Sheeple. We zijn tegenwoordig heel close minded om te denken dat we altijd maar open minded moeten zijn. We plaatsen te weinig in perspectief. Ik heb niks tegen Carly Rae, en het is best te doen. Maar ik vind Snollebollekes ook best leuk met carnaval, maar ik hoef het niet in het Concertgebouw te zien.Wat ik zelf eigenlijk bedoelde met de kwestie Carly/Christine, is dat het in een paar jaar gangbaar is geworden om popartiesten op voorheen alternatieve muziekfestivals te plaatsen. Dat hier wordt gezegd dat Coachella niet alternatief is en dat Bieber niet op alternatieve festivals staat, zegt wat dat betreft al genoeg: Coachella is van toonaangevend in alternatieve muziek in een jaar of 10 veranderd in toonaangevend op Instagram. En Bieber stond onlangs nog op een Nederlands festival dat niet zo heel lang geleden samen met Lowlands op het festival dat toonaangevend was voor alternatieve muziek in Nederland. Nuancering: ook daar stond bijvoorbeeld lang geleden Doe Maar al (kreeg toen ook veel kritiek), maar het lijkt mij duidelijk dat pop nu veel meer plek heeft in het festivallandschap dan een aantal jaar terug (net als wat eerder dance en ook ongeveer nu hiphop). Die ontwikkeling vind ik interessant, en dan vooral de vraag: wat hadden ik/anderen die het nu beginnen te accepteren dat Carly een normale naam is voor BKS ervan gevonden als twintig jaar geleden met dit perspectief de Backstreet Boys op Lowlands hadden gestaan.
Zo is eerder door Roosmarijn de naam Beyoncé genoemd. Echt een prima act, maar dat is toch niet waar BKS een aantal jaar geleden voor opgericht is?
Verder is het een prima lineup, en ik ga me uitstekend vermaken. Maar jammer dat die zondag Mainstage erg slap afsluit.