Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Benjamin wrote:

James wrote:

maximsnoep wrote:
Wat vinden jullie van SOFI TUKKER? Mag van mij wel komen! Zijn aangekondigd voor EXIT 2019.

Zoals Martijn ook al zegt, absoluut geen Best Kept Secret naam, zullen wel op Pinkpop staan.

Ik snap sowieso die hele Sofi Tukker Hype niet, vond het echt geen bal aan op LL. Beetje omhoog geschreven band.

Helemaal mee eens!
Met de feestdagen in het vooruitzicht mag BKS nu wel ns een naam droppen #ongeduldig

Heb het gevoel dat 2019 een beter festivaljaar gaat worden dan 2018 als ik zo om me heen kijk

Met 2018 was toch ook niet veel mis? (Kijkend naar line-ups van Best Kept Secret, Primavera, Mad Cool & Werchter bv.)

MixTape wrote:
Wat Nederlandse acts betreft, ik vind Feng Suave en Pip Blom wel passen op Bks, plus Jade Bird uit de UK.

Ik zie Feng Suave er wel staan, maar misschien niet Pip Blom voor een tweede jaar op rij. Jade Bird zit bij Mojo voor boekingen volgens mij (Lowlands dit jaar iig) dus ik verwacht haar op Down the Rabbit Hole.

Pip Blom heeft er inderdaad vorig jaar al gestaan. Dat gaan ze niet nog een keer doen. Feng Suave heb ik laatst een keer live gezien. Vind het nog niet echt BKS niveau.

Van de APE leak zijn voor mij Mac DeMarco, Julien Baker en Snail Mail wel interessant voor BKS. Zou ze alledrie graag zien komen wat betreft artiesten in hun genre.

Jack wrote:

MixTape wrote:
Wat Nederlandse acts betreft, ik vind Feng Suave en Pip Blom wel passen op Bks, plus Jade Bird uit de UK.

Ik zie Feng Suave er wel staan, maar misschien niet Pip Blom voor een tweede jaar op rij. Jade Bird zit bij Mojo voor boekingen volgens mij (Lowlands dit jaar iig) dus ik verwacht haar op Down the Rabbit Hole.

Pip Blom heeft er inderdaad vorig jaar al gestaan. Dat gaan ze niet nog een keer doen. Feng Suave heb ik laatst een keer live gezien. Vind het nog niet echt BKS niveau.
Pip komt begin volgend jaar wel met haar eerste ‘echte’ album, dus ik zie haar eigenlijk wel terugkomen.

Julien Baker stond er al eens in 2016 of 17, maar idd mag best terugkomen.

Men I Trust een optie?

Volgens een lid van Efestivals, zou Latitude het UK festival zijn dat The Strokes heeft geboekt (in plaats van APE). Is uiteraard geen garantie dat dit echt zo is, maar als Latitude ze echt heeft zijn The Strokes zga afgeschreven voor BKS en ineens kanshebber voor Mad Cool, RW en DTRH.

Dat zou mijn portemonnee niet prettig vinden. Dan moet ik ook nog naar DTRH.. Jammer dat ze daar geen dagkaarten hebben.

Ik vraag me af of de verhalen over the Strokes op meer gebaseerd zijn dan alleen horen-zeggen. De leden zijn vooral bezig met solo-projecten, er zijn nog geen concerten aangekondigd en nieuwe muziek lijkt er ook nog niet aan te komen.

Ik twijfel of BKS er goed aan zou doen om zowel the Cure als the Strokes zou boeken, omdat er dan eigenlijk twee 'legacy acts' staan die al lang geen relevante nieuwe muziek meer hebben uitgebracht. Terwijl in 2017 en 2018 alle BKS-headliners tourden rondom een recent of heel recent album, of (bij Arcade Fire) een album dat op verschijnen stond.

Ik vraag me af of de verhalen over the Strokes op meer gebaseerd zijn dan alleen horen-zeggen. De leden zijn vooral bezig met solo-projecten, er zijn nog geen concerten aangekondigd en nieuwe muziek lijkt er ook nog niet aan te komen.

Ik twijfel of BKS er goed aan zou doen om zowel the Cure als the Strokes zou boeken, omdat er dan eigenlijk twee ‘legacy acts’ staan die al lang geen relevante nieuwe muziek meer hebben uitgebracht. Terwijl in 2017 en 2018 alle BKS-headliners tourden rondom een recent of heel recent album, of (bij Arcade Fire) een album dat op verschijnen stond.
The Cure komt met een nieuw album als het goed is. Verder moet je niet altijd kijken naar "hebben ze nog een album uitegebracht of niet", gewoon lekker kwaliteit boeken en kijken of het binnen het BKS straatje valt. The Cure en The Strokes zijn daar beide een prima kandidaat voor lijkt me.

en dEUS zou ik zeer fijn vinden inderdaad.

The Smashing Pumpkins in Europa, 13/6 samen met Tool op Firenze Rocks (Italië).

Headliners: The Cure - The Strokes - The Smashing Pumpkins
Subs: Vampire Weekend - Bon Iver - Beach House

Only if... 8-O

The Smashing Pumpkins in Europa, 13/6 samen met Tool op Firenze Rocks (Italië).

Headliners: The Cure – The Strokes – The Smashing Pumpkins
Subs: Vampire Weekend – Bon Iver – Beach House

Only if…
1f62f.svg
Waar kan ik tekenen?! Maar even serieus, op Beach House na zijn dit allemaal kandidaten voor een headliner spot. En allemaal welkom wat mij betreft, dus ik hoop dat het er drie uit dit rijtje worden en dat niet ineens F+TM o.i.d. ertussen komt glippen.

dEUS verwacht ik eigenlijk niet. Die zie ik eerder gewoon deze jubileum clubtour doen, dan eind 2019/begin 2020 nieuw materiaal uitbrengen en vervolgens in 2020 de festivals doen.

Na 5 jaar DTRH en 2 keer in combinatie met BKS in hetzelfde jaar, kies ik dit jaar alleen voor BKS. Dit omdat DTRH tot vorig jaar veruit het leukste festival was waar ik in mijn 30 jarige festivalervaring geweest ben. Maar waar ik nu overal jubelende reacties lees over DTRH vorig jaar, was het echt te groots en veel te druk voor deze oude man met een eeuwig jonge ziel. De kaartjes zijn inmiddels al gekocht, ik ga samen met mijn kinderen en mijn lieve vriendin mijn 50ste verjaardag fijn vieren in Hilvarenbeek.
En als ik een naam op het wensenlijstje mag droppen: Parcels is echt een super live-act en voor mij de grootste verrassing van DTRH vorig jaar. Wat een steengoede live-act is dat! Zij zouden een geweldige act zijn voor BKS2019.

Ik ben benieuwd of we Jungle by Night nog een keer op BKS gaan zien. Ze hebben vandaag wederom een fantastisch album uitgebracht. In het verleden hebben ze al op Lowlands (2014), Down the Rabbit Hole (2015 & 2017) en Pinkpop (2016) gestaan, maar hun booking agency (Blip) is zover ik weet onafhankelijk van zowel Mojo als Friendly Fire. Misschien dat het niet helemaal op BKS past en dat ze weer op Lowlands staan aankomend jaar, maar ik zie ze graag komen.

Kansen voor main:
the Cure
Bon Iver
Chemical bros.
(en n heel klein kansje voor Mumford & Sons.)
Ik heb het gevoel dat er nog namen in de hoge hoed zitten.

Uit de geboekte en gelekte namen van APE zullen zowel DTRH als BKS hun acts halen:
Dan zie ik:
Danny Brown,
Mac demarco
First Aid Kit
Julien baker
Snail Mail
en Spiritualized
wel doorkomen als subs.

en van andere festivals :
Bosse (H&S)
the Streets (NS; H&S)
Enter Shikari (H&S)
Two Door Cinema Club (DB)
Thomas Azier (ESNS)
Borokov borokov (ESNS)
Sevdaliza (ESNS)
Blu Samu (ESNS)
Dutch Norris (ESNS)
EUT (ESNS)
Fontaines DC (ESNS)
Haerts (ESNS)
Mavi Phoenix (ESNS)
Whispering Sons (ESNS)

Heeft iemand toevallig Black Midi op Le Guess Who? gezien? Ik was er zelf niet bij, maar de sessie bij KEXP is voor mij al reden genoeg om te zeggen dat BKS ze zeker moet proberen te boeken.

Overigens, Chemical Brothers, Enter Shikari en Mumford and Sons lijken me inderdaad zeer onwaarschijnlijk. In dat lijstje met subs zitten een paar namen die wel erg waarschijnlijk zijn.

Users who are viewing this thread