Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Spiritualized lijkt me in elk geval een naam waar BKS achteraan gaat, aangezien ze toch altijd wel graag een shoegaze-band erbij hebben. Danny Brown verwacht ik ook wel: ook hiphop is elk jaar wel aanwezig op BKS, in elk geval een of twee grotere namen in het genre dan. Tel daarbij op dat ze de hiphop-nacht nieuw leven in willen blazen...

Moet alleen zeggen dat het wat betreft mogelijke headliners nog erg tegen valt vooralsnog. The National heeft er recentelijk nog gestaan en Chemical Brothers vind ik absoluut geen BKS-headliner, dat zullen ze ook alleen doen bij een gebrek aan namen vermoed ik. The Cure zou een mooie zijn en lijkt inderdaad niet naar Pinkpop te gaan, maar ik vraag me af of dat direct betekent dat BKS wel The Cure grijpt. Kraftwerk zou zonder meer ook een erg mooie zijn, maar uit die tourschema's valt eigenlijk niets te halen. Die doen vaak zomaar een aantal losse optredens, zonder dat daar meteen een uitgebreide tour aan verbonden zit. De kansen op Tool, Muse en Mumford & Sons waren natuurlijk al niet erg hoog, maar die zijn inmiddels ook definitief afgevallen. Tot slot lijkt Bon Iver ook een goeie kans te maken sinds de aankondiging van NOS Alive.

Met de informatie van nu lijken Bon Iver en The Cure in elk geval de grootste kanshebbers op een headlinerspot. Moet dan wel eerlijk bekennen dat dat voor mij persoonlijk twee niet erg interessante afsluiters zouden zijn. Maar goed, we gaan het zien.

E: Overigens zijn Foals en Beach House tegenwoordig ook best kanshebbers voor een headlinespot. Die zijn allebei behoorlijk gegroeid sinds het laatste album heb ik het idee.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Spiritualized lijkt me in elk geval een naam waar BKS achteraan gaat, aangezien ze toch altijd wel graag een shoegaze-band erbij hebben. Danny Brown verwacht ik ook wel: ook hiphop is elk jaar wel aanwezig op BKS, in elk geval een of twee grotere namen in het genre dan. Tel daarbij op dat ze de hiphop-nacht nieuw leven in willen blazen…

Moet alleen zeggen dat het wat betreft mogelijke headliners nog erg tegen valt vooralsnog. The National heeft er recentelijk nog gestaan en Chemical Brothers vind ik absoluut geen BKS-headliner, dat zullen ze ook alleen doen bij een gebrek aan namen vermoed ik. The Cure zou een mooie zijn en lijkt inderdaad niet naar Pinkpop te gaan, maar ik vraag me af of dat direct betekent dat BKS wel The Cure grijpt. Kraftwerk zou zonder meer ook een erg mooie zijn, maar uit die tourschema’s valt eigenlijk niets te halen. Die doen vaak zomaar een aantal losse optredens, zonder dat daar meteen een uitgebreide tour aan verbonden zit. De kansen op Tool, Muse en Mumford & Sons waren natuurlijk al niet erg hoog, maar die zijn inmiddels ook definitief afgevallen. Tot slot lijkt Bon Iver ook een goeie kans te maken sinds de aankondiging van NOS Alive.

Met de informatie van nu lijken Bon Iver en The Cure in elk geval de grootste kanshebbers op een headlinerspot. Moet dan wel eerlijk bekennen dat dat voor mij persoonlijk twee niet erg interessante afsluiters zouden zijn. Maar goed, we gaan het zien.

E: Overigens zijn Foals en Beach House tegenwoordig ook best kanshebbers voor een headlinespot. Die zijn allebei behoorlijk gegroeid sinds het laatste album heb ik het idee.

Beach House zie ik toch nét nog niet headlinen.
Overigens is het nog maar begin november, wie weet welke mooie namen er nog gaan touren waar wij niets van weten. Een Arctic Monkeys maakte hun tour pas in januari bekend... Oké dat werd overal wel verwacht, maar voor hetzelfde geld zit er nog wat moois dat gewoon nog niet bekend gemaakt is. The Strokes, Björk, The Black Keys, Sigur Ros, Vampire Weekend, Tame Impala, een of andere onverwachtse rëunie,....
 

pjotrke28

Nieuw lid
6 nov 2018
2
0
Theorie: BKS was oorspronkelijk hetzelfde weekend als Pinkpop. Pinkpop kon The Cure niet krijgen ivm concert in Dublin op 8 juni. Dus BKS kon The Cure wel boeken een week eerder? Dus The Cure naar BKS?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Klinkt als een aanemelijke theorie. Komende tijd zal blijken of zo geweest kan zijn.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.231
744
Kesselman wrote:
BKS: Bon Iver, The cure, Florence and the Machine

Wat is je bron?
Florence atM staat op 25 maart nog in Ahoy; BKS is wel erg kort daarna.

is gewoon wat ik zelf verwacht.
1 oude act, 1 nieuwe, 1 vrouwelijke

Florence in ahoy, das in maart, das nog lang voor het festivalseizoen

lijkt mij plausibel
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
BKS: Bon Iver, The cure, Florence and the Machine
Aannemelijk lijstje, al zou ik dan zelf liever een Foals zien ipv FATM. Spiritualized zou ik graag zien doorkomen, Danny Brown idem. Gaat denk ik ook wel gebeuren die twee namen ;)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Kesselman wrote:
BKS: Bon Iver, The cure, Florence and the Machine

Aannemelijk lijstje, al zou ik dan zelf liever een Foals zien ipv FATM. Spiritualized zou ik graag zien doorkomen, Danny Brown idem. Gaat denk ik ook wel gebeuren die twee namen
1f609.svg

Dat denk ik ook wel. Die twee komen wel.

Florence and the Machine daarentegen, die passen toch niet echt op BKS heb ik het idee?
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik vind het inderdaad ook meer een act voor op DTRH/Lowlands. Daarnaast zou ik er ook niet geweldig blij van worden, maar dat is natuurlijk subjectief.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Processierups wrote:

Kesselman wrote:
BKS: Bon Iver, The cure, Florence and the Machine


Wat is je bron?
Florence atM staat op 25 maart nog in Ahoy; BKS is wel erg kort daarna.

is gewoon wat ik zelf verwacht.
1 oude act, 1 nieuwe, 1 vrouwelijke

Florence in ahoy, das in maart, das nog lang voor het festivalseizoen

lijkt mij plausibel

Lijkt met de recente aankondigingen inderdaad een plausibel lijstje. Ik twijfel dus zelf aan FATM, omdat dan zowel het laatste reguliere concert als het ± eerste festvaloptreden allebei in Nederland zouden zijn. Ik denk zelf inderdaad ook dat dit eerder een act voor DTRH of LL gaat zijn, en dat een Vampire Weekend er nog op BKS bij komt.

Ben het helemaal eens met Black Lies dat het wel een mooie zet zou zijn als BKS Beach House zou laten headlinen,
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Florence & The Machine hoeft van mij ook niet, maar ik heb nog nooit alle headliners op BKS willen zien. Dus doe maar, ga ik lekker naar de Casbah of de FIVE!

Begin stilaan echt wel benieuwd te worden naar een eerste lading!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Julia Jacklin kondigde zonet haar tweede plaat aan, opschrijven maar toch?
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Florence lijkt me de perfecte DTRH headliner. Hoewel het ook wel een BKS zet zou zijn om zo'n female fronted headliner te boeken.
Wat betreft Beach House, doe die maar in TWO op de CHVRCHES spot. In het pikkedonker zodat die lichtshow van ze goed tot z'n recht komt. Is misschien niet de feestelijke dagafsluiter, maar lijkt me prachtig na een Bon Iver. Lekker avondje wegdromen.
Death Grips zou ik ook een mooie voor die spot in de TWO vinden. Nog ff de avond afsluiten door de tent af te breken.
Ben ergens wel bang dat BKS weer voor Blossoms of Circa Waves (huisband) gaat. Lijken beiden volgend jaar weer te touren. Vorig jaar waren er al veel minder van die niets-aan-de-hand acts (Gang of Youths is de enige die zo snel in me opkomt) en dat moeten ze gewoon zo houden.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Florence lijkt me de perfecte DTRH headliner. Hoewel het ook wel een BKS zet zou zijn om zo’n female fronted headliner te boeken.
Wat betreft Beach House, doe die maar in TWO op de CHVRCHES spot. In het pikkedonker zodat die lichtshow van ze goed tot z’n recht komt. Is misschien niet de feestelijke dagafsluiter, maar lijkt me prachtig na een Bon Iver. Lekker avondje wegdromen.
Death Grips zou ik ook een mooie voor die spot in de TWO vinden. Nog ff de avond afsluiten door de tent af te breken.
Ben ergens wel bang dat BKS weer voor Blossoms of Circa Waves (huisband) gaat. Lijken beiden volgend jaar weer te touren. Vorig jaar waren er al veel minder van die niets-aan-de-hand acts (Gang of Youths is de enige die zo snel in me opkomt) en dat moeten ze gewoon zo houden.

Death Grips... Alsjeblieft niet..
Boek dan maar gewoon BROCKHAMPTON voor een goede portie hiphop geweld.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken