Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Los Bitchos: Het was meer leuke cafe-achtergrond-muziek.
Ik heb er niet veel van kunnen zien, kunnen horen was ook al best lastig in t overvolle cafe.
Ik ben maar wat gaan drinken met mijn vrouw tijdens het optreden. Dus ik moet je het antwoord schuldig blijven. De ska/reggae-nummers waren wel vermakelijk meen ik.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.689
Nieuw album van the Strokes moet dus op 10 april uitkomen:

https://pitchfork.com/news/the-strokes-announce-new-album-debut-songs-at-bernie-sanders-rally-watch/
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Vida Festival (3 weken na BKS in Barcelona) heeft nog een paar interessante namen gelost (al het meeste ook wel interessant voor DTRH):
Devendra Banhart, Destroyer, Parcels, !!!, Nils Frahm, Angel Olsen, Cate Le Bon, Nick Murphy, Damien Jurado,...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
BKS 2019:
26/11: Bon Iver
30/11: 4 extra namen + start vak
11/12: Kraftwerk
18/01: 53 nieuwe namen
26/02: 40 nieuwe namen (overigens laatste os van wat DJS e.d.)

BKS 2020:
04/12: Massive Attach + The National
10/12: 6 extra namen + start vvvk
22/01: The Strokes
24/01: 50 nieuwe namen

Is best wel gelijkaardig aan vorig jaar… Dus nog een dikke 2 weken tot een laatste groot pakketje van een 40tal namen?

Alvast een wishlist voor die laatste worp dan maar: Dinosaur Jr, Johnny Marr, Jon Hopkins, Yo La Tengo, Devendra Banhart, Wire, The Distillers, Jawbox, Protomartyr, Pup, Lightning Bolt, Tiny Moving Parts, Iguana Death Cult, Faux Ferocious, The Guru Guru, Press Club, Hotel Lux, Paard.

Allemaal in de buurt!
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
BKS 2019:
26/11: Bon Iver
30/11: 4 extra namen + start vak
11/12: Kraftwerk
18/01: 53 nieuwe namen
26/02: 40 nieuwe namen (overigens laatste os van wat DJS e.d.)

BKS 2020:
04/12: Massive Attach + The National
10/12: 6 extra namen + start vvvk
22/01: The Strokes
24/01: 50 nieuwe namen

Is best wel gelijkaardig aan vorig jaar… Dus nog een dikke 2 weken tot een laatste groot pakketje van een 40tal namen?

Alvast een wishlist voor die laatste worp dan maar: Dinosaur Jr, Johnny Marr, Jon Hopkins, Yo La Tengo, Devendra Banhart, Wire, The Distillers, Jawbox, Protomartyr, Pup, Lightning Bolt, Tiny Moving Parts, Iguana Death Cult, Faux Ferocious, The Guru Guru, Press Club, Hotel Lux, Paard.

Allemaal in de buurt!

Mooi rijtje namen hoor! Ik zou vooral erg blij zijn met Jawbox (want nooit gezien in hun glorietijd) en Lightning Bolt.
Ik ben verder benieuwd hoeveel namen er eigenlijk nog bij komen. We gaan een beetje uit van dezelfde aantallen als vorig jaar maar met de veranderingen qua stages zijn er wellicht wel minder podia en dus minder namen. Erg benieuwd en wat mij betreft mag dat interview met Westerbeek dan ook wel geplaatst worden ;-)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Het enige van Stages die ik zie verminderen is de THREE... Die eigenlijk hetzelfde is als de FOUR. Ik zie THREE eigenlijk meer als een hangout spot. De andere stages zie ik niet weggaan, in tegendeel SEVEN ging zelfs vergroten zeiden ze.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Het was natuurlijk wel een succes dat THREE. Het gehele weekend, waren daar veel mensen dus ik ben er nog niet zo zeker van dat die verdwijnt. Dat het de fanatieke muziekliefhebbers die actief zijn op forums weinig zegt is, denk ik, niet maatgevend.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Het was natuurlijk wel een succes dat THREE. Het gehele weekend, waren daar veel mensen dus ik ben er nog niet zo zeker van dat die verdwijnt. Dat het de fanatieke muziekliefhebbers die actief zijn op forums weinig zegt is, denk ik, niet maatgevend.

Oei, dan zal jij er op totaal andere momenten als mij gepasseerd zijn... De momenten dat ik daar passeerde stond de "dansvloer" om het zo te noemen altijd vrij leeg (toch zeker tot de avond was gevallen). De enige personen die daar stonden, waren er meestal omdat er wat eten en drank mogelijkheden er rond stonden leek mij.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Volgens Maurits zeer binnenkort nieuwe namen, hoorde ik net op KINK.

De namen zullen het affiche nog meer kleur geven aldus Maurits.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.689
Volgens Maurits zeer binnenkort nieuwe namen, hoorde ik net op KINK.

De namen zullen het affiche nog meer kleur geven aldus Maurits.

Dank je! Ik ben heel benieuwd. De laatste worp was mooi, maar zelfs voor BKS-begrippen sterk gericht op 'gitaarbandjes'. Benieuwd of ze in de volgende worp inderdaad wat meer variatie hebben zitten. Neracroft had wel een mooi lijstje!

Het was natuurlijk wel een succes dat THREE. Het gehele weekend, waren daar veel mensen dus ik ben er nog niet zo zeker van dat die verdwijnt. Dat het de fanatieke muziekliefhebbers die actief zijn op forums weinig zegt is, denk ik, niet maatgevend.

Niet op dit forum, maar voor veel mensen had THREE inderdaad wel meerwaarde. Ik verwacht dat eerder FOUR een keer gaat sneuvelen, want die formule met St Paul zal toch ook een keer uitgewerkt zijn.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
Dillinger wrote:
Het was natuurlijk wel een succes dat THREE. Het gehele weekend, waren daar veel mensen dus ik ben er nog niet zo zeker van dat die verdwijnt. Dat het de fanatieke muziekliefhebbers die actief zijn op forums weinig zegt is, denk ik, niet maatgevend.

Oei, dan zal jij er op totaal andere momenten als mij gepasseerd zijn… De momenten dat ik daar passeerde stond de “dansvloer” om het zo te noemen altijd vrij leeg (toch zeker tot de avond was gevallen). De enige personen die daar stonden, waren er meestal omdat er wat eten en drank mogelijkheden er rond stonden leek mij.

Wij kwamen dan op dezelfde tijdstippen voorbij. Tot 19.00 stond daar iedere dag echt geen mens. Vond die plek overigens wel rete irritant. Hartstikke mooie plek voor een echt podium en nu stond dat overdag te verstoffen en die monotone dance dreun denderde de hele nacht over het water rechtstreeks met 324 decibel onze tent in.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
BKS 2019:
26/11: Bon Iver
30/11: 4 extra namen + start vak
11/12: Kraftwerk
18/01: 53 nieuwe namen
26/02: 40 nieuwe namen (overigens laatste os van wat DJS e.d.)

BKS 2020:
04/12: Massive Attach + The National
10/12: 6 extra namen + start vvvk
22/01: The Strokes
24/01: 50 nieuwe namen

Is best wel gelijkaardig aan vorig jaar… Dus nog een dikke 2 weken tot een laatste groot pakketje van een 40tal namen?

Alvast een wishlist voor die laatste worp dan maar: Dinosaur Jr, Johnny Marr, Jon Hopkins, Yo La Tengo, Devendra Banhart, Wire, The Distillers, Jawbox, Protomartyr, Pup, Lightning Bolt, Tiny Moving Parts, Iguana Death Cult, Faux Ferocious, The Guru Guru, Press Club, Hotel Lux, Paard.

Allemaal in de buurt!

OK, Als The Homesick ook nog mag komen dan....
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
roluf wrote:
Volgens Maurits zeer binnenkort nieuwe namen, hoorde ik net op KINK.

De namen zullen het affiche nog meer kleur geven aldus Maurits.

Dank je! Ik ben heel benieuwd. De laatste worp was mooi, maar zelfs voor BKS-begrippen sterk gericht op ‘gitaarbandjes’. Benieuwd of ze in de volgende worp inderdaad wat meer variatie hebben zitten. Neracroft had wel een mooi lijstje!


Dillinger wrote:
Het was natuurlijk wel een succes dat THREE. Het gehele weekend, waren daar veel mensen dus ik ben er nog niet zo zeker van dat die verdwijnt. Dat het de fanatieke muziekliefhebbers die actief zijn op forums weinig zegt is, denk ik, niet maatgevend.

Niet op dit forum, maar voor veel mensen had THREE inderdaad wel meerwaarde. Ik verwacht dat eerder FOUR een keer gaat sneuvelen, want die formule met St Paul zal toch ook een keer uitgewerkt zijn.

Dat lijstje van Neracroft bestaat wel voor 95 % uit gitaarbands ;-)
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.689
Processierups wrote:

roluf wrote:
Volgens Maurits zeer binnenkort nieuwe namen, hoorde ik net op KINK.

De namen zullen het affiche nog meer kleur geven aldus Maurits.


Dank je! Ik ben heel benieuwd. De laatste worp was mooi, maar zelfs voor BKS-begrippen sterk gericht op ‘gitaarbandjes’. Benieuwd of ze in de volgende worp inderdaad wat meer variatie hebben zitten. Neracroft had wel een mooi lijstje!


Dillinger wrote:
Het was natuurlijk wel een succes dat THREE. Het gehele weekend, waren daar veel mensen dus ik ben er nog niet zo zeker van dat die verdwijnt. Dat het de fanatieke muziekliefhebbers die actief zijn op forums weinig zegt is, denk ik, niet maatgevend.


Niet op dit forum, maar voor veel mensen had THREE inderdaad wel meerwaarde. Ik verwacht dat eerder FOUR een keer gaat sneuvelen, want die formule met St Paul zal toch ook een keer uitgewerkt zijn.

Dat lijstje van Neracroft bestaat wel voor 95 % uit gitaarbands ?

Ha ha, inderdaad!
Maar een Yo La Tengo, Damien Jurado, Destroyer of Devendra Banhart erbij zorg wel voor meer variatie in het programma.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
neracroft wrote:

Dillinger wrote:
Het was natuurlijk wel een succes dat THREE. Het gehele weekend, waren daar veel mensen dus ik ben er nog niet zo zeker van dat die verdwijnt. Dat het de fanatieke muziekliefhebbers die actief zijn op forums weinig zegt is, denk ik, niet maatgevend.


Oei, dan zal jij er op totaal andere momenten als mij gepasseerd zijn… De momenten dat ik daar passeerde stond de “dansvloer” om het zo te noemen altijd vrij leeg (toch zeker tot de avond was gevallen). De enige personen die daar stonden, waren er meestal omdat er wat eten en drank mogelijkheden er rond stonden leek mij.

Wij kwamen dan op dezelfde tijdstippen voorbij. Tot 19.00 stond daar iedere dag echt geen mens. Vond die plek overigens wel rete irritant. Hartstikke mooie plek voor een echt podium en nu stond dat overdag te verstoffen en die monotone dance dreun denderde de hele nacht over het water rechtstreeks met 324 decibel onze tent in.
Eens, ik vond het ook echt een kut stage. Ze hebben zich altijd neergezet als festival "puur voor de muziek" en zonder "randzaken". Maar met dit soort podia twijfel ik toc herg aan dat tweede statement. Die stage FOUR kon ik nog mee leven, gezien die een beetje verstopt zat. Maar dit op zo'n prominente plek... erg vervelend.

Edit: Excuus, we waren al wat verder in dit topic, ik wilde geen oude koeien uit de sloot halen. Hoop dat ze dat probleem ook snel oplossen hier op Festileaks ;).
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Volgens Maurits zeer binnenkort nieuwe namen, hoorde ik net op KINK.

De namen zullen het affiche nog meer kleur geven aldus Maurits.

Ben benieuwd of 'zeer binnenkort' bij Maurits het zelfde betekent als bij mij: deze week nog.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken