Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.413
2.539
Communicatie is dit jaar zeker een puntje. De onduidelijkheid rondom Juke Ross kan eigenlijk niet (maar het valt natuurlijk in het niet bij het gestuntel van Mojo en Jan Smeets met die aankondiging van Boef).

Inderdaad meer dj's, maar dat komt ook omdat de oude THREE een beetje in drieën is geknipt: het experiment naar SEVEN, enkele echte THREE-acts (bijv. Aldous Harding) naar FIVE en een uitbreiding van het avondprogramma op THREE zelf. Maar eens zien hoe het uitpakt, zal ook wel afhangen van locaties en omvang van de verschillende tenten.

Voor mij is het dit jaar overigens vrijdag > zondag > zaterdag.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Ik vind sowieso de communicatie bij Friendly Fire niet heel sterk. Alle communicatie rondom Loose Ends heeft een enorm "How do you do, fellow kids?" gehalte. Ze zijn ongetwijfeld heel goed in de boekingen, want ze hebben een extreem goede lineup dit jaar op BKS, maar volgens mij zijn alle aankondigingen behalve de eerste dit jaar geleakt. Dat moeten ze toch even anders doen in de toekomst. De website werkt ook niet echt lekker, helemaal niet op kleinere schermen.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
533
Zaterdag > Vrijdag >>>>>>>>> Zondag.Wij zouden normaal gesproken zondagochtend onze tent inpakken, maar ja Kurt Vile.... En dan misschien nog een stukje Raconteurs.

Ik overigens heel goed chagrijnig worden van CRJ hoor. Het is in mijn beleving maar één (niet zo hele grote) stap verwijderd van Justin Bieber. En dat mag iedereen natuurlijk goed vinden maar het hoort echt niet op een festival voor de "betere" alternatieve muziek. Ik vind het een onbegrijpelijk boeking. Mattman vind Interpol en Raconteurs op TWO een bewijs dat CRJ een goede boeking is . Ik vind het juist een bewijs dat de organisatie kennelijk aan de paddo's zat toen ze gingen boeken. En dat is niet alleen persoonlijke smaak. Ik heb weinig met bv. Julia Holter en ik vind Interpol ondertussen ook wel achterhaalde afgerukt gejank. Maar dat vind ik wel acts die op BKS passen en horen. Zelfs voor Christine heb ik begrip ondanks dat het totaal niet mijn smaak is. Maar Carly Rae Jepsen.... Katy Perry volgend jaar dan maar?
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
533
Inderdaad meer dj’s, maar dat komt ook omdat de oude THREE een beetje in drieën is geknipt: het experiment naar SEVEN, enkele echte THREE-acts (bijv. Aldous Harding) naar FIVE en een uitbreiding van het avondprogramma op THREE zelf. Maar eens zien hoe het uitpakt, zal ook wel afhangen van locaties en omvang van de verschillende tenten.

Ze hebben dit kaar niet echt de acts om én de TWO én de THREE goed vol te boeken. Veel acts daar, denk ik, gewoon niet populair genoeg voor. Dus nu hebben we met FIVE een soort kruising tussen de oude THREE en FIVE en is THREE een soort tweede FOUR geworden. Ben benieuwd. Op voorhand vind ik het een achteruitgang, maar ik hoop het heel erg mis te hebben. Hoop wel dat de FIVE groot genoeg is want Aldous Harding zou zo maar eens heel druk kunnen worden. Wat denk ik ook geldt voor Snail Mail, maar dat moet ik overslaan ivm Phosphorescent.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
533
Overisgens is de live plaat van Aldous' ex echt de moeite van het beluisteren waard. Was in de bloedhitte op de ONE één van mijn favoriete shows ooit op BKS.

(1. Radiohead 2. Portishead 3. Sigur Ros 4. Marlon Williams 5. Khruangbin 6. Band of Horses 7. Isaac Gracie 8. Editors 9. King Gizzard 10. Thundercat/Arctic Monkey (2e keer)
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Gezien wat er allemaal staat; die FIVE zal toch wel groter zijn dan afgelopen jaren? Zo’n Lizzo bijvoorbeeld, met 5 miljoen streams, dat gaat toch nooit passen in de FIVE zoals we hem kennen? Lizzo lijkt me met gemak de TWO al te vullen.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Overisgens is de live plaat van Aldous’ ex echt de moeite van het beluisteren waard. Was in de bloedhitte op de ONE één van mijn favoriete shows ooit op BKS.

Mooie herinnering dan, zeker omdat ze er bij mijn weten nooit heeft opgetreden. Afgezegd vorig jaar.
(1. Radiohead 2. Portishead 3. Sigur Ros 4. Marlon Williams 5. Khruangbin 6. Band of Horses 7. Isaac Gracie 8. Editors 9. King Gizzard 10. Thundercat/Arctic Monkey (2e keer)
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
481
450
Chagrijnig zijn is bij mij een groot woord, maar ik verbaas me ook al een paar jaar over de enorme credibility die acts als Carly (en eigelijk ook gewoon Christine, en Lorde, Taylor en zelfs Bieber) plots hebben bij een relatief groot deel van de serieuzere bezoekers/recensenten van de 'alternatieve' festivals. Mij lijkt in elk geval dat de festivals zelf meer mainstream zijn geworden, maar dan nog blijf ik de populariteit moeilijk verklaarbaar te vinden. Vonden veel mensen het stiekem altijd al tof en 'mag' het nu gewoon? Of is die popmuziek echt 'beter' geworden dan 10/20 jaar terug toen het nog Britney en de Backstreet Boys waren? Of is het echt een bizarre ontwikkeling?

(Edit: reactie op een paar posts hierboven van selurxela over Carly)
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Ik denk dat er wel echt een groot verschil is tussen Lorde/Christine en Carly en al helemaal Taylor/Bieber.

Lorde en Christine maken gewoon goede albums, en hebben een heel sterke visie. Dat zijn ook zeker geen doorsnee radiopop artiesten. Vooral Lorde vind ik eerder een soort artiest als Bowie. David Bowie maakte ook gewoon popmuziek, maar die zou ook niet mis hebben gestaan op alternatieve festivals toch? Die vergelijking is voor veel mensen misschien godslastering, maar Lorde is echt een ontzettend talentvolle artiest die twee heel goede albums heeft uitgebracht.

Taylor en Bieber worden volgens mij helemaal niet door alternatieve festivals geboekt. En ze krijgen ook niet echt veel lof van review sites voor zover ik weet.

Carly wordt gewoon geliefd door veel mensen doordat ze eigenlijk popmuziek maakt die niet echt hitpotentie heeft omdat ze niet heel erg bezig is met de laatste 'trends'. Ze maakt leuke popmuziek die niet echt aanslaat bij de grote massa's.

Persoonlijk heb ik liever een frisse pop act als Carly dan een uitgekauwde headliner als Editors. En dit jaar op de zondag heb je gewoon een sterk blok pop acts achter elkaar met Carly - Lizzo - Christine. Het mag dan niet je ding zijn, maar ik vind het wel degelijk passen op een festival als Best Kept Secret. Als ze iets als Muse/Editors/The Killers zouden boeken, dan zou ik teleurgesteld zijn. Dat vind ik persoonlijk veel saaiere boekingen dan wat Best Kept Secret nu boekt.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
533
Ik word er niet echt chagrijnig van hoor (hoewel dat waarschijnlijk moeilijk te geloven is op basis van mijn bovenstaande reacties). Het was meer dat iemand dat woord in een eerdere reactie gebruikte. Maar ik deel je verbazing. Ook al omdat BKS dit jaar meer de randen is gaan opzoeken. Binnen dat wat zwaardere programma wordt dan ineens een teeny bopper act als CRJ geprogrammeerd. Dat vind ik geen logische combinatie. En helaas vind ik het ook nog eens een hele vervelende act. Maar kennelijk ben ik één van de weinigen.

(esit: ik reageerde dus weer op Matthijs)
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
533
Maar als BKS zo graag iets in de categorie vrouwelijke popster wil boeken had ik liever Kali Uchis of Rosalie gezien. Dat vind ik echt een andere niveau dan CRJ. Dat zelfde geldt trouwens ook voor Lorde (hoewel ik haar muziek niet zo goed ken).
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Kali Uchis was ook een mooie naam geweest. Volgens mij staat ze helemaal nergens in Nederland dit jaar, jammer. Lorde zie ik niet zo snel langskomen, is een Mojo act die perfect op Lowlands past. Net zoals Kacey Musgraves, die ik ook wel graag had zien langskomen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Blijft grappig toch om mee te lezen op dit forum wanneer je iemand Lorde ziet vergelijken met Bowie, lol. Laten we even niet vergeten dat de man ook albums als 'Low' of 'Station To Station' heeft uitbracht (hell, zijn we 'Blackstar' al vergeten?) en zich per periode in zijn carrière telkens heeft proberen heruit te vinden.

Swift en Bieber mogen dan niet op 'alternatieve' festivals worden geboekt. Ariana Grande stond vorige week toch maar mooi Coachella af te sluiten en wordt door critici zowat op handen gedragen (zie ook Beyoncé's 'Lemonade' die het jaar ervoor headlinede). Waar is de grens dan nog? ;)

Misschien was Uchis dat weekend wel gewoon niet beschikbaar kijkende naar haar tourschema, Rosalía staat op DTRH en Lorde tourt niet. Verder vraag ik me hoe goed je bekend met het oevre van Jepsen wanneer je zo'n claims maakt zoals hierboven. Je komt namelijk heel gekrenkt en kortzichtig over, lol.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Lorde heeft nog maar twee albums uitgebracht. Bowie had na twee albums ook nog lang niet z'n beste werk uitgebracht. Maar ik bedoelde ook meer het soort artiest, want over smaak valt niet te twisten natuurlijk. Nu denk ik niet dat Lorde ooit iets als Low of Station to Station gaat uitbrengen, of maar half zo invloedrijk als Bowie zal zijn, maar ze is wel een beetje een soort alternatieve popartiest, net als Bowie.


Coachella is trouwens zo'n beetje het minst alternatieve festival ter wereld, dus ik snap niet echt wat je daarmee probeert te bewijzen. Beyonce of Ariana Grande zouden nooit op Best Kept Secret staan. Ten eerste al niet omdat ze dat nooit zouden kunnen betalen, mochten ze het willen.




 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
maar ze is wel een beetje een soort alternatieve popartiest, net als Bowie.
Een beetje zoals Billie Eilish ook beetje Bowie is dus, juist.

Coachella is trouwens zo’n beetje het minst alternatieve festival ter wereld, dus ik snap niet echt wat je daarmee probeert te bewijzen. Beyonce of Ariana Grande zouden nooit op Best Kept Secret staan. Ten eerste al niet omdat ze dat nooit zouden kunnen betalen, mochten ze het willen.
Dat zeg ik ook niet. Maar eh. Christine & The Queens, Mac DeMarco, Charlotte Gainsbourg, SOPHIE, Shame, Lizzo, Yves Tumor, JAMBINAI etc. staan wel op beide affiches dit jaar. Dus, toch een béétje alternatief hè? ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken