Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Headliner zal hij niet worden dus dan zal het lastig worden.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Als ik kijk naar de locaties waar hij dit weekend stond, kan een simpele rekensom dat uitwijzen. In de Shedhall van Funkhaus waar hij stond is de capaciteit 7.000 en was de kaartprijs 70 euro. In de Lingotto in Turijn is de capaciteit 8.500 en was de kaartprijs 60 euro. Dan moeten ook alle medewerkers en logistieke zaken betaald worden, alsmede de andere artiesten. De bezoekers moeten dan wel verdomd veel consumpties genuttigd hebben om aan een miljoen voor meneer James te komen.
Voor een festivaloptreden vragen artiesten vaak een hogere gage dan voor een eigen, los concert in een zaal. Dat zal voor Aphex Twin ook gelden.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
De show in Turijn was een festival, met onder andere ook Beach House, Jamie XX en Blood Orange onder Aphex Twin op de affiche.
Maar de capaciteit is zo te zien geen 8.500, er zijn blijkbaar meerdere locaties in Turijn met de naam Lingotto en de 8.500 haalde ik van Wikipedia voor een locatie die het dus niet was. Kan nergens vinden hoeveel bezoekers er waren, maar het zullen er allicht een stuk meer dan 8.500 zijn geweest...

Kaartprijzen waren 65 euro (early bird) tot 80 voor een weekendkaart, 55 tot 60 voor een dagkaart voor de dag waarop Aphex Twin er stond.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Bass Drum Of Death doet in maart een Europese tour. Zie ze niet eind mei al terugkomen (als ze uberhaupt festivals doen in Europa lijkt me dat eerder rond de Pukkelpop/Lowlands/... periode.

Overigens afgelopen vrijdag naar Filter festival geweest: Rolling Blackouts Coastal Fever en Stephen Malkmus & The Jicks zie ik heel graag terugkomen naar Best Kept!
Trevor Power vond ik maar niets, Unknown Mortal Orchestra was ook eerder saai. En Snail Mail jammer genoeg moeten missen, wegens een te volle bar.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Alice In Chains tourt samen met Black Rebel Motorcycle Club tijdens Best Kept Secret.
Zouden alleen de zondag nog maar kunnen (vrijdag Luxemburg en zaterdag Zwitserland) + staan al in Nederlands x-aantal dagen daarvoor maar dat gebeurt wel vaker met BKS bands.

Not your average Best Kept Secret band maar zou ik nog wel cool vinden!

 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Hoe zit het met The Strokes nu eigenlijk ? Op de werchter-nep-poster staan ze, maar volgen mij is er nog steeds nauwelijks reden te verwachten dat ze gaan touren.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Morgen komen APE en Mad Cool met namen dus wie weet..

Vooral de All Points East-namen zijn relevant; vorig jaar kwamen zij ook meteen met een lijst namen. Mad Cool zal waarschijnlijk alleen 1 headliner zijn, en aangezien ook Pinkpop zich klaar lijkt te maken voor een aankondiging (aangepaste website, aanpassingen op Facebook) lijkt het waarschijnlijk dat die naam ook voor Pinkpop is.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
noid wrote:
Morgen komen APE en Mad Cool met namen dus wie weet..

Vooral de All Points East-namen zijn relevant; vorig jaar kwamen zij ook meteen met een lijst namen. Mad Cool zal waarschijnlijk alleen 1 headliner zijn, en aangezien ook Pinkpop zich klaar lijkt te maken voor een aankondiging (aangepaste website, aanpassingen op Facebook) lijkt het waarschijnlijk dat die naam ook voor Pinkpop is.
Anderzijds lijkt ook InMusic festival zich klaar te maken voor een eerste aankondiging, en ik verwacht daar morgen niet een gedeelde headliner met Pinkpop.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Mineral doet een Europese tour tot en met de zaterdag van Best Kept Secret en hebben nog geen Nederlandse show. Kunnen er dus gerust zondag nog staan.

Als American Football kan, kan Mineral ook denk ik. Zitten soms zelfs nog wat meer postrock toestanden in. Van mij mogen ze!
[video]https://www.youtube.com/watch?v=Aj879fSVbTQ[/video]
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Processierups wrote:

noid wrote:
Morgen komen APE en Mad Cool met namen dus wie weet..


Vooral de All Points East-namen zijn relevant; vorig jaar kwamen zij ook meteen met een lijst namen. Mad Cool zal waarschijnlijk alleen 1 headliner zijn, en aangezien ook Pinkpop zich klaar lijkt te maken voor een aankondiging (aangepaste website, aanpassingen op Facebook) lijkt het waarschijnlijk dat die naam ook voor Pinkpop is.

Anderzijds lijkt ook InMusic festival zich klaar te maken voor een eerste aankondiging, en ik verwacht daar morgen niet een gedeelde headliner met Pinkpop.
Ik verwacht daar The Cure. Past nog perfect in hun tourschema.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Idles staat tot en met 28 juni in de VS en met NL data in april kan daar wel voorzichtig een streep doorheen, mocht dat nog niet gebeurd zijn.

Kraftwerk heeft na een eerdere datum in Luxemburg nu ook een optreden in Praag aangekondigd eind juni. Ze waren niet in Nederland dit jaar na best een redelijke tour. Misschien toch wat voor BKS... Samen met APE en of Primavera? Niet dat ik nu enorm fan ben, maar wel interessante boeking, misschien wat gebrek aan nieuw materiaal.

Morgen APE als het goed is... Ben benieuwd!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.474
1.631
Kraftwerk zou ik echt gaaf vinden, met hun staat van dienst kun je die prima boeken als afsluiter. Ook genoeg ‘populairdere’ nummers om een set van 1 1/2 uur te vullen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Morgen APE als het goed is… Ben benieuwd!
Die naam is dus gelekt... The Chemical Brothers op 24/5.

https://www.festicket.com/nl/festivals/all-points-east/2019/shop/
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Lijkt mij wel tof op dat strand hoor. Dan The Cure en Bon Iver als headliners erbij, lekker gevarieerd. Zou nog wel andere mooiere namen kunnen verzinnen, maar van mij mag het.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.474
1.631
Mineral doet een Europese tour tot en met de zaterdag van Best Kept Secret en hebben nog geen Nederlandse show. Kunnen er dus gerust zondag nog staan.

Als American Football kan, kan Mineral ook denk ik. Zitten soms zelfs nog wat meer postrock toestanden in. Van mij mogen ze!
Sterk nummer, komende dagen hun andere twee platen beluisteren. Zullen ook nog wel op Primavera staan, dus ben bang dat het krap wordt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken