Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Even iets anders. Ik schat in dat BKS zo langzaam aan in een spannende fase is beland waarbij het voortbestaan in de huidige vorm op het spel staat. Vorig jaar kreeg ik sterk het idee dat ze overvleugeld werden door DTRH die moeiteloos doorgroeiden naar 35.000 terwijl BKS, met ook een top-line up, amper de 25.000 aantikte en dat met Arctic Monkeys, National en LCD Soundsystem. Het lijkt er op dat BKS, willen ze die 25.000 man trekken, afhankelijk is van zeer dure Ziggo headliners als Radiohead, Arctic Monkeys. Dat is op eieren lopen wat dat gaat niet elk jaar lukken. Misschien ben ik te pessimistisch maar ik vrees een beetje dat wanneer dat niet lukt alleen die pakweg 15.000 liefhebbers overblijven die echt voor de spannende line-up in de breedte komen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Ik denk dat vorig jaar heeft bewezen dat de festivals blijkbaar prima naast elkaar kunnen leven. Een uitverkocht BKS, een uitverkocht DTRH, een uitverkocht Pinkpop en een uitverkocht Lowlands?

BKS heeft toch wel zijn bestaansrecht bewezen lijkt me de afgelopen jaren?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.691
737
Ik denk dat vorig jaar heeft bewezen dat de festivals blijkbaar prima naast elkaar kunnen leven. Een uitverkocht BKS, een uitverkocht DTRH, een uitverkocht Pinkpop en een uitverkocht Lowlands?

BKS heeft toch wel zijn bestaansrecht bewezen lijkt me de afgelopen jaren?


In Nederland is voor iedereen wel een groot festival.....dan heb je het nog niet eens over de diversiteit van de undercard...Dauwpop, WOO-HA, Bospop, Parkpop, Forta, Dynamo etcetc

Er is in Nederland echt veel aanbod in de breedte. Er zijn er niet veel over de kop gegaan de laatste jaren. Ik denk dat BKS zich ook prima kan redden.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik denk dat vorig jaar heeft bewezen dat de festivals blijkbaar prima naast elkaar kunnen leven. Een uitverkocht BKS, een uitverkocht DTRH, een uitverkocht Pinkpop en een uitverkocht Lowlands?

BKS heeft toch wel zijn bestaansrecht bewezen lijkt me de afgelopen jaren?

Inhoudelijk zeker, daarom vond ik het opvallend dat ze met zo'n line up moeite hadden om uit te verkopen. Weet eigenlijk niet zeker of het wel echt alle dagen was uitverkocht..En ik begreep dat ze die 25.000 echt wel nodig hebben om het festival financieel gezond te houden.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Wat betreft Bon Iver: ik denk als hij komt (waar ik wel vanuit ga) dat hij vlot bekendgemaakt wordt, aangezien hij vandaag een hele rits shows heeft bevestigd. Althans, ik hoop het vooral heel erg, heb nu al zin in de voorpret van het inluisteren. Zelfde geldt voor The Cure.

Dan ook nog mbt Bon Iver. Ik lees hier een paar dingen dat hij een 'kleine' headliner zou zijn, maar ik denk dat hij op de wishlists de afgelopen jaren ontzettend hoog gescoord heeft. Oh en ja ik weet dat het een band is, maar zeg toch 'hij' want het gaat toch vooral om Justin Vernon.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Indiaantje89 wrote:
Ik denk dat vorig jaar heeft bewezen dat de festivals blijkbaar prima naast elkaar kunnen leven. Een uitverkocht BKS, een uitverkocht DTRH, een uitverkocht Pinkpop en een uitverkocht Lowlands?

BKS heeft toch wel zijn bestaansrecht bewezen lijkt me de afgelopen jaren?

Inhoudelijk zeker, daarom vond ik het opvallend dat ze met zo’n line up moeite hadden om uit te verkopen. Weet eigenlijk niet zeker of het wel echt alle dagen was uitverkocht..En ik begreep dat ze die 25.000 echt wel nodig hebben om het festival financieel gezond te houden.
Geen idee,

Ze zijn kwa prijs ook wel flink gestegen sinds de eerste editie, dus mogelijk hebben ze een paar later toch een ander financieel plan. Met Radiohead/Arcade Fire, en dit jaar Arctic Monkeys/The National/LCD Soundsystem, hebben ze toch aardig geïnvesteerd in hun headliners denk ik. En ik geloof niet dat ze dat doen wanneer het een aflopende zaak is. Volgens mij was de AM dag en de weekend tickets uitverkocht dit jaar.


 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Wat betreft Bon Iver: ik denk als hij komt (waar ik wel vanuit ga) dat hij vlot bekendgemaakt wordt, aangezien hij vandaag een hele rits shows heeft bevestigd. Althans, ik hoop het vooral heel erg, heb nu al zin in de voorpret van het inluisteren. Zelfde geldt voor The Cure.

Dan ook nog mbt Bon Iver. Ik lees hier een paar dingen dat hij een ‘kleine’ headliner zou zijn, maar ik denk dat hij op de wishlists de afgelopen jaren ontzettend hoog gescoord heeft. Oh en ja ik weet dat het een band is, maar zeg toch ‘hij’ want het gaat toch vooral om Justin Vernon.
Ik moet zeggen dat ik ook een beetje afgeknapt ben na het laatste album. Daarvoor was ik ook een Bon Iver schreeuwer. Maar dat was eigenlijk gebaseerd op For Emma, forever Ago en Bon Iver, Bon Iver.. en heb er nooit 100% de headliner ingezien, vond ze altijd net meer een sub. Dat gevoel heb ik ook een klein beetje bij Vampire Weekend.

Maar mogelijk komt dat omdat ik geen keiharde fanboy van deze bands ben, en bijvoorbeeld wel van een The National.

 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Dillinger wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ik denk dat vorig jaar heeft bewezen dat de festivals blijkbaar prima naast elkaar kunnen leven. Een uitverkocht BKS, een uitverkocht DTRH, een uitverkocht Pinkpop en een uitverkocht Lowlands?

BKS heeft toch wel zijn bestaansrecht bewezen lijkt me de afgelopen jaren?


Inhoudelijk zeker, daarom vond ik het opvallend dat ze met zo’n line up moeite hadden om uit te verkopen. Weet eigenlijk niet zeker of het wel echt alle dagen was uitverkocht..En ik begreep dat ze die 25.000 echt wel nodig hebben om het festival financieel gezond te houden.

Geen idee,

Ze zijn kwa prijs ook wel flink gestegen sinds de eerste editie, dus mogelijk hebben ze een paar later toch een ander financieel plan. Met Radiohead/Arcade Fire, en dit jaar Arctic Monkeys/The National/LCD Soundsystem, hebben ze toch aardig geïnvesteerd in hun headliners denk ik. En ik geloof niet dat ze dat doen wanneer het een aflopende zaak is. Volgens mij was de AM dag en de weekend tickets uitverkocht dit jaar.

Zaterdag (The National) was ook uitverkocht, volgens mij alleen de zondag niet..
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Sjoerd wrote:
Wat betreft Bon Iver: ik denk als hij komt (waar ik wel vanuit ga) dat hij vlot bekendgemaakt wordt, aangezien hij vandaag een hele rits shows heeft bevestigd. Althans, ik hoop het vooral heel erg, heb nu al zin in de voorpret van het inluisteren. Zelfde geldt voor The Cure.

Dan ook nog mbt Bon Iver. Ik lees hier een paar dingen dat hij een ‘kleine’ headliner zou zijn, maar ik denk dat hij op de wishlists de afgelopen jaren ontzettend hoog gescoord heeft. Oh en ja ik weet dat het een band is, maar zeg toch ‘hij’ want het gaat toch vooral om Justin Vernon.

Ik moet zeggen dat ik ook een beetje afgeknapt ben na het laatste album. Daarvoor was ik ook een Bon Iver schreeuwer. Maar dat was eigenlijk gebaseerd op For Emma, forever Ago en Bon Iver, Bon Iver.. en heb er nooit 100% de headliner ingezien, vond ze altijd net meer een sub. Dat gevoel heb ik ook een klein beetje bij Vampire Weekend.

Maar mogelijk komt dat omdat ik geen keiharde fanboy van deze bands ben, en bijvoorbeeld wel van een The National.
Oke je hebt wat betreft 'fanboy' wel een punt. Maar als je het live meemaakt, word je waarschijnlijk overtuigd door de magie die Bon Iver brengt. Ik denk dat meerdere forumleden dat kunnen beamen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Indiaantje89 wrote:

Sjoerd wrote:
Wat betreft Bon Iver: ik denk als hij komt (waar ik wel vanuit ga) dat hij vlot bekendgemaakt wordt, aangezien hij vandaag een hele rits shows heeft bevestigd. Althans, ik hoop het vooral heel erg, heb nu al zin in de voorpret van het inluisteren. Zelfde geldt voor The Cure.

Dan ook nog mbt Bon Iver. Ik lees hier een paar dingen dat hij een ‘kleine’ headliner zou zijn, maar ik denk dat hij op de wishlists de afgelopen jaren ontzettend hoog gescoord heeft. Oh en ja ik weet dat het een band is, maar zeg toch ‘hij’ want het gaat toch vooral om Justin Vernon.


Ik moet zeggen dat ik ook een beetje afgeknapt ben na het laatste album. Daarvoor was ik ook een Bon Iver schreeuwer. Maar dat was eigenlijk gebaseerd op For Emma, forever Ago en Bon Iver, Bon Iver.. en heb er nooit 100% de headliner ingezien, vond ze altijd net meer een sub. Dat gevoel heb ik ook een klein beetje bij Vampire Weekend.

Maar mogelijk komt dat omdat ik geen keiharde fanboy van deze bands ben, en bijvoorbeeld wel van een The National.

Oke je hebt wat betreft ‘fanboy’ wel een punt. Maar als je het live meemaakt, word je waarschijnlijk overtuigd door de magie die Bon Iver brengt. Ik denk dat meerdere forumleden dat kunnen beamen.
Ook dat is een kwestie van smaak denk ik, maar de twee keer dat ik ‘m zag was ik absoluut overweldigd. Maar goed, ook ik ben een fanboy! ?

Dus pleeeaaase als headliner in het donker op een strandje in Hilvarenbeek graag!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Indiaantje89 wrote:

Sjoerd wrote:
Wat betreft Bon Iver: ik denk als hij komt (waar ik wel vanuit ga) dat hij vlot bekendgemaakt wordt, aangezien hij vandaag een hele rits shows heeft bevestigd. Althans, ik hoop het vooral heel erg, heb nu al zin in de voorpret van het inluisteren. Zelfde geldt voor The Cure.

Dan ook nog mbt Bon Iver. Ik lees hier een paar dingen dat hij een ‘kleine’ headliner zou zijn, maar ik denk dat hij op de wishlists de afgelopen jaren ontzettend hoog gescoord heeft. Oh en ja ik weet dat het een band is, maar zeg toch ‘hij’ want het gaat toch vooral om Justin Vernon.


Ik moet zeggen dat ik ook een beetje afgeknapt ben na het laatste album. Daarvoor was ik ook een Bon Iver schreeuwer. Maar dat was eigenlijk gebaseerd op For Emma, forever Ago en Bon Iver, Bon Iver.. en heb er nooit 100% de headliner ingezien, vond ze altijd net meer een sub. Dat gevoel heb ik ook een klein beetje bij Vampire Weekend.

Maar mogelijk komt dat omdat ik geen keiharde fanboy van deze bands ben, en bijvoorbeeld wel van een The National.

Oke je hebt wat betreft ‘fanboy’ wel een punt. Maar als je het live meemaakt, word je waarschijnlijk overtuigd door de magie die Bon Iver brengt. Ik denk dat meerdere forumleden dat kunnen beamen.
Zou kunnen hoor, had dat idee ook bij Damien Rice de eerste editie. En dat vond ik een van de beste headliners tot nu toe (samen met Radiohead en The National). Dat zag ik ook niet aankomen toen.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Hoop vurig met jullie mee. Heb zelf de beste herinneringen aan Radiohead en Elbow als afsluiters, qua sfeer en diepgang toch zeker te vergelijken met Bon Iver.

Over fanboy en fanGIRLS gesproken....hoe zou de verdeling man/vrouw op dit Festileaks forum zijn eigenlijk?
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Beach House, Cigarettes After Sex, Friendly Fires, Hinds en meer 24/25 mei in Madrid.
Ik zou het een gewaagde maar toffe zet vinden van BKS als ze Beach House als headliner neer zouden zetten.

Bon Iver, The Cure en Beach House als headliners met een sterke undercard.
Met deze headliners heb je denk ik ook een budget waarmee net zoals in 2016 een sterke undercard kan worden neergezet.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
Zou het toch een beetje raar vinden Beach House als headliner hoor... Zie ze graag komen, maar in het (volledige) donker in de tent past toch beter?

Ook een beetje raar dat volgens verschillende hier bands als Vampire Weekend, Flaming Lips, Interpol geen headliner zouden kunnen zijn en volgens andere Beach House dan weer wel.
Bon we zien wel, ziet er naar uit dat ze weer een mooie poel gaan hebben om uit te vissen, ben echt benieuwd! Hoop ook vooral op niet té veel herhaling zoals vorig jaar.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Mijn mening is dat ook Vampire Weekend en zeker Interpol headliners zijn hoor. Flaming Lips weet ik te weinig van om daar over te oordelen. Beach House in het donker in TWO zou inderdaad ook fantastisch zijn.

Er zijn inderdaad weer veel mooie acts op tour dit jaar, ben benieuwd waar BKS mee komt. Heb er iig vertrouwen in!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Mijn mening is dat ook Vampire Weekend en zeker Interpol headliners zijn hoor. Flaming Lips weet ik te weinig van om daar over te oordelen. Beach House in het donker in TWO zou inderdaad ook fantastisch zijn.

Er zijn inderdaad weer veel mooie acts op tour dit jaar, ben benieuwd waar BKS mee komt. Heb er iig vertrouwen in!
Het zou prima zijn als ze een Beach House of Interpol laten headlinen hoor, maar denk gewoon dat kaartverkooptechnisch niet zo handig is.

Ik zie zowel Beach House, Interpol, Vampire Weekend, Bon Iver en Flaming Lips al helemaal geen ZiggoDome uitverkopen.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
TheNational wrote:
Mijn mening is dat ook Vampire Weekend en zeker Interpol headliners zijn hoor. Flaming Lips weet ik te weinig van om daar over te oordelen. Beach House in het donker in TWO zou inderdaad ook fantastisch zijn.

Er zijn inderdaad weer veel mooie acts op tour dit jaar, ben benieuwd waar BKS mee komt. Heb er iig vertrouwen in!

Het zou prima zijn als ze een Beach House of Interpol laten headlinen hoor, maar denk gewoon dat kaartverkooptechnisch niet zo handig is.

Ik zie zowel Beach House, Interpol, Vampire Weekend, Bon Iver en Flaming Lips al helemaal geen ZiggoDome uitverkopen.

ZiggoDome uitverkopen doen ook the National, LCD Soundsystem en zelfs Arcade Fire niet. Ik zou het eigenlijk ook wel een typische BKS-actie vinden om een Beach House gewoon die plek te geven. Zeker als daar een grote headliner als the Cure en een sterk dagprogramma tegenover staan.

Vampire Weekend heeft al een paar keer aangetoond een headlinerplek prima aan te kunnen (zie afgelopen jaar Splendour in the grass, waar Lorde en Kendrick Lamar de andere headliners waren).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Ach, hopelijk hoeven we niet al te lang meer te wachten. Er lijken toch genoeg opties rond te dwalen. Maar als The Cure komt hadden ze het misschien ietsjes eerder bekend mogen maken.

WIe van de festileaks medewerkers kon het niet laten om een "duurt lang" richting BKS te sturen op Twitter :D?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken