Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Ik vind het programma ook heel goed, en behalve de clashes tussen Yves Tumor/Lucy Dacus en Lizzo/Interpol kan ik gewoon alles zien wat ik wil.

Het voelt wel een beetje anders om behalve Bon Iver niet echt per se een grote headliner te hebben waar ik speciaal voor ben gekomen. Met Arcade Fire en Radiohead in 2017, en alle drie de headliners in 2018 had een dag wel echt een bepaald hoogtepunt in zo'n headliner, en dat heb ik dit jaar iets minder denk ik. Nu zijn er voor mij veel meer sterke namen verspreid over de dag, en gaan we na de headliner denk ik ook nog wat langer door in plaats van dan al naar de tent te gaan. Ga ik wel niet lekker even rustig kunnen douchen met een blikje bier 's avonds :cry: .
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
je mag vindsen wat je vindt, en als je geen kaartje wil kopen moet je dat zeker niet doen. toch maar even zeggen dat Ik het een geweldig programma vindt, Joris de Brul. ik ben heel content om het in het goed vlaams te verwoorden.
Content voor u.
Maar ik mis echt een band of 3 om echt heel hard naar uit te kijken.

Ik twijfel echt heel zwaar... De tijd om naar festival te gaan voor gezelligheid is voorbij. Daarvoor is het allemaal wat te duur geworden.
Voorlopig zal het, tenzij ik een financiële meevaller krijg :), een dagje Ieperfest, dag Cactus festival (oa parquet courts, Band of Horses), Siren's Call (oa Idles Band of Horses,...), 2 x Sound of the Revolution in Eindhoven, combi pukkelpop en Loose Ends festival worden. Al zwaar genoeg om thuis aan vrouw en kinderen te verkopen :)
 

Grizzly Bear

Playlistbediener
26 jan 2017
35
0
Weet iemand hoe je je eigen spoorboekje kunt maken in het blokkenschema? in voorgaande jaren klikte je er gewoon op. Als ik er nu op klik word ik doorgeleid naar het 'info-stukje' van de betreffende artiest...
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.851
2.514
Je kunt op de pagina van de betreffende artiest op een hartje klikken. Als je dat bij alle artiesten die je wilt zien doet, dan kun je zo een eigen schema creëeren. Ontzettend onhandig allemaal.

Ik heb zelf Clashfinder gebruikt: https://clashfinder.com/m/bks2019/

Verder hoop ik dat het tijdschema ook snel in de Timesquare app te vinden is. Dat vind ik toch altijd de fijnste.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
333
378
Juke Ross zie ik bij de acts op vrijdag maar komt niet terug in het blokkenschema. Kan me ook geen aankondiging herinneren. Of kijk ik er helemaal naast? https://www.bestkeptsecret.nl/act/juke-ross/

Ben nog aan het puzzelen, beetje balen dat Catnapp zo laat in de nacht komt en Toro y moi ook. Kijken of mijn ouwe lijf ?? dat nog aan kan.
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Juke Ross zie ik bij de acts op vrijdag maar komt niet terug in het blokkenschema. Kan me ook geen aankondiging herinneren. Of kijk ik er helemaal naast? https://www.bestkeptsecret.nl/act/juke-ross/

Ben nog aan het puzzelen, beetje balen dat Catnapp zo laat in de nacht komt en Toro y moi ook. Kijken of mijn ouwe lijf
1f600.svg
1f600.svg
dat nog aan kan.

Ik heb hem er ook niet eerder tussen zien staan, wel een welkome aanvulling op de vrijdag. Lekkere muziek, zou hem graag zien.

 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.413
2.539
Ik zie hem op zondag in het blokkenschema staan. Foutje op de artiestenpagina dus.

Hij staat alleen in de pdf van het blokkenschema; niet in het niet zo interactieve schema op de website. En daar staat hij inderdaad op zondag (13:45 - 14:15 op ONE). Wel opvallend dat dit verder niet bekend gemaakt is.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
333
378
Aha, Juke Ross kondigt zichzelf op facebook ook aan. Vind het een erg leuke aanvulling op de zondagmiddag of vrijdag?. Moeten ze bij bks even fixen nog en duidelijkheid geven.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.413
2.539
Meer dan 1,9 mln luisteraars per maand op Spotify. Toch raar dat zo'n naam op ONE zonder aankondiging wordt toegevoegd. Staat daar mooi tussen Julia Holter en Big Thief; dat was inderdaad nog een resterend gaatje op die volle zondag!
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
533
"Volle zondag"? Vol van teleurstellingen misschien? Het slechtste programma dat ik in de pakweg 200 festivaldagen die ik in mijn leven heb meegemaakt heb moeten ondergaan. Met als absolute dieptepunt Carly Rae Jepsen. Daar staat tegenover dat ik de nieuwe plaat van Aldous Harding echt geweldig vind. En staat op een heerlijk tijdstip op de zaterdag geprogrammeerd. Sowieso een mooi blokje met Yves r, Phosphorescent en Aldous.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Nou nou nou, je kunt je ook aanstellen zeg. Dat jij het niks vindt betekent niet dat het een slecht programma is. Voor mij is de zondag echt bomvol goede namen die ik wil zien. Heb ook best zin in het optreden van Carly.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.413
2.539
“Volle zondag”? Vol van teleurstellingen misschien? Het slechtste programma dat ik in de pakweg 200 festivaldagen die ik in mijn leven heb meegemaakt heb moeten ondergaan. Met als absolute dieptepunt Carly Rae Jepsen. Daar staat tegenover dat ik de nieuwe plaat van Aldous Harding echt geweldig vind. En staat op een heerlijk tijdstip op de zaterdag geprogrammeerd. Sowieso een mooi blokje met Yves r, Phosphorescent en Aldous.

Die nieuwe plaat van Aldous Harding is inderdaad erg sterk. Dat gaat vast mooi worden.

Ieder zijn smaak, maar ik kan die zondag moeilijk teleurstellend vinden. Vind het over de hele linie een sterke dag ik zonder moeite een mooi programma maken. Hoogtepunten vooraf zijn toch Big Thief, Julia Holter, Interpol en Raconteurs; ben benieuwd naar Christine en je kunt toch moeilijk chagrijnig worden van Carly Rae Jepsen... Call me maybe met zonsondergang!! [edit: en dan vergeet ik Kurt Vile en Stephen Malkmus nog...]

Mooiste blok zit dit jaar wat mij betreft op de vrijdag met Stereolab - Spiritualized - Charlotte Gainsbourg en Bon Iver.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.318
9.045
“Volle zondag”? Vol van teleurstellingen misschien? Het slechtste programma dat ik in de pakweg 200 festivaldagen die ik in mijn leven heb meegemaakt heb moeten ondergaan. Met als absolute dieptepunt Carly Rae Jepsen. Daar staat tegenover dat ik de nieuwe plaat van Aldous Harding echt geweldig vind. En staat op een heerlijk tijdstip op de zaterdag geprogrammeerd. Sowieso een mooi blokje met Yves r, Phosphorescent en Aldous.

Ho zeg. Ik vind die zondag net de sterkste losse festivaldag van het jaar (oké: samen met die vrijdag van RW). En misschien ook wel de mooiste BKS dag ooit, als je naar 'aantal must-sees' kijkt. Christine & The Queens, Interpol, Kate Tempest, Stephen Malkmus, Kurt Vile, Liz Phair, The Raconteurs, Carly Rae, Julia Holter, Big Thief, Lizzo enzovoort, op één enkele dag gepropt. En letterlijk alle namen die ik noemde wil ik graag zien. Vraag me zelfs af hoe je die dag als BKS- ganger tegenvallend kan vinden. Ik herinner me trouwens nog dat sommigen hier Interpol en Raconteurs als kleine ONE headliner zagen. Nu staan ze er allebei, op één dag, en niet eens als headliner. En nog niet tevreden.

Die nieuwe plaat van Aldous Harding is inderdaad heel goed. Gaat druk worden daar gok ik. Maar ze clasht met Fat White Family, nog zo'n act met een sterk nieuw album op zak en een... interessante live reputatie die vaak uitdraait in een wild dansfeest. Geen flauw idee wat het uiteindelijk zal worden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.776
6.523
Wij hebben weekendtickets maar ik twijfel er ook over om Kraftwerk richting huis te vertrekken. Voor mij is er op Interpol na ook zondag niet iets wat ik perse hoef te zien. Lizzo, maar dat valt dan weer tegelijkertijd met Interpol. Ik snap Selurxela wel.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Alleen al op zaterdag voorzie ik na Kraftwerk al 4 uur plezier in de Seven, met meerdere alternatieven op de andere podia, laat staan wat er zondag nog is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.318
9.045
zondag > vrijdag > zaterdag voor mij. Maar alledrie echt wel dik in orde.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.776
6.523
Zaterdag > vrijdag > zondag voor mij. Inderdaad alle drie sterke dagen (op de headliner zondag na) maar persoonlijk zelf alleen blij met de vrijdag en zaterdag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.318
9.045
Zaterdag > vrijdag > zondag voor mij. Alle drie sterke dagen op de headliner zondag na maar persoonlijk zelf alleen blij met de vrijdag en zaterdag.

Gezien je smaak (zoals ik het volg in het Pinkpop topic) verbaast het me dat je Christine niet tof vindt. Sowieso de meest 'relevante' headliner van de 3.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.897
994
Ik ben redelijk tevreden met het blokkenschema. Wel wat clashes die hier allemaal al gepasseerd zijn maar dat is onvermijdelijk met dit programma. Het is vooral in de breedte erg goed en divers.
Vind het wel jammer dat er soms een kleine overlap is want dan zie je niet volledige optredens.

Baal alleen wel van de hoeveelheid DJ’s die er nu zijn. Vind dat geen goede ontwikkeling. BKS moet vooral over live-muziek gaan en ik vind dan dat er genoeg DJ’s zijn met Four en het nachtprogramma.

Ook vind ik dat BKS met de communicatie de plank wel eens mis slaat. Dat zie je met de lekke site, het te laat versturen van What’s app bericht over blokkenschema en het niet communiceren over programmawijzigingen en aankondigingen. Er is nog ruimte voor verbetering.

Heel veel zin in het festival!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken