC, Dope Lemon, Jarvis Cocker, Catfish,... een vol veld op de been kunnen krijgen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.162
Hunee sluit alvast de TWO op zaterdag af, Objekt doet dat op vrijdag dacht ik.

Wat betreft die zondag is het inderdaad nog wat koffiedik kijken maar The Avalanches > Massive Attack zou wel zeer mooi zijn. Dit denk ik zelf;
Khruangbin > Maggie Rogers > The Avalanches > Massive Attack
Metronomy > Mura Masa > Belle & Sebastian
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
602
580
Hoopte van deze bunch dat Mura masa, S10 en Barney artist op de zaterdag zouden staan (daar heb ik m’n kaartje voor) en ik heb 2 van de 3 gekregen. Toch een goede score :’)
Al met al toch een beetje zonde dat ik geen weekendkaart gehaald heb. Vind deze line up in de breedte een van de beste line ups in jaren (meerdere festivals meegerekend). Maar dat is imo :’)

Tja, datzelfde was ik ook al aan het denken... :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken