Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

nitotheno wrote:
Wat zijn nou echt must-sees voor vrijdag? Heb toen Bon Iver bekend gemaakt werd twee dagkaarten gekocht (voor m’n maat en ik), maar de rest van de dag kan me tot nu toe echt helemaal niets boeien. Blue lab beats heb ik ooit gezien in het voorprogramma van Loyle Carner dus daar ga ik wel even langs, maar voor de rest is het nog een groot vraagteken.

Op zich ook niet verkeerd, een keer naar een festival zonder je schema al volledig vol te hebben staan :’) Is normaal wel heel anders haha!

Je kent er niks van want het is een groot vraagteken maar je weet al wel dat het je echt helemaal niet boeit? Dat tipt lastig he!

Heb alles een keer beluisterd, maar had niet echt iets wat me first listen kon boeien. Vandaar vraag ik naar tips, acts waar ik mij misschien iets meer in moet verdiepen.
Het grote vraagteken slaat ook meer op; "Ik weet niet waar ik heen ga" vraagteken haha
Snap de verwarring :')

1. Stereolab
2. Julia Holter
3. Spiritualized
4. Kraftwerk
5. Yves Tumor
6. Aldous Harding
7. Faye Webster
8. Jambina
9. Interpol
10. Georgia Anne Muldrow

Ik heb geprobeerd er een volgorde aan te geven maar uiteindelijk ben ik vooral heel erg blij dat niets hiervan volledig overlapt.

01. Bon Iver
02. Death Grips
03. Crack Cloud
04. Spiritualized
05. Guided by Voices
06. Stereolab
07. Interpol
08. Yves Tumor
09. Kurt Vile
10. The Raconteurs

Indiaantje89 wrote:
01. Bon Iver
02. Jambinai

Jezus, wat een kutclash dan zeg?!
1f641.svg
Dat had ik vorig jaar. Voel je je wel een beetje genaaid, ja.

Op dit moment:

1. Bon Iver
2. Stereolab
3. Big Thief
4. Aldous Harding
5. Interpol
6. Kraftwerk
7. Spiritualized
8. Julia Holter
9. Phosphorescent
10. Kurt Vile

Maar ook erg benieuwd naar Charlotte Gainsbourg, John Grant, Christine + the Queens, Guided by voices, Kate NV, Haron, Raconteurs, Stephen Malkmus etc. etc.. En eigenlijk ook wel naar Carly Rae Jepsen...

En dan kan "men" het wel over Carly Rae Jepsen hebben, maar ik luister nu naar Mike Rogers en daarbij kan ik toch echt niet begrijpen wat de aansluiting is met de rest van het programma. Muzikaal dan, aangezien ze door Friendly Fire geboekt worden is het organisatorisch wel te begrijpen. Gezien dat bijvoorbeeld Mad Miran zondag aansluit bij een dag gehost door SSFB vraag ik me af wat ik van de daghost van FOUR van vrijdag moet verwachten.

En dan kan “men” het wel over Carly Rae Jepsen hebben, maar ik luister nu naar Mike Rogers en daarbij kan ik toch echt niet begrijpen wat de aansluiting is met de rest van het programma. Muzikaal dan, aangezien ze door Friendly Fire geboekt worden is het organisatorisch wel te begrijpen. Gezien dat bijvoorbeeld Mad Miran zondag aansluit bij een dag gehost door SSFB vraag ik me af wat ik van de daghost van FOUR van vrijdag moet verwachten.
Heel die stage FOUR vind ik ongepast als je het mij vraagt. Maar misschien is het ook wel goed dat het er is om bepaalde mensen weg te houden bij de andere optredens.

Zo veel moois altijd, en dan nog bij stage FOUR staan, dat heb ik nooit begrepen.

Veel Stereolab liefde hier!

Benieuwd hoe vol de TWO zal staan voor deze act. Lijkt me vooral ook veel Britten aan te spreken.

Jammer dat BKS niet de live return primeur heeft. Vlak ervoor spelen ze hun eerste show in 10 (!) jaar op Primavera. BKS is wel hun tweede festival. :-)

Benieuwd hoe vol de TWO zal staan voor deze act. Lijkt me vooral ook veel Britten aan te spreken.

Jammer dat BKS niet de live return primeur heeft. Vlak ervoor spelen ze hun eerste show in 10 (!) jaar op Primavera. BKS is wel hun tweede festival.
1f642.svg

Ik kijk hier erg naar uit. BKS is trouwens wel hun eerste festival; op zaterdag staan ze op Primavera. De primeur is voor Brussel.

mattman wrote:

Jammer dat BKS niet de live return primeur heeft. Vlak ervoor spelen ze hun eerste show in 10 (!) jaar op Primavera. BKS is wel hun tweede festival.
1f642.svg

Ik kijk hier erg naar uit. BKS is trouwens wel hun eerste festival; op zaterdag staan ze op Primavera. De primeur is voor Brussel.

Hun tourschema was een beetje verwarrend. Maar: heel vet dan.

Heeft wel iets extra speciaals.

Heel die stage FOUR vind ik ongepast als je het mij vraagt. Maar misschien is het ook wel goed dat het er is om bepaalde mensen weg te houden bij de andere optredens.

Zo veel moois altijd, en dan nog bij stage FOUR staan, dat heb ik nooit begrepen.
Ik zie dat ik in mijn bericht FOUR had geschreven waar het THREE moest zijn. Van THREE is de daginvulling nog niet bekend; vrijdag niet eens de daghost bekend en zaterdag is het een tent in Amsterdam die nog niet geopend is. Ik hoop toch dat daar nog wat interessants wordt neergezet, hoewel dat de keuze ook alleen maar verder bemoeilijkt.

Indiaantje89 wrote:

Ik zie dat ik in mijn bericht FOUR had geschreven waar het THREE moest zijn. Van THREE is de daginvulling nog niet bekend; vrijdag niet eens de daghost bekend en zaterdag is het een tent in Amsterdam die nog niet geopend is. Ik hoop toch dat daar nog wat interessants wordt neergezet, hoewel dat de keuze ook alleen maar verder bemoeilijkt.
Ah zo, ja ik vraag me ook af waarom ze daarvoor gekozen hebben. Had niet het idee dat er echt vraag was naar nog meer dj's?

Ik kan me wel voorstellen dat er een potentieel publiek is dat affiniteit heeft met de bands op BKS, maar daarnaast ook graag techno heeft, maar dan lijkt me als je daarvoor een podium inricht, dat je dan wel ook namen moet vrijgeven, alleen één bekende en 2 onbekende hosts is niet genoeg, lijkt me.

Ben eerder deze maand bij een clubnacht van SSFB geweest, dat was met Loma Doom, Kreidler, Identified Patient en Helena Hauff, als we op de zondag ook zoiets in de FOUR krijgen ga ik niet klagen.

Indiaantje89 wrote:
01. Bon Iver
02. Jambinai

Jezus, wat een kutclash dan zeg?!
1f641.svg

het wil in ieder geval zeggen dat FIVE en ONE niet naast elkaar komen te liggen. Even terug over die tenten. De THREE wordt weer de oude ronde open tent, en de SEVEN gaat daar bij THREE dan op het water liggen. FIVE en CASBAH liggen gewoon weer op dezelfde plek als vorig jaar.

Ik kan me wel voorstellen dat er een potentieel publiek is dat affiniteit heeft met de bands op BKS, maar daarnaast ook graag techno heeft, maar dan lijkt me als je daarvoor een podium inricht, dat je dan wel ook namen moet vrijgeven, alleen één bekende en 2 onbekende hosts is niet genoeg, lijkt me.

Ben eerder deze maand bij een clubnacht van SSFB geweest, dat was met Loma Doom, Kreidler, Identified Patient en Helena Hauff, als we op de zondag ook zoiets in de FOUR krijgen ga ik niet klagen.
Hoewel het degelijke namen zijn, je kan straks alleen nog naar Pinkpop of naar de Snollebollekes om wat Techno te ontlopen. Het begint echt wel overkill te worden imo. Niet dat het mij in de weg zit ofzo, maar ik vond stage 4 prima voor de mensen die wilde "dansen". En de avond uurtjes had je vaak nog wat interessante electronische acts.

Wat ik wil zeggen, de balans is eigenlijk altijd prima geweest. Straks krijg je ook een "technopubliek" ala Lowlands (hoewel die natuurlijk commercieel aantrekkelijkere namen hebben op dat gebied).. maar je begrijpt denk ik wel waar ik heen wil.

Users who are viewing this thread