Ik sluit me ook geheel aan bij de analyse waar noid mee startte, ik kwam zelf ook al zo ongeveer tot die conclusie. Met al die festivals moet BKS ook onderscheidend zijn en het lijkt me ook dat het festival daar voor bedoeld was oorspronkelijk. Bij DTRH tref je toch vaak wat meer gevestigde namen, of wat minder alternatief (iets meer mainstream zo je wilt, wat braver of zoiets, moeilijk onder woorden te brengen). Ze zijn ook groter en Mojo/LN heeft een bak geld, dus denk dat ze ook een wat groter affiche kunnen hebben. Wellicht profiteren ze ook wat meer ervan dat ze dicht tegen de maand juli aan zitten.
Veel mensen zie ik nu toch zeggen dat ze het een goede drop namen vinden, zeker na wat geluisterd te hebben. Bij mensen die teleurgesteld zijn vraag ik me echt af wat hun verwachting is bij BKS... Dan lijkt het me inderaad meer verstandig als je naar DTRH of Pinkpop gaat. Oké, die zondag kan je inderdaad persoonlijk tegenvallen. Ik ga in ieder geval kijken bij Chris. Het ging even over wie dan de kaartverkoop moeten stimuleren, maar dan kijk ik toch ook even naar de voorgaande edities. Naast de headliners heb je het dan echt over enkele namen denk ik als Father John Misty, acts zoals Soulwax, wellicht de terugkeer van Millionaire, CHVRCHES?, Tyler. The Creator en Vince Staples wellicht. Misschien een verdwaalde George Ezra fan. Met Mogwai, Slowdive en Deerhunter hadden ze vorig jaar wel een heel mooi rijtje. Dat is dan nu meer Stereolab, Spiritualized (zal toch wel?!), Interpol, Guided By Voices, Stephen Malkmus ofzo. Moeilijk vergelijken. Punt dat ik probeer te maken is dat ik denk dat in de meeste jaren er naast de headliners niet heel veel namen zijn die specifiek kaartverkoop stimuleren (zoals headliners), volgens mij. Het zal altijd in de breedte zitten en mensen die geïnteresseerd zijn in (nieuwe) indie/alternatief. On site is het ook echt al druk zat wat mij betreft.