Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Op zondag staat met Interpol, Kurt Vile, Stephen Malkus, Julia Holter en Kate Tempest al aardig wat toch?!
 
De voorbereidingen kunnen van start 8-) met het maken van een playlist en luisteren naar nieuwe namen. Zoals elk jaar weer een verrassend aantal namen waar ik nog ff niet van gehoord heb. Dat maakt ws dit festival zo veel beter dan de andere. Voor mij dan hey. De headliners? zijn alledrie prima. Gainsbourgh, Primal Scream, John Grant, phosphorescent, big thief, princess nokia, ron gallo, bcuc, fat white family, lizzo, shht en viagra boys gaan bij mij ook lekker.
Ik heb er zin in.
 
James wrote:
Op zondag staat met Interpol, Kurt Vile, Stephen Malkus, Julia Holter en Kate Tempest al aardig wat toch?!

Ok… BKS gaat uit als een nachtkaars voor mij die dag.

Dus op Interpol na is dat allemaal niets voor jou?
 
Dan komen er nog zo’n 18 namen bij (vorig jaar 77; nu 59). Vrijdag is wel zo ongeveer vol (26 in 2018; nu 23), op zaterdag zo’n 8 namen erbij (29 vs 21) en op zondag 7 (22 vs 15).
Werd vorig jaar niet gezegd dat ze op zondag dit jaar ook een volledig nachtprogramma zouden doen? Een aantal van de DJ's op FOUR wordt tijdens het festival zelf pas 'geregeld', dus niet vantevoren bekend.
 
Indiaantje89 wrote:

James wrote:
Op zondag staat met Interpol, Kurt Vile, Stephen Malkus, Julia Holter en Kate Tempest al aardig wat toch?!


Ok… BKS gaat uit als een nachtkaars voor mij die dag.

Dus op Interpol na is dat allemaal niets voor jou?
Jawel hoor.. Big Thief, Interpol, Julia Holter, Kate Tempest, Kurt Vile, Liz Phair, Stephan Malkmus vind ik prima. Maar daar van heb ik het meestal al wel keer gezien. Er mag gewoon nog wel "wat bij" voor mij die dag.
 
noid wrote:

Indiaantje89 wrote:

James wrote:
Op zondag staat met Interpol, Kurt Vile, Stephen Malkus, Julia Holter en Kate Tempest al aardig wat toch?!


Ok… BKS gaat uit als een nachtkaars voor mij die dag.


Dus op Interpol na is dat allemaal niets voor jou?

Jawel hoor.. Big Thief, Interpol, Julia Holter, Kate Tempest, Kurt Vile, Liz Phair, Stephan Malkmus vind ik prima. Maar da van heb ik het meestal al wel keer gezien. Er mag gewoon nog wel “wat bij” voor mij die dag.

A zo. Ben bang dat er op die dag niet veel meer komt helaas.
 
Processierups wrote:
Dan komen er nog zo’n 18 namen bij (vorig jaar 77; nu 59). Vrijdag is wel zo ongeveer vol (26 in 2018; nu 23), op zaterdag zo’n 8 namen erbij (29 vs 21) en op zondag 7 (22 vs 15).

Werd vorig jaar niet gezegd dat ze op zondag dit jaar ook een volledig nachtprogramma zouden doen? Een aantal van de DJ’s op FOUR wordt tijdens het festival zelf pas ‘geregeld’, dus niet vantevoren bekend.

Ik heb voor 2018 de FOUR-namen inderdaad niet meegerekend. Afgelopen jaar was er een aparte bekendmaking van de meeste FOUR-namen; de laatste kwamen inderdaad op het festival zelf.
Dat nachtprogramma op zondag was volgens mij een suggestie op sommige fora toen er sprake van was om BKS tijdens het pinksterweekend te organiseren, omdat veel mensen op pinkstermaandag vrij hebben.
 
Nu de kruitdampen langzaam optrekken kunnen we wel concluderen dat BKS met dit programma afstand neemt van Lowlands en in mindere mate DTRH en eerder een grote broer van LGW is geworden. Dat zal ongetwijfeld ook in de kaartverkoop te zien gaan zijn. Ben benieuwd of dit een bewuste keuze is of door de concurrentie afgedwongen. Wat dat betreft ben ik al benieuwd naar 2020.

Voor mij persoonlijk is dit geen slechte ontwikkeling want als muziekliefhebber wordt het dan interessanter en de grote namen kun je vaak al eerder gezien hebben maar of het goed is voor de levensvatbaarheid van het festival dat betwijfel ik. Zeker omdat ze altijd hebben gezegd een middelgroot festival te willen zijn en ook een flinke ticketprijs hanteren en dat komt met zo’n programma wel onder druk denik ik.
 
Bizar eigenlijk dat Best Kept Secret duurder is dan DTRH, want die hebben echt veel duurdere namen op de line-up, een Thom Yorke + Underworld is denk ik echt veel duurder dan Jepsen + Christine, om maar wat te noemen. Ze hadden op BKS beter die early bird prijs kunnen vasthouden...
 
Ze hebben wel meer artiesten per dag en qua headliners (Kraftwerk en Bon Iver) en aantal subs ook best dure boekingen.
 
Vind dit een heel juiste keuze van BKS en vooral voor de festivalganger een pluspunt. Krijg je met Pinkpop - Best Kept Secret - Down The Rabbit Hole 3 festivals waarbij de focus ergens anders ligt.

Over de lineup zelf: ik vind dit persoonlijk een heel sterk affiche. Beter dan die van vorig jaar nog, wat mij betreft. BKS is niet meer perse het festivals van de Angus & Julie Stones, Franz Ferdinanten en George Ezras.
 
Vind dit een heel juiste keuze van BKS en vooral voor de festivalganger een pluspunt. Krijg je met Pinkpop – Best Kept Secret – Down The Rabbit Hole 3 festivals waarbij de focus ergens anders ligt.

Over de lineup zelf: ik vind dit persoonlijk een heel sterk affiche. Beter dan die van vorig jaar nog, wat mij betreft. BKS is niet meer perse het festivals van de Angus & Julie Stones, Franz Ferdinanten en George Ezras.

De vraag zal zijn of de keuze bewust is en doorgezet gaat worden ook als het aantal bezoekers tegen gaat vallen
 
Nu de kruitdampen langzaam optrekken kunnen we wel concluderen dat BKS met dit programma afstand neemt van Lowlands en in mindere mate DTRH en eerder een grote broer van LGW is geworden. Dat zal ongetwijfeld ook in de kaartverkoop te zien gaan zijn. Ben benieuwd of dit een bewuste keuze is of door de concurrentie afgedwongen. Wat dat betreft ben ik al benieuwd naar 2020.

Voor mij persoonlijk is dit geen slechte ontwikkeling want als muziekliefhebber wordt het dan interessanter en de grote namen kun je vaak al eerder gezien hebben maar of het goed is voor de levensvatbaarheid van het festival dat betwijfel ik. Zeker omdat ze altijd hebben gezegd een middelgroot festival te willen zijn en ook een flinke ticketprijs hanteren en dat komt met zo’n programma wel onder druk denik ik.
Het is dit jaar best een line-up van de extreme als ik het zo bekijk op andere fora/social media.

Of je vind de line-up te gek, of je vind het helemaal kut.

In de breedte is het echt helemaal top, en als vaste bezoeker heb ik mijn kaartje al lang in de pocket. Maar ik kan me best goed indenken dat veel mensen die geen kaartje hebben nog niet echt de namen er uit kunnen pikken om letterlijk een kaart voor te kopen. Ik zie enkel Carly Rae dan toch als een echte mogelijke "kaartverkoper", en ja daar heb ik ook al genoeg mijn twijfels over uit gesproken denk ik ;).

Maar het ene jaar zullen ze misschien meer kunnen doen dan een ander jaar. Al vind ik de prijskaartjes inderdaad wel vrij hoog voor dit affiche als je vergelijkt met de afgelopen 2 edities.
 
Vind dit een heel juiste keuze van BKS en vooral voor de festivalganger een pluspunt. Krijg je met Pinkpop – Best Kept Secret – Down The Rabbit Hole 3 festivals waarbij de focus ergens anders ligt.

Over de lineup zelf: ik vind dit persoonlijk een heel sterk affiche. Beter dan die van vorig jaar nog, wat mij betreft. BKS is niet meer perse het festivals van de Angus & Julie Stones, Franz Ferdinanten en George Ezras.
Angus & Julia Stone blijft een typische BKS naam hoor... geen idee wat daar mis mee is overigens?
 
Herken de analyse van noid. BKS en DTRH lijken dit jaar meer dan ooit hun eigen plek te hebben gevonden. BKS zit nu nog dichterbij Primavera en All Points East en dat is te zien in het programma. Inderdaad: als een grote broer van LGW, of een kleine noordelijke broer van Primavera.
DTRH heeft dit jaar een weekend gevonden met relatief weinig concurrentie van andere festivals, waardoor veel subs van de grote zomerfestivals daar terecht kunnen (als Vampire Weekend en Foals). Dat doen ze goed.

De vraag is wat dit voor de langere termijn gaat betekenen. Met Bon Iver en Kraftwerk heeft BKS twee headliners neer kunnen zetten die niet op Primavera staan. De concurrentie in dit weekend is met alle Britse en Scandinavische festivals wel heel groot. De week later die BKS eigenlijk gepland had lijkt wat gunstiger, ook in de samenwerking met Northside.

En als de Zuid-Europese festivals wat gaan schuiven kan die gunstige positie van DTRH ook lastig worden. Mojo moet nu drie grote festivals van een goed programma voorzien, en met namen als Editors, Mumford en Underworld wordt wel gekozen voor headliners die afgelopen jaren al veel te zien geweest zijn.

Voor nu hebben BKS en DTRH in ieder geval beide een mooi en onderscheidend programma staan. Baal nog wel een beetje van Thom Yorke....
 
... concluderen dat BKS met dit programma afstand neemt van Lowlands en in mindere mate DTRH en eerder een grote broer van LGW is geworden...

Voor mij persoonlijk is dit geen slechte ontwikkeling want als muziekliefhebber wordt het dan interessanter...
Ik vind het erg gaaf dat BKS nu meer lijkt te durven om puur voor de fijnproevers te gaan in plaats van reeds gevestigde namen. Ze volgen meer het Primavera concept, een plek waar de organisatoren zelf ook graag naar toe zouden gaan om nieuwe dingen te ontdekken. Misschien commercieel een risico maar wel gaaf om je juist meer te onderscheiden van andere festivals. Denk ook dat ze hopen te kunnen bouwen op hun eigen naam / loyaliteit na 5 succesvolle edities. Zou het zeker gesteund hebben mocht ik niet al Primavera tickets gekocht hebben. Wel benieuwd idd of het succesvol genoeg zal blijken om deze koers vol te houden.
 
Na 5 edities DTRH heb ik bewust een kaartje voor BKS gekocht. In 5 jaar tijd is DTRH wel echt uitgegroeid tot het broertje van Lowlands. Hartstikke gezellig, maar echt om de muziek draait het niet. Dus mooie keuze van BKS! Oh en jongens, geef Christine een kans, wees geen wegloper! <3
 
Nu de kruitdampen langzaam optrekken kunnen we wel concluderen dat BKS met dit programma afstand neemt van Lowlands en in mindere mate DTRH en eerder een grote broer van LGW is geworden. Dat zal ongetwijfeld ook in de kaartverkoop te zien gaan zijn. Ben benieuwd of dit een bewuste keuze is of door de concurrentie afgedwongen. Wat dat betreft ben ik al benieuwd naar 2020.

Voor mij persoonlijk is dit geen slechte ontwikkeling want als muziekliefhebber wordt het dan interessanter en de grote namen kun je vaak al eerder gezien hebben maar of het goed is voor de levensvatbaarheid van het festival dat betwijfel ik. Zeker omdat ze altijd hebben gezegd een middelgroot festival te willen zijn en ook een flinke ticketprijs hanteren en dat komt met zo’n programma wel onder druk denik ik.

De sfeer en vibe van het festival is dusdanig goed, gecombineerd met t feit dat het om de hoek is, dat ik altijd een kaartje koop, ook ongeacht de prijs. Sommige jaren is het wat minder met de hoofdacts dan andere jaren. Ik heb denk ik wel wat vragen voor de organisatie over bepaalde boekingen en plekken op het roster. Ik denk dat het een goede zakk is om het festival terug te brengen naar wat het ooit was. De drukte die er bij Radiohead was kunnen ze toch echt niet of nauwelijks aan op het terrein en de faciliteiten. Als ze nu dit jaar weer ns de fietsenstalling opengooien bij Speelland. Dit jaar lijkt me een ideaal jaar daarvoor.
 

Users who are viewing this thread