Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.971
2.719
teunajax wrote:
– Mooon. Zouden de Five wel kunnen openen. Gewoon lekker.

Live ook dikke prima!
Voor mij is Korfbal altijd wel welkom. Tusky blijft ook een van de leukste liveacts van Nederland.

Zeker! Net als hun side-project Alice D. and the Wildflowers. Maar dat lijkt me weer net iets te vergezocht voor BKS. Hier ook groot fan van Korfbal, maar volgens mij hebben die het project Korfbal even op een lager pitje gezet. Vorige maand was hun laatste show voor de komende tijd. Één van de gitaristen zal zich weer gaan focussen op The Homesick denk ik. De drummer zat al bij Rats on Rafts, maar zit sinds kort ook bij Canshaker Pi die ook niet bepaald stil zitten. De zanger/gitarist doet nog wat dingen met een bandje genaamd Price. Druk, druk, druk allemaal.

Ongerelateerd hieraan, maar, Balthazar. Lijken me nu ook wel groot kanshebber voor Best Kept Secret, Lowlands en in mindere mate Down the Rabbit Hole denk ik. Nieuw album onderweg, show in de AFAS Live in maart en sowieso de eerste festivalzomer sinds de hiatus. Altijd wel fan geweest. Hoop alleen niet dat, als ze komen, ze een te hoge spot krijgen. Al twee keer gezien en verwacht ze nog wel vaker ergens mee te kunnen pikken.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ongerelateerd hieraan, maar, Balthazar. Lijken me nu ook wel groot kanshebber voor Best Kept Secret, Lowlands en in mindere mate Down the Rabbit Hole denk ik. Nieuw album onderweg, show in de AFAS Live in maart en sowieso de eerste festivalzomer sinds de hiatus. Altijd wel fan geweest. Hoop alleen niet dat, als ze komen, ze een te hoge spot krijgen. Al twee keer gezien en verwacht ze nog wel vaker ergens mee te kunnen pikken.

Ik zie niet waarom ze dit jaar niet als sub zouden komen. Een AFAS komt toch niet voor minder en ze hebben meer affiniteit met BKS dan welk festival dan ook. Misschien ITTGWO maar dat is nog heel ver weg.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Balthazar zat bij Friendly Fire maar sinds een paar jaar niet meer. Dus een zekerheid dat ze op BKS staan is er niet. Hoop van wel want beide optredens waren fantastisch en de nieuwe single is ook weer briljant.
 

simon1617899902

Playlistbediener
29 okt 2018
8
0
Was vorige week bij een meer dan prima optreden van Millionaire in Rotown .. Aankondiging van komst van nieuw album.. mogen best in de rebound voor komend jaar .. eens ?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Was vorige week bij een meer dan prima optreden van Millionaire in Rotown .. Aankondiging van komst van nieuw album.. mogen best in de rebound voor komend jaar .. eens ?

Nieuw album of niet ik denk niet dat ze snel een act op retour doen.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Bon Iver nu ook bekend gemaakt voor Bergenfest in Noorwegen 12 juni.

Doen ze goed, is dus niet exclusief voor Northside. Op efestivals werd ook al de suggestie gedaan dat Bon Iver een van de headliners van All Points East zou moeten zijn.
Ondertussen blijft het erg rustig bij BKS en de andere Nederlandse festivals...
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
4.030
3.376
Zolang ze allemaal stil blijven zullen ze ook niet heel veel haast maken denk ik. Zodra het eerste festival een teken van leven toont gaat het hard.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Zolang ze allemaal stil blijven zullen ze ook niet heel veel haast maken denk ik. Zodra het eerste festival een teken van leven toont gaat het hard.

Vorig jaar trok BKS zich ook niet zoveel aan van de bekendmakingen van headliners Pinkpop en groot deel programma DTRH.
Ik verwacht dat BKS in een keer met de drie headliners naar buiten wil komen, en afhankelijk zijn van moment waarop die headliners gaan communiceren. The Strokes en Vampire Weekend worden hier veel genoemd; beide hebben nog niets naar buiten gebracht over een tour.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
4.030
3.376
Joris wrote:
Zolang ze allemaal stil blijven zullen ze ook niet heel veel haast maken denk ik. Zodra het eerste festival een teken van leven toont gaat het hard.

Vorig jaar trok BKS zich ook niet zoveel aan van de bekendmakingen van headliners Pinkpop en groot deel programma DTRH.
Ik verwacht dat BKS in een keer met de drie headliners naar buiten wil komen, en afhankelijk zijn van moment waarop die headliners gaan communiceren. The Strokes en Vampire Weekend worden hier veel genoemd; beide hebben nog niets naar buiten gebracht over een tour.

Ja hier heb je ook wel gelijk in. Hoewel er al een redelijk aantal artiesten zijn begonnen met het bekendmaken van data, zijn er nog een hele hoop die nog geen aankondiging hebben gedaan. Wordt nog even wachten dus.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Meestal komt BKS in december met de eerste namen dus ik denk dat we nog even moeten wachten. Enige kans is dat een bepaalde headliner het eerder bekend wil hebben (bv The Cure).
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Wanneer het inderdaad zo is dat hun essentiële headliner een band is die overlapt met Primavera en exclusief is, in de zin van nog niet eerder bekend gemaakt door andere festivals, dat Primavera dan wel de primeur zal hebben ( ik denk: The Strokes). Aangezien Primavera vaak pas in januari zijn line up dropt ( dacht ik toch) zou het bij BKS ook wel even kunnen duren.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Wanneer het inderdaad zo is dat hun essentiële headliner een band is die overlapt met Primavera en exclusief is, in de zin van nog niet eerder bekend gemaakt door andere festivals, dat Primavera dan wel de primeur zal hebben ( ik denk: The Strokes). Aangezien Primavera vaak pas in januari zijn line up dropt ( dacht ik toch) zou het bij BKS ook wel even kunnen duren.

Volgens mij werkt het ook wel andersom. Dit jaar kwam het affiche van Primavera op het moment dat Arctic Monkeys de tour aankondigde; optreden op BKS werd op hetzelfde moment bekend gemaakt.
Volgens het efestivalsforum zou Primavera dit jaar in december komen met namen; wellicht al eind november.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Meestal komt BKS in december met de eerste namen dus ik denk dat we nog even moeten wachten. Enige kans is dat een bepaalde headliner het eerder bekend wil hebben (bv The Cure).

Ik verwacht dat DTRH en BKS binnen twee weken van elkaar zullen droppen om elkaar lekker in de weg te zitten. Stel ze hebben The Cure verwacht ik dat we die eigenlijk wel voor December zullen zien.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Bon Iver bekend gemaakt voor NOS Alive op 13/7. Daarmee dus ook kanshebber voor DTRH en lang niet zeker voor BKS.
Al lijkt de route APE - BKS - Northside - Bergenfest nog steeds een logische...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zou ik toch wel een hele mooie headliner vinden als we die op één van die twee festivals terug gaan zien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
The Cure nu weer naar Roskilde... dus het hoeft niet altijd FKS Scorpio te zijn dus.

Edit: 4 juli op Exit (Servië) dan de 6e op Roskilde... dan zouden ze de 5e of 7e nog op DTRH moeten staan. Lijkt me niet echt realistisch.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Dus dan zou het tussen Lowlands en BKS gaan want op Pinkpop staan ze volgens jou ook niet. Vind het niet echt een Lowlands band dus ik verwacht ze dus nog steeds op BKS.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.019
169
DTRH lijkt uitgesloten dan. Laat maar komen die hap.
dEUS mag ook wel geboekt worden trouwens in plaats van Balthazar.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Balthazar voor mij en dEUS voor jou dan. Al ga ik dan stiekem ook naar dEUS. :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken