noid wrote:
Nu de kruitdampen langzaam optrekken kunnen we wel concluderen dat BKS met dit programma afstand neemt van Lowlands en in mindere mate DTRH en eerder een grote broer van LGW is geworden. Dat zal ongetwijfeld ook in de kaartverkoop te zien gaan zijn. Ben benieuwd of dit een bewuste keuze is of door de concurrentie afgedwongen. Wat dat betreft ben ik al benieuwd naar 2020.
Voor mij persoonlijk is dit geen slechte ontwikkeling want als muziekliefhebber wordt het dan interessanter en de grote namen kun je vaak al eerder gezien hebben maar of het goed is voor de levensvatbaarheid van het festival dat betwijfel ik. Zeker omdat ze altijd hebben gezegd een middelgroot festival te willen zijn en ook een flinke ticketprijs hanteren en dat komt met zo’n programma wel onder druk denik ik.
De sfeer en vibe van het festival is dusdanig goed, gecombineerd met t feit dat het om de hoek is, dat ik altijd een kaartje koop, ook ongeacht de prijs. Sommige jaren is het wat minder met de hoofdacts dan andere jaren. Ik heb denk ik wel wat vragen voor de organisatie over bepaalde boekingen en plekken op het roster. Ik denk dat het een goede zakk is om het festival terug te brengen naar wat het ooit was. De drukte die er bij Radiohead was kunnen ze toch echt niet of nauwelijks aan op het terrein en de faciliteiten. Als ze nu dit jaar weer ns de fietsenstalling opengooien bij Speelland. Dit jaar lijkt me een ideaal jaar daarvoor.