Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Verwijderd lid 38125

Playlistbediener
20 okt 2018
22
0
0odWCnY.png
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
2x Bass Drum of Death? Leuke fake wel, goed geprobeerd
1f609.svg
Een keer zou al heel vet zijn; hopen dat ze deze keer WEL komen.

Is roze de BKS-stijlkleur voor 2019....?
Wat is de font-type van BKS eigenlijk ? Dan weten we beter hoe we geloofwaardigere fake-posters kunnen maken.....huhuh.

Maar een groot deel van de namen zou wel eens spot on kunnen zijn, er staan ene hoop nederlandse acts bij :) :) maar die van Yannick was misschien wel meer spot on....
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Leuke poster wel maar de grote namen zijn wat te veel in het dromerige Psych-achtige genre vind ik met Tame Impala, My Bloody Valentine, Beach House, Animal Collective, Kurt Vile,...

En de kleinere namen zijn wat te veel garagerock (wat ik alleen maar zou toejuichen): King Gizzard, King Tuff, Parquet Courts, Wand, Bass Drum Of Death, The Garden, Shannon & The Clams, Mooon, Canshaker Pi, Nigh Beats,...

Een handvol van zo'n bands op 1 editie zou al veel zijn.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Overigens Kurt Vile gisteren gezien in Brussel... Een meer perfecte sub voor bij zonsondergang op het strand kan er niet bestaan lijkt me!
 

raginfullon

Playlistbediener
6 feb 2018
38
0
FKP Scorpio heeft dit jaar al hun aandelen van northside en thinderbox verkocht. Daarmee is het niet meer vanzelfsprekend dat BKS en Northside de headliners delen..
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Dat is belangrijke informatie want dat maakt de line- up van Northside veel minder een voorspeller voor BKS.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Ja, en anders is de datum van dat festival al best bepalend.

Maar goed, vaak gaat dit forum vliegen (net als vorig jaar met Despacio) en dan vallen er opeens allerlei dingen tegen (The Hangout).
Straks hebben ze Bon iver helemaal niet......en wel George Ezra. :D


 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Dat is idd het nadeel van een forum vol enthousiaste BKS'ers. Soms leidt dat tot te hoge verwachtingen. Al is de euforie voor de teleurstelling wel lekker.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Ja, en anders is de datum van dat festival al best bepalend.

Maar goed, vaak gaat dit forum vliegen (net als vorig jaar met Despacio) en dan vallen er opeens allerlei dingen tegen (The Hangout).
Straks hebben ze Bon iver helemaal niet……en wel George Ezra.
1f600.svg

Nou.... Friendly Fire zet George Ezra nu in Ahoy neer. Daarmee hebben we dat wel even gehad! Maar de aankondiging van Bon Iver door NOS Alive een week na DTRH maakt het wel onzekerder!
Zoals in alle fora hier worden de verwachtingen soms wat erg opgeblazen. Despacio dit jaar was een mooi voorbeeld...
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Ze blijven wel de boekingen doen voor beide festivals.

Ik meen dat FKP Scorpio dit inderdaad ook had aangekondigd. Los daarvan is er een clustertje festivals in die twee weekends eind mei/begin juni in Noordwest-Europa dat veel namen deelt (BKS, Northside, Sideways, All Points East en Forbidden Fruit), en de beide Primavera's lopen daar dan nog tussendoor.

Los daarvan: Afgelopen jaar deelde BKS ook al meer headliners met APE dan met Northside, en de Arctic Monkeys stonden in dit blokje alleen op BKS.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Thomas Azier volgend jaar weer op BKS?
Vind deze jongen echt heel goed, nieuwe single 'Vertigo' ook heerlijk!
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Aphex Twin heeft afgelopen weekend 2 shows gedaan in Duitsland en Italië en vorige week eentje in Spanje. Verder staat er niets in de planning. Reacties op de optredens zijn positief. Wel een artiest waarmee je een stapel kaarten kan wegzetten, aangezien hij niet vaak optreedt, maar niet iemand om op ONE neer te zetten.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Zou mooi passen na de headliner op Two op vrijdag of zaterdag.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.936
6.179
Day For Night zat schijnt een hele tijd achter Aphex aan voor de komende editie maar geraakten maar niet uit de kosten van de voorbije twee jaar + het hele schandaal rond de kerel achter het festival dat ze 't gewoon niet hebben laten doorgaan. Maar vanuit dat kamp heb ik horen vallen dat Aphex Twin 1 miljoen vraagt, dus ik denk 't niet en zeker niet voor die spot.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
643
Over die 1 miljoen heb ik zo mijn twijfels gezien het kaliber festivals dat hij reeds aandeed (Flow Festival, Dour, ...). Ik denk echter wel dat zijn eisen van die aard zijn dat een plekje in de Two er niet in zit.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Als ik kijk naar de locaties waar hij dit weekend stond, kan een simpele rekensom dat uitwijzen. In de Shedhall van Funkhaus waar hij stond is de capaciteit 7.000 en was de kaartprijs 70 euro. In de Lingotto in Turijn is de capaciteit 8.500 en was de kaartprijs 60 euro. Dan moeten ook alle medewerkers en logistieke zaken betaald worden, alsmede de andere artiesten. De bezoekers moeten dan wel verdomd veel consumpties genuttigd hebben om aan een miljoen voor meneer James te komen.

Op de site van zijn boekingskantoor staat overigens: Aphex Twin is only considering high profile / headline offers. Aphex Twin lijkt me best mooi staan als headliner op Best Kept, maar een groot gedeelte van het publiek zal het echt niet trekken. Als Mojo Aphex Twin geboekt kan krijgen lijkt me dat een goede aanleiding om Pitch dit jaar weer door te laten gaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken